2023-10-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Atal, du kjenner litt til MGM 4 og MGM 5, og har kloke vurderinger
Hva tenker du rundt de to nå med utgangspunkt i VG artikkelen?
Risikerer de virkelig mange år inne for å bli kvitt JAH?
Eller ligger det mer bak her?

Artikkelen styrket jo bare tankene jeg har om at spesielt de to ikke ville ha risikert alt de bryr seg om ved å drepe et annet menneske. Men at det var meningen at han skulle grisebankes. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg kan ikke tro at hovedmotivet er sjalusi ihvertfall.

Jeg tror, som flere her, at knoll ble litt for gira og drepte han. Og jeg tror det var fire andre som fikk jævlig hetta og ble rimelig forbanna. (Mulig det var derfor KV var borte vekk i flere uker før han endelig ble pågrepet, som bla naboen sa)
Jeg tror ikke verken mgm4 eller 5 var forberedt på at dette skulle ende i drap. Selvom det kun vitner om elendig risikovurdering. Spesielt nå som man ser hvor vanvittig talentløse de er, men også uavhengig av det.

Noe som skurrer for meg er at om mgm4 ønsket å grisebanke J så hadde han hatt mye større sjanse for å lykkes med det han alene, fremfor å sende knoll og tott. Evt tatt med seg en just incase eller sendt noen mer egnet til jobben. Det får meg til å tenke at kanskje ikke mgm4 visste akkurat hvem som hadde "tatt jobben". Mgm3 er jo bestekompisen hans og var allerede, som mange andre, forbanna på J for hvordan han behandlet ER da han kasta han under bussen ifbm brannen. Kanskje mgm3 sa at han skulle ordne det for mgm4?(og sa en sum det ville koste)
(Mulig jeg bare tenker at dette kan være en mulighet fordi jeg ikke kjenner mgm3 som person selv)
Senast redigerad av Atal 2023-10-16 kl. 00:49.
Citera
2023-10-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Artikkelen styrket jo bare tankene jeg har om at spesielt de to ikke ville ha risikert alt de bryr seg om ved å drepe et annet menneske. Men at det var meningen at han skulle grisebankes. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg kan ikke tro at hovedmotivet er sjalusi ihvertfall.

Jeg tror, som flere her, at knoll ble litt for gira og drepte han. Og jeg tror det var fire andre som fikk jævlig hetta og ble rimelig forbanna. (Mulig det var derfor KV var borte vekk i flere uker før han endelig ble pågrepet, som bla naboen sa)
Jeg tror ikke verken mgm4 eller 5 var forberedt på at dette skulle ende i drap. Selvom det kun vitner om elendig risikovurdering. Spesielt nå som man ser hvor vanvittig talentløse de er, men også uavhengig av det.

Noe som skurrer for meg er at om mgm4 ønsket å grisebanke J så hadde han hatt mye større sjanse for å lykkes med det han alene, fremfor å sende knoll og tott. Evt tatt med seg en just incase eller sendt noen mer egnet til jobben. Det får meg til å tenke at kanskje ikke mgm4 visste akkurat hvem som hadde "tatt jobben". Mgm3 er jo bestekompisen hans og var allerede, som mange andre, forbanna på J for hvordan han behandlet ER da han kasta han under bussen ifbm brannen. Kanskje mgm3 sa at han skulle ordne det for mgm4?(og sa en sum det ville koste)
(Mulig jeg bare tenker at dette kan være en mulighet fordi jeg ikke kjenner mgm3 som person selv)

Tror du KØS står for første brannen også? Altså at dette er noe han kan ha bestilt etc?
Han må være en person som har ett intenst hat i seg, langt mer enn normale oppegående mennesker..
Citera
2023-10-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Tror du KØS står for første brannen også? Altså at dette er noe han kan ha bestilt etc?
Han må være en person som har ett intenst hat i seg, langt mer enn normale oppegående mennesker..

Jeg aner ikke, men jeg kan ikke forstå det om det er sånn. Kan ikke forstå hvorfor han skal ha trakassert han så lenge, og med så mye barnslige greier.. Da er han en helt annen enn det jeg har trodd. Det eneste "motivet" som isåfall gir litt mening da er om han har blitt presset til å gjøre det/ta seg av J av noen han ikke vil komme på hatlista til selv. Han må ha hatt mye mer å tape på å ikke gjøre det han har gjort. Men jeg kan ikke forstå hva det skulle vært..
Citera
2023-10-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thommsen71
Virker utrolig amatørmessig. Men det er jo hele dette opplegget her. Må si jeg synes det virker som om de har blitt inspirert av deler av opplegget rundt drapet på B Lanes…

Ingenting ved saken gir jo mening nok til at det endte i drap, forøvrig. Så ja, er lite gjennomtenkt det her. Tydelig at de ikke er profesjonelle for å si det sånn. En gjeng med småkriminelle amatører som leker gærne leiemordere. Kan ikke ha sett en eneste true crime serie i sitt liv - for de har virkelig ikke plukket opp noe. Det gjør en ekstra irritert når noen mister livet pga slikt piss som det her. Trist er det uansett, men du skjønner.
Citera
2023-10-16, 02:15
Medlem
Håper varigheten av terroriseringen veier opp for at det kanskje ikke var ett direkte bestillingsdrap fra oppdragsgiver.

I etterkant av VG-artikkelen synes jeg det er sykt at såpass inhabile folk fikk lov til å herje så lenge at Jonas faktisk måtte dø før politiet gadd gjøre noe.

