2023-09-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal

OM det er en brønn i kjelleren (som noen har nevnt at det er) med håndpumpe hadde han reagert på noe han så utenfor hytta da? Eller ikke så? Hvis du skjønner ?

Jeg gir meg

Det er bare magefølelsen min, prøver å tenke ut hvorfor han sendte posisjonen sin
Citera
2023-09-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Kanskje Hønefoss politikammer er helt på bærtur for alt vi vet... at de ikke er i stand til å oppklare en sånn sak.

Lurer på hvor mye kripos har vært inne i bildet.

Om 20 år, så blir saken gjennåpnet som cold case, og det blir løst på 3 dager.

Citat:
Jeg gir meg

Det er bare magefølelsen min, prøver å tenke ut hvorfor han sendte posisjonen sin

De er heldigvis ikke alene. Omfattende bistand vil jeg tro betyr akkurat det. Kripos ble jo også koblet inn i den siste brannen da J også ble siktet.

"Sør-Øst politidistrikt får omfattende bistand Kripos i etterforskningen. Hvorvidt bistanden også strekker seg til andre politidistrikter eller utlandet, vil ikke Henriksen gå nærmere inn på."

Ikke gi deg! jeg bare spør altfor mange spørsmål.
Citera
2023-09-11, 20:24
Medlem
På bildet i denne artikkelen her så driver to teknikere i hvite drakter utenfor hytta, i skråninga mellom bilen og hytta.
Altså utenfor sperrebåndene som noen er så opptatt av.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...nas-henriksen/
Citera
Medlem
Hvor stor tenker dere at sannsynligheten er for at JAH kan ha vært i stand til å sette seg inn i bilen og å kjøre bilen et stykke etter å ha blitt skutt i ryggen dersom han ble skutt i nærheten av terrassen og hvis dette skuddet var det som forårsaket at han døde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Han kan kanskje eventuelt ha reagert på at det eventuelt ikke sto et kjøretøy ved hytta (hvis avtalen var å møte hytteeieren på hytta)?

Det er et godt poeng.
Citera
2023-09-11, 20:30
Medlem
Citat:
Hvor stor tenker dere at sannsynligheten er for at JAH kan ha vært i stand til å sette seg inn i bilen og å kjøre bilen et stykke etter å ha blitt skutt i ryggen dersom han ble skutt i nærheten av terrassen og hvis dette skuddet var det som forårsaket at han døde?

Jeg tenker det er sannsynlig. Kommer selvfølgelig ann på våpen og kaliber, men det er mulig.

Jeg har tenkt på den dronevideoen av de to politifolk som står å peker. Han ene gjør også en sånn "kjøre bil"/ ratte - bevegelse med armene. Kanskje de snakker om at(/om) J kjørte ned der etter han ble skutt og endte i grøfta der de peker mot.

Jeg har også tenkt at han kanskje også ble skutt på da han forsøkte å kjøre derfra. Altså at det egentlig er kulehull i bilen.

Edit. Det er ikke dronevideo. Det er helt i starten av Åsted Norge
Senast redigerad av Atal 2023-09-11 kl. 20:36.
Citera
2023-09-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
På bildet i denne artikkelen her så driver to teknikere i hvite drakter utenfor hytta, i skråninga mellom bilen og hytta.
Altså utenfor sperrebåndene som noen er så opptatt av.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...nas-henriksen/

Tror det er ett berg/fjell. Sett på det samme greien selv mange ganger men om man sammenligner med andre bilder er det noe «lyst» på dem å
Citera
2023-09-11, 20:37
Medlem
Citat:
"Det var ikke uvanlig at Henriksen og kollegaer delte pin-lokasjoner med hverandre i forbindelse med jobb, får NRK opplyst.

Det som derimot ikke var vanlig var at Jonas sendte et skjermbilde av hvor han befant seg."

Og når jeg leser dette om igjen.. kan de mene at det ikke var uvanlig at de sendte pin ifbm jobb, altså for å fortelle hverandre hvor feks "jobben i morgen" skulle være. Eller annen info om lokasjon for oppdrag/jobb. Men at J aldri pleide å sende pin når han allerede var der for å fortelle hvor han var. Sorry. Sliter med formulere tankene mine, men noen forstår sikkert

Ja. Skjønner hva du mener.

