Citat:
Ursprungligen postat av
Nobody86
Atal, du kjenner litt til MGM 4 og MGM 5, og har kloke vurderinger
Hva tenker du rundt de to nå med utgangspunkt i VG artikkelen?
Risikerer de virkelig mange år inne for å bli kvitt JAH?
Eller ligger det mer bak her?
Artikkelen styrket jo bare tankene jeg har om at spesielt de to ikke ville ha risikert alt de bryr seg om ved å drepe et annet menneske. Men at det var meningen at han skulle grisebankes. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg kan ikke tro at hovedmotivet er sjalusi ihvertfall.
Jeg tror, som flere her, at knoll ble litt for gira og drepte han. Og jeg tror det var fire andre som fikk jævlig hetta og ble rimelig forbanna. (Mulig det var derfor KV var borte vekk i flere uker før han endelig ble pågrepet, som bla naboen sa)
Jeg tror ikke verken mgm4 eller 5 var forberedt på at dette skulle ende i drap. Selvom det kun vitner om elendig risikovurdering. Spesielt nå som man ser hvor vanvittig talentløse de er, men også uavhengig av det.
Noe som skurrer for meg er at om mgm4 ønsket å grisebanke J så hadde han hatt mye større sjanse for å lykkes med det han alene, fremfor å sende knoll og tott. Evt tatt med seg en just incase eller sendt noen mer egnet til jobben. Det får meg til å tenke at
kanskje ikke mgm4 visste akkurat hvem som hadde "tatt jobben". Mgm3 er jo bestekompisen hans og var allerede, som mange andre, forbanna på J for hvordan han behandlet ER da han kasta han under bussen ifbm brannen. Kanskje mgm3 sa at han skulle ordne det for mgm4?(og sa en sum det ville koste)
(Mulig jeg bare tenker at dette kan være en mulighet fordi jeg ikke kjenner mgm3 som person selv)