Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-28, 19:43
Medlem
Helt sinnsykt at de i det hele tatt vurderer det. Har de ikke bevis i det hele tatt?
Citera
2023-12-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
De har tilstrekkelig bevis for å knytte KV til åstedet for drapet. De har også tilstrekkelig bevis for å knytte KØS til våpen og ammunisjon som ble brukt til å ta livet av Jonas, og til de tingene KØS tydeligvis selv har tilstått å ligge bak.

Selv om noens bukse ligger på et åsted, beviser det ikke at buksens eier har skutt og drept en person. Når det gjelder våpen, betyr kjøp ikke nødvendigvis at det har blitt brukt til å drepe Jonas. Per min kunnskap har ikke politiet bekreftet hvilket våpen som har blitt brukt til henrettelsen.

Uansett, la oss for guds skyld håpe at politiet oppklarer saken.
Citera
2023-12-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemoney2022
Selv om noens bukse ligger på et åsted, beviser det ikke at buksens eier har skutt og drept en person. Når det gjelder våpen, betyr kjøp ikke nødvendigvis at det har blitt brukt til å drepe Jonas. Per min kunnskap har ikke politiet bekreftet hvilket våpen som har blitt brukt til henrettelsen.

Uansett, la oss for guds skyld håpe at politiet oppklarer saken.

Nei, det beviser ikke at det er KV som har skutt og drept J, men at han knyttes til åstedet. I den ene episoden fra Avhørt, ble det påstått at mgm3 kom opp til hytta og møtte 5, 1 og 2 der. Man kan jo virkelig begynne å lure på om det var flere enn KV og RF som var til stede da J ble drept.

Fra Ringerikes Blad: "Politiet bekrefter fredag at Jonas ble skutt. Politiinspektør Odd Skei Kostveit sier at politiet mener drapsvåpenet er ett av våpnene som kvinnen solgte til 32-åringen. Han vil ikke si hvem politiet mener skjøt Jonas. Han vil heller ikke si om drapsvåpenet er funnet." https://www.ringblad.no/levde-i-fryk...s/5-45-1759063
Jeg har ikke sett noe sted at politiet har gått bort fra den teorien.
Citera
2023-12-28, 20:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Ingen kan dømmes lenger etter frikjennelsen av Viggo, deretter Vassbakk og nå denne karen. Domstolen er dritredde og man må nesten tilstå og selv be om fengsling om man skal sitte inne. Det gjelder selvsagt ikke for mindre forbrytelser for da blir man fengslet over en lav sko.

Her treffer du vel egentlig spikeren på hodet, det vi ser nå, både når det gjelder Vassbakk og denne løslatelsen av KV kan vel nesten begge regnes som direkte utfall av Viggo-frikjennelsen.

Ikke at jeg sier at frikjennelsen av Viggo var feil, den var helt riktig, men frykten for å begå lignende feil er nå så altoverskyggende at det nær sagt har blitt en trend å heller frikjenne folk, av frykt for å dømme på sviktende grunnlag.

Jeg er ikke helt sikker på om denne "trenden" er så bra, den tid vi nå ser at åpenbare drapsmenn nyter godt av "Viggo-effekten", og dermed slippes fri av lagmannsretten, som på sin side igjen virker å være i et slags korstog mot påtalemyndigheten.

Jeg syns dette hele er en merkelig og ubehagelig utvikling.
Citera
2023-12-28, 20:40
Medlem
Fra Ringerikes Blad:
"– De reagerer meget sterkt på lagmannsrettens avgjørelse. De reagerte også på at politiet for ce en uke siden valgte å løslate den antatte hovedmannen. Det er ikke bare familien, men også venner av familien, lokalmiljøet og folk generelt som holder seg oppdatert på nyhetsbildet som reagerer, sier bistandsadvokaten i en uttalelse."

"– Det strider mot alt av rettferdighetsfølelse, at folk som har plaget og trakassert en ung uskyldig mann over år, at personer som har stått bak veldig mange av hendelsene, at personer som faktisk har skutt og drept Jonas nå skal slippe fri i påvente av en rettssak som etter all sannsynlighet skal behandles først til høsten. Hvordan det ikke vil støte allmennhetens rettsfølelse er svært vanskelig å se. Nå er lagmannsrettens kjennelse anket til Høyesterett, og familien håper selvfølgelig på et annet resultat der."

https://www.ringblad.no/vil-loslate-...s/5-45-1778951
Citera
2023-12-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Her treffer du vel egentlig spikeren på hodet, det vi ser nå, både når det gjelder Vassbakk og denne løslatelsen av KV kan vel nesten begge regnes som direkte utfall av Viggo-frikjennelsen.

Ikke at jeg sier at frikjennelsen av Viggo var feil, den var helt riktig, men frykten for å begå lignende feil er nå så altoverskyggende at det nær sagt har blitt en trend å heller frikjenne folk, av frykt for å dømme på sviktende grunnlag.