Så konklusjonen vår kan være at han muligens følte på noen "ugler i mosen".
Det var NOE som fikk han til å bli mistenksom på opplegget. En magefølelse, noe som ikke stemmer helt.

Det var grunnen til at skjermbildet ble sendt i det hele tatt, uavhengig av måten det ble sendt på.
Citera
2023-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ja. Skjønner hva du mener.

Så konklusjonen vår kan være at han muligens følte på noen "ugler i mosen".
Det var NOE som fikk han til å bli mistenksom på opplegget. En magefølelse, noe som ikke stemmer helt.

Det var grunnen til at skjermbildet ble sendt i det hele tatt, uavhengig av måten det ble sendt på.

Sånn tolker jeg det
Citera
2023-09-11, 20:42
Medlem
Citat:
Jeg tenker det er sannsynlig. Kommer selvfølgelig ann på våpen og kaliber, men det er mulig.

Jeg har tenkt på den dronevideoen av de to politifolk som står å peker. Han ene gjør også en sånn "kjøre bil"/ ratte - bevegelse med armene. Kanskje de snakker om at(/om) J kjørte ned der etter han ble skutt og endte i grøfta der de peker mot.

Jeg har også tenkt at han kanskje også ble skutt på da han forsøkte å kjøre derfra. Altså at det egentlig er kulehull i bilen.

Edit. Det er ikke dronevideo. Det er helt i starten av Åsted Norge

Kanskje du skal sjenke de Hønefoss-gutta dine et par drammer. Og få de til å komme med litt mer info til oss om hva som skjedde
Citera
2023-09-11, 20:44
Medlem
Angående G*rdhammer. Er det noen som kjenner til Synn*ve (ø) G*rdhammer? Dette er en tidligere eier av en av nabohyttene. Mener det ble nevnt tidligere I tråden at noen i gjengen hadde hytte der oppe og G*rdhammer er jo i hvertfall et Hønefoss navn.

Videre har jeg sett at et firmaene G*rdhammer var assosiert med, nettopp ble slått konkurs. Tror det var M*ytre AS, eller lignende. En av lastebilene til dette firmaet var også med i kortesjen etter begravelsen.
Kan finne kilde på konkursen hvis nødvendig, det ble nevnt i lokalavisa.
Citera
2023-09-11, 20:46
Medlem
Citat:
Han kan kanskje eventuelt ha reagert på at det eventuelt ikke sto et kjøretøy ved hytta (hvis avtalen var å møte hytteeieren på hytta)?

Kan det hende at GM via kontakt med JAH har sagt at hen ikke er på hytta akkurat nå pga bor langt unna men nøkkel ligger under potte/parasoll med bildekk?? Dette har fått JAH til å bøye seg for å ta opp nøkkel. Også har GM skutt han. Klart å komme seg bort i bilen men kjørt ut lengre ned i veien. Er jo ofte hytteeiere får gjort arbeid selvom de ikke er tilstede så lenge de vet firma er bra og har lang reisevei. Sikkert ikke noe unaturlig at hytte eier er bortreist for JAH.

JAH så jo ut som en sterk mann . Ville tro at ved nærkamp før skudd hadde det vært DNA fra GM på Jonas. At de ikke har tatt noen betyr at de ikke har DNA på Jonas fra GM.

Hvis det har skjedd sånn er det ihvertfall sykt feigt gjort. JAH kan jo også ha sett GM etter skuddet i denne situasjonen. Må ha vært helt forferdelig for han stakkars😥

At han ligger bakover med hodet kan være at han har hatt en del fart ned der og fått hodet kastet bakover ved kræsj etter at det har gått bakover . Men da burde det vært synlig skader på bil osv? Men bilen er vel under etterforskning enda eller er det noen som har hørt noe om hvordan bilen så ut etterpå? Regner med at den ikke ble tauet til nærmeste falken liksom.

Hvis han har mistet bevisstheten nesten med engang rundt svingen ned fra hytta hadde han jo uansett klart å komme seg ned til "sjikanen"?? Da dette ser ut som et naturlig stopp hvis sjåfør er død/bevisstløs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in