Tyvrr var det ju nrmare ett Greklands-Sverige n Tysklands-Sverige igr spelmssigt. Kan tacka Haaks 3 ess p raken i mitten p fjrde set som vnde p momentumet dr fr att det blev 3p och klart fr ttondel. Behvs vinst idag ocks mot Tjeckien dock annars kan man nog lika grna stta sig p flyget hem och skippa avstickaren till Bryssel. Fr Serbien med en Boskovic som tycks vara i storform lr man tyvrr bli helt utspelade av.
Citat:
Ursprungligen postat av
800kg
Gillar Hrenstam.
Enda volleybollmatcherna han sett i sitt liv lr vara de han kommenterat fr SVT och det mrks hela tiden att han saknar grundlggande kunskap om spelet. Vilket r lite strande nr han frsker sig p att kommentera andra saker n det mest uppenbara. Igr var Hrenstam t.ex. helt ofrstende om varfr Azerbajdzjan gjorde ett dubbelbyte. Str mig ocks p att han tjatar om huruvida lagen snart borde/kommer ta timeout eller inte varje gng de ligger ngon pong efter nr han inte kommer p ngot annat vettigt att sga. Sen har frvisso ingen annan som kommenterat volleyboll fr SVT varit bttre s de hade behvt ta in ngon externt om det skulle bli bra. Och det lr ju inte hnda med tanke p vilken budget SVT har fr volleybollen.
Noterade fr vrigt att Radiosporten, till skillnad frn SVT, har reporter p plats i Tyskland. Man kunde ju tycka att de kunde samordna sina resurser s han kunde skta intervjuerna p plats fr SVTs rkning ocks och bist med mic etc. Men det r vl fr mycket begrt att licenspengarna ska anvndas effektivt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
8/14 spelare i den svenska EM-truppen r utlandsproffs, varav tre spelar i Italien (Alexandra Lazic, samt systrarna Haak). Tv spelar i Frankrike, tv i Schweiz och en hller till i Ungern.
Ngra stycken dr avser klubbar fr frra ssongen. Wasserfaller spelar i Tyskland kommande ssong (Wiesbaden). Julevik tycks, som kommentatorerna nmnt, fortfarande vara klubbls infr nsta ssong. Jag tror inte Rebecka Lazic har fortsatt kontrakt med RC Cannes heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Gllande utvecklingen av det svenska damlaget i Volleyboll s r vl inte den av remarkabelt slag kan jag tycka..tminstone inte s hr lngt.
Vi slog Ukraina redan frra ret och nu r de frbi oss som jag ser det.
Vi ndde kvartsfinal i frra EM.Det terstr att se om vi kan bttra det i nuvarande turnering.
Frra ret spelade Sverige aldrig mot Ukraina. Sverige slog Ukraina i EM-kvalet 2021 men frlorade mot dem i EM 2021. I EM i r har man ju sen haft en mycket svrare lottning n i frra EM och det gr ju inte att jmfra utgngen utan att ta hnsyn till motstndet.
Sen fr man ju titta p hur spelet utvecklats snarare n ngot enstaka matchresultat som inte sger s mycket. Nr man spelar som bst som man t.ex. gjort i ngon av matcherna mot Belgien i GL eller Tysklandsmatchen nu s r det mesta p en hgre niv jmfrt med fr ett par r sen. T.ex. en annan variation i anfallspelet. Strsta problemet r att lagets lgstaniv fortfarande r vldigt lg och att man r vldigt ojmna. Frmst d servemottagning samt settern/passaren.