Håper på lange forvaringsdommer på hele gjengen, synes det er greit å gi domfelte nye sjanser men når du allerede er straffedømt x ganger og driter deg ut så kraftig som det her har du ingenting ute i samfunnet å gjøre.
Citera
2023-10-16, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Håper varigheten av terroriseringen veier opp for at det kanskje ikke var ett direkte bestillingsdrap fra oppdragsgiver.

I etterkant av VG-artikkelen synes jeg det er sykt at såpass inhabile folk fikk lov til å herje så lenge at Jonas faktisk måtte dø før politiet gadd gjøre noe.

Håper på lange forvaringsdommer på hele gjengen, synes det er greit å gi domfelte nye sjanser men når du allerede er straffedømt x ganger og driter deg ut så kraftig som det her har du ingenting ute i samfunnet å gjøre.
100% enig.
Sånne har ingenting i samfunnet å gjøre.
Om ikke hensikten var drap, hvorfor fikk de sekken med pistol da?
Om KØS mener JH fortjener bank, hvorfor gjorde han det ikke selv?
Han knuste jo kjeven på sin ex kjæreste.
Er han så pussy at han kun slår kvinner?
Citera
2023-10-16, 02:23
Medlem
Citat:

Med 5 mgms så tror jeg faktisk ikke at alle var klar over at J skulle dø, og ja!
Teorien fra media er at han skulle få litt pryl med falsk jobboppdrag, skarpladd våpen og spaning, BULLshit….

Det er rett og slett for mye som tilsier at dette ikke er ett uønsket drap..Det er ikke lett å få med seg 5 personer til 1 drap. Jeg tenker mgm1 (KV) og mgm4 (KØS) er de som har hatt en plan som ikke er delt med de som har stått for de mindre alvorlige hendelsene mot J.

RM har ikke motiv for å gå så langt og vil mest sannsynlig få enn kortere straff enn de andre. Mgm 2 og 3 vil nok bli dømt for medvirkning til drap.
Citera
2023-10-16, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvaant
Med 5 mgms så tror jeg faktisk ikke at alle var klar over at J skulle dø, og ja!
Teorien fra media er at han skulle få litt pryl med falsk jobboppdrag, skarpladd våpen og spaning, BULLshit….

Det er rett og slett for mye som tilsier at dette ikke er ett uønsket drap..Det er ikke lett å få med seg 5 personer til 1 drap. Jeg tenker mgm1 (KV) og mgm4 (KØS) er de som har hatt en plan som ikke er delt med de som har stått for de mindre alvorlige hendelsene mot J.

RM har ikke motiv for å gå så langt og vil mest sannsynlig få enn kortere straff enn de andre. Mgm 2 og 3 vil nok bli dømt for medvirkning til drap.

Enig. Kan mgm4 evt bli dømt for uaktsomt drap, selv om han evt bare har bestilt juling? (Jeg kan ikke så mye om dommer og rettsprosesser)
Citera
2023-10-16, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carabilla
100% enig.
Sånne har ingenting i samfunnet å gjøre.
Om ikke hensikten var drap, hvorfor fikk de sekken med pistol da?
Om KØS mener JH fortjener bank, hvorfor gjorde han det ikke selv?
Han knuste jo kjeven på sin ex kjæreste.
Er han så pussy at han kun slår kvinner?
Regner med de hadde med pistolen for å skremme/i tilfelle han gjorde motstand.

Og det bevitner til enda mer dårlig dømmekraft, er ganske nærliggende at folk gjør motstand når et par makkavrak begynner veive en bitteliten 22cal revolver mot deg på ett øde hyttefelt midt i gokk.

Fight or flight osv, føler at man har større sjanse på å overleve ved å sloss enn å gjøre hva de sier.

Og hva er planen om han gjør motstand? å skyte han?

Blir nok regnet som forsettlig drap men jeg mener det burde straffes som overlagt, om man kan tenke seg 50/50 sjanse for at han gjør motstand og den eneste muligheten man har til å forsvare seg er å skyte han så er det ihvertfall 50/50 overlagt.

Og jeg synes personen som leide inn disse makkacowboyene fra østerdalen bør da kunne straffes på samme grunnlag.
Citera
2023-10-16, 03:29
Medlem
Citat:
Enig. Kan mgm4 evt bli dømt for uaktsomt drap, selv om han evt bare har bestilt juling? (Jeg kan ikke så mye om dommer og rettsprosesser)

Om han var klar over pistolen og/eller viste hvordan typer det var snakk om så synes jeg at han burde det.

Håper også han får en god handleliste med ekstra dommer for hendelser igjennom av oppbyggingen til drapet.
Citera
2023-10-16, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rvuz
Er det bare meg som tror RM har hatt en større rolle i dette - enn kun et møte på CircleK for at Knoll og Tott skulle «få et ansikt» på JAH? Kunne de ikke bare vist et bilde fra Facebook? Eller enda bedre, sett ALLE videoene hans på TikTok?

Jam den er god. Hvem trenger å møte J for at torpedoene skal se hvem han er - de kan jo se på TikTok. Denne saken er så lavpanne at den er vanskelig å følge eller tro på.
Citera
2023-10-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalHonefoss
Kristi*a var eksen hans, de var sammen i 2021. Nye kjæresten het Pernill*
Er det Kristi*a KØS har barn med? Var de fortsatt sammen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in