Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Tack för det svaret, jag ska ta med mig detta i bakhuvudet om det blir förhandling. Jag kan förvisso tänka mig att byta ut 10k mot förmånsbil, men generellt sett är det bra att få lite inspel!
Har du en arbetsköpare på tråden och de vill ha dig så är det typiskt sett bättre att inte svara konkret på frågan om lönekrav utan lite smidigt och intresserat dra ut på det för att få arbetsköparen att först lägga ett belopp på bordet. Bolaget har råd med dubbla eller tredubbla lönen du skulle vara nöjd med, så om de chansar på vad som krävs för att få sluta avtal kommer de antagligen att lägga sig högre än du själv hade gjort.
Det är resursintensivt och otrevligt att rekrytera, när man hittar någon som passar har man bränt en massa tid och pengar på att jaga och traggla intervjuer som varit bortkastade. Särskilt när det gäller chefspositioner och andra roller som ledningen anser är väldigt viktiga har man som enskild ett övertag om man har is i magen och utan att vara otrevlig visar att de behöver bjuda till för att komma i mål.