Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-01, 15:39
Medlem
Millets avatar
Jag har länge velat spela in vad jag spelar på gitarren till datorn så man kan lyssna på det och spela in två slingor etz.. Har sökt på många olika sidor men inget har varit till hjälp Hoppas FB kan hjälpa ?

Jag har en V-amp 2 som amplifier och antar att det är genom det man ska koppla till datorn för att få ut nått, men jag undrar hur man måste göra för att det ska funka. Jag har inga sladdar som går från ampen till datorn, så jag undrar om man måste köpa till något, eller till och med en ny amp?
Citera
2006-08-01, 15:59
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag testade att koppla in den direkt i mic-uttaget(Med en adapter jag köpte för 18:-) det funkade finfint
Citera
2006-08-01, 16:00
Medlem
Millets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag testade att koppla in den direkt i mic-uttaget(Med en adapter jag köpte för 18:-) det funkade finfint

Ballt! Var kan jag hitta en sån adapter?! Och vilken sladd använde du mellan adaptern och mic-uttaget?
Citera
2006-08-01, 16:10
Medlem
Du behöver: 1st gitarr, 1 st amp, 2 st kablar (samma som den du använder till guran), 1 st adapter (en liten rackare som ändrar den feta sladdpluggen till en liten).

Om du har en effektpedal så gör du på detta viset:

Gura -> sladd -> amp -> sladd -> adapter -> line-in i datorn

Eller så tankar du det underbara programmet Guitar Rig 2 (demo finns på www.nativeinstruments.com) så kan du pilla fram i princip vilket sound som helst i datorn, och kopplar på detta viset:

Gura -> sladd -> adapter -> line-in
Citera
2006-08-02, 14:02
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millet
Ballt! Var kan jag hitta en sån adapter?! Och vilken sladd använde du mellan adaptern och mic-uttaget?
Typ en sådan här http://www.netonnet.se/index.asp?iid=73422

Jag använde en vanlig förstärkarsladd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in