2023-08-28, 21:13
Medlem
Fan Rune kommer att torska, var har fjolårets frejdiga spel tagit vägen?
Citera
2023-08-28, 21:25
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Fan Rune kommer att torska, var har fjolårets frejdiga spel tagit vägen?

Citerar vad jag skrev i Tennistråden, något jag hittade på nätet:
Rune has never won any event on Outdoor Hardcourt(this includes ITF and Challenger - 7 Clay, 2 Indoor)
Rune has never beaten a top 10 opponent on Outdoor Hardcourt.
Rune has never beaten a top 20 opponent on Outdoor Hardcourt.
Rune is lifetime 4-4 at GS level on Hardcourts, and 5-8 at Masters Level on Outdoor HC. 13-15 overall.
Så av någon anledning verkar han vara helt värdelös utomhus på HC. Kommer nog vända vid något tillfälle, men knappast ikväll.

Kan inte bestämma mig om jag håller på killen generellt eller ej. Inte mot Alcaraz, men här tycker jag det är synd att han åker. Och det lär han ju göra. Den där jävla banjo-spelaren borde annars inte vara något för en viking som Holger.
Citera
2023-08-28, 21:33
Medlem
Ja med din sammanfattning kör kan ju efter facit och då slutar det ju så här😃
Citera
2023-08-28, 21:35
Medlem
flippwrs avatar
Härlig sluggerfest mellan Sloane Stephens och Beatriz Hadda Maia på Discovery plus nu!
Citera
2023-08-28, 22:35
Kaja Juvan vidare med 6-2 7-5. Ingen lysande match men Kaja Juvan har det där draget i serven likt Rybakina och det kan räcka en bit. Såg att hon hade tagit paus två månader på vårkanten detta år efter att hennes pappa fått cancer. Ser lite stapplig ut i stegen och risken är nog att orken kan tryta i kommande omgångar.
Citera
2023-08-28, 23:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Mirjam tar första set mot Mertens, 6-3. Starkt! Belgiskan är ändå seedad (32).

Vem tror vi förresten mest på av kinesiskorna Wang Xiyu och Wang Xinyu?
Citera
2023-08-29, 00:19
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Mirjam tar första set mot Mertens, 6-3. Starkt! Belgiskan är ändå seedad (32).

Vem tror vi förresten mest på av kinesiskorna Wang Xiyu och Wang Xinyu?

Håller Wang lite högre än Wang.

Men imponerad av Mirjam, med tanke på hennes ranking, hon spelar riktigt bra ändå!
Citera
2023-08-29, 01:59
Medlem
Månsans avatar
Gastkramande match Mirjam-Mertens. Tie-break nu.

Aj! Mirjam out efter 3-10.
Heder åt Mirjam, bästa svenska spelet sen Söderling. Och tre jävla matchbollar och allt. Grymt.
Senast redigerad av Månsan 2023-08-29 kl. 02:11.
Citera
2023-08-29, 02:13
Medlem
Aarghh, trodde faktiskt Mirjam skulle ta det. Tycker hon hade bättre spel överlag, väldigt fina vinnare. Dock en hel del unforced errors i avgörande tiebreak. Jag såg tyvärr bara slutet på matchen och har inte följt Mirjam tidigare, men hon verkar ha en mycket svagare serve än belgiskan, vilket kan ha varit avgörande i en sådan här match.
Citera
2023-08-29, 03:00
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag gillar verkligen första omgången i grandslam-turneringarna. Då får man ofta chansen att se spelare man aldrig ser annars.
Just nu spelar den gamle räven Raonic som varit borta i två år. Han var riktigt kaxig 2015, 2016 då han slog sig in på topp-3 i samma veva som Federer, Nadal, Djokovic och Murray konkurrerade i toppen. Det visar vilken hög potential han hade.
Citera
2023-08-29, 03:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Aarghh, trodde faktiskt Mirjam skulle ta det. Tycker hon hade bättre spel överlag, väldigt fina vinnare. Dock en hel del unforced errors i avgörande tiebreak. Jag såg tyvärr bara slutet på matchen och har inte följt Mirjam tidigare, men hon verkar ha en mycket svagare serve än belgiskan, vilket kan ha varit avgörande i en sådan här match.

Ja, hon spelade stundtals storartat, avgjorde mängder av dueller med suveräna inside-out forehand eller backhand cross på Mertens backhandsida. Svagare serve men säkrare. Mertens gjorde många dubbelfel, 12 st. Mirjam inga. Mertens hade 6-1 i ess. Helt jämn statistik mellan dom båda gällande antal poäng som servare/mottagare. Mirjam vann en poäng mer totalt. Hon svajade en smula orutinerat i gamen närmast efter matchbollarna samt i tie-breaket, vilket avgjorde.
Citera
2023-08-29, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, hon spelade stundtals storartat, avgjorde mängder av dueller med suveräna inside-out forehand eller backhand cross på Mertens backhandsida. Svagare serve men säkrare. Mertens gjorde många dubbelfel, 12 st. Mirjam inga. Mertens hade 6-1 i ess. Helt jämn statistik mellan dom båda gällande antal poäng som servare/mottagare. Mirjam vann en poäng mer totalt. Hon svajade en smula orutinerat i gamen närmast efter matchbollarna samt i tie-breaket, vilket avgjorde.

Tack för kompletterande info. Starkt av henne att inte missa några andraservar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in