Jeg er ikke helt sikker på om denne "trenden" er så bra, den tid vi nå ser at åpenbare drapsmenn nyter godt av "Viggo-effekten", og dermed slippes fri av lagmannsretten, som på sin side igjen virker å være i et slags korstog mot påtalemyndigheten.

Jeg er helt enig med deg!
Citera
2023-12-28, 22:07
Medlem
Citat:

Helt håpløst. Vassbakk var prime suspekt nr. 1 FØR de fikk DNA-treff.
Citera
2023-12-28, 22:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Helt håpløst. Vassbakk var prime suspekt nr. 1 FØR de fikk DNA-treff.

Ja, jeg vil ikke egentlig gjøre dette til en Vassbakk-tråd, siden saken har en egen tråd, (FB) Norge: mordet på Birgitte Tengs 1995

Men det er jo tydelig her at noe har skjedd, siden KV sin bukse er funnet på åstedet, der Jonas døde, og jeg har en følelse av at de har mer som knytter han til åstedet enn buksen, f.eks forklaringer om overlevering av våpen, eller faktisk video (fra bilen til Jonas, f.eks) som knytter han til selve drapshandlingen og åstedet.

Selv om "alle" pr. nå har fått med seg at KV er den av alle de siktede som foreløpig har nektet å forklare seg, så vet jo samtidig "alle" at KV mest sannsynlig er den som skjøt og drepte Jonas.

Så at "alle" nå er forundret, sinte og redde, fordi Jonas sin drapsmann blir sluppet fri, er ikke rart i det hele tatt.
Citera
2023-12-28, 22:59
Medlem
KarateFranks avatar
Samtidig betyr det jo at "alle" har fått med seg at det er en grunn til at KV ikke tyster. Han har en oppdragsgiver. Som uavhengig av hva oppdraget var, nå er en fri mann.

Så med mindre "alle" ikke har skjønt det, så kunne KV ha sørget for at samtlige involverte fortsatt satt i varetekt. Med tilhørende laaaang fengselsstraff.

Isteden går altså alle fri. Jeg har ingen tro på noen ditt eller datt effekt i domstolene, dette vitner om dårlig politiarbeid. Takk gud for rettsvern.

Og igjen, jeg har nevnt det før og, KV er den eneste som ikke har tystet og samtidig har sittet lengst. Tror samtlige MGM har en stor takk å sende i retning Rena.
Citera
2023-12-28, 23:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Samtidig betyr det jo at "alle" har fått med seg at det er en grunn til at KV ikke tyster. Han har en oppdragsgiver. Som uavhengig av hva oppdraget var, nå er en fri mann.

Så med mindre "alle" ikke har skjønt det, så kunne KV ha sørget for at samtlige involverte fortsatt satt i varetekt. Med tilhørende laaaang fengselsstraff.

Isteden går altså alle fri. Jeg har ingen tro på noen ditt eller datt effekt i domstolene, dette vitner om dårlig politiarbeid. Takk gud for rettsvern.

Og igjen, jeg har nevnt det før og, KV er den eneste som ikke har tystet og samtidig har sittet lengst. Tror samtlige MGM har en stor takk å sende i retning Rena.

Vi får se.

Jeg har fremdeles et håp om at rettferdighet ikke er så tilfeldig, det burde ikke være mulig å planlegge et drap på en annen person og ikke bli tatt for det, med dagens metoder for etterforsking.
Citera
2023-12-28, 23:30
Medlem
KarateFranks avatar
Citat:
Vi får se.

Jeg har fremdeles et håp om at rettferdighet ikke er så tilfeldig, det burde ikke være mulig å planlegge et drap på en annen person og ikke bli tatt for det, med dagens metoder for etterforsking.

Jeg har et håp jeg og.

Dagens rettsvern stiller iallefall (heldigvis) langt større krav enn da Viggo ble dømt. Og Vassbakk-saken viste vel egentlig bare akkurat det; rettsvesenet stiller høyere krav mens politiet fortsatt lever i fortid.

KV sitter nok på nøkkelen. Og uten han så tror jeg ærlig talt ikke politiet har bevis for hverken det ene eller det andre. Eneste de tydeligvis har på KV er buksa som knytter han til åsstedet. Så spørs det da hva KØS og ØH har tystet om i avhør. Tydeligvis ikke nok.
Citera
2023-12-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
KV sitter nok på nøkkelen. Og uten han så tror jeg ærlig talt ikke politiet har bevis for hverken det ene eller det andre. Eneste de tydeligvis har på KV er buksa som knytter han til åsstedet. Så spørs det da hva KØS og ØH har tystet om i avhør. Tydeligvis ikke nok.

Og RF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in