• 1
  • 2
2023-08-16, 20:46
Medlem
Sverige har blivit hotat sedan Rasmus Pauldan. Men det har inte skett någonting.

Dessa nya koranbränningar, så har hoten kommit efter varandra, men ingenting kommer ske.

Hur många känner sig onödigt oroliga?

Ingenting kommer ske. Man behöver inte vara oroliga.

Hur många här tror att det kommer ske terror attack?
Citera
2023-08-16, 20:48
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Sverige har blivit hotat sedan Rasmus Pauldan. Men det har inte skett någonting.

Dessa nya koranbränningar, så har hoten kommit efter varandra, men ingenting kommer ske.

Hur många känner sig onödigt oroliga?

Ingenting kommer ske. Man behöver inte vara oroliga.

Hur många här tror att det kommer ske terror attack?
Jag tror att det kommer ske en terrorattack i Sverige väldigt snart. Frågan är bara var och av vem. Troligen så kommer det väl vara en ensam dåre som utför dådet likt det på Drottninggatan.
Citera
2023-08-16, 20:52
Medlem
Klart att det någon gång kommer ske en attack. Frågan är om det kommer inom snar framtid, och från vilket håll. Men om frågan är ställd utifrån koranpersepktivet är jag inte supernojig. (obs citera inte mig nu om det händer nåt inom två timmar jag är inte stenhård)
Citera
2023-08-16, 20:54
Medlem
Nån gång ja, kom ihåg hur ”snabbt” det var för delar av Sverige att helt glömma Akilov på mindre än 24h
Citera
2023-08-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Jag tror att det kommer ske en terrorattack i Sverige väldigt snart. Frågan är bara var och av vem. Troligen så kommer det väl vara en ensam dåre som utför dådet likt det på Drottninggatan.
Jo, möjligtvis en ensam dåre som blev för triggad med alla uppmaningar. Men jag tror inte det kommer ske någon attack ifrån större terror organisation.
Citera
2023-08-16, 21:08
Medlem
KlappMungons avatar
Inte alls säkert att det sker. Ingen har nåt att vinna på det så det krävs några riktiga religiösa fanatiker.

Genomsnitts-imamen har betydligt mer att vinna på att gå runt och yla om Islamofobi än att ordna med terrordåd.

Gängkriminella med stort våldskapital har inget att tjäna på att utföra terrordåd istället för att sälja knark och mörda konkurrenter.
Citera
2023-08-16, 21:22
Medlem
Livssynslurks avatar
På grund av läget, inte speciellt höjd risk. Men självfallet finns det en hel del stolpskott därute med konstiga idéer, så att någon ensam person hittar på något galet är aldrig otänkbart. Likt Taimor som sprängde sig i luften på Olof Palmes gata, julen 2010, med hänvisning till en teckning av Vilks.
Citera
2023-08-16, 21:28
Den officiella definitionen på terrorattack är extremt snäv i Sverige. Enligt mig har vi redan haft massor av attacker. Invandraren som högg ihjäl två personer på IKEA till exempel. Plus massa andra exempel. En invandrare som slumpmässigt högg etniska svenskar i ryggen i en matbutik. Solklara terrorattacker. Plus nu senast invandraren i Göteborg som bestialiskt högg ner ett litet barn i Göteborg.
Senast redigerad av Juristen08 2023-08-16 kl. 21:36.
Citera
2023-08-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Den officiella definitionen på terrorattack är extremt snäv i Sverige. Enligt mig har vi redan haft massor av attacker. Invandraren som högg ihjäl två personer på IKEA till exempel. Plus massa andra exempel. En invandrare som slumpmässigt högg etniska svenskar i ryggen i en matbutik. Solklara terrorattacker. Plus nu senast invandraren i Göteborg som bestialiskt högg ner ett litet barn i Göteborg.
Jag förstår!

Men terror attack i det här fallet, skulle det innebära bl.a missil attacker, robot attacker, större sprängmedel/bomber och dylikt.

Jag räknar inte det som skedde på Drottninggatan i Stockholm eller gängskjutningarna, pistolskott m.m.

Jag definerar det som jag tror SÄPO försöker definera fram, att det blir attack, riktiga terrorattack, liksom bomber, missiler, m.m.

Riktiga terrorister ifrån stora terrororganisationer så som ISIS och/eller AL-Qaida.
Citera
2023-08-16, 22:34
Medlem
Strixhavens avatar
Kanske låter lite nonchalant men jag bryr mig inte riktigt om situationen. Snarare tvärtom, vill nästan at något ska hända och varför vet jag inte. Saknar väl lite spänning i vardagen nu när det inte pågår någon pandemi eller politiska val
Citera
2023-08-16, 23:00
Medlem
Sverige är alldeles för litet och obetydligt i det stora hela för att bli utsatt för terrorattack.. vad ska de göra, elda upp dalabocken? spotta på rosenbad? spraya nån tönt-symbol på kungahuset?

iof räknas det som terrorattack att skriva invandrarfientliga inlägg på facebook eller tala negativt om regeringen i sverige nu för tiden..

spelar ingen roll vad som kommer hända så kommer de svenska propagandaorganen AFtonbladet och Expressen komma med snyfthistorier och ursäkter som fåren kommen svälja med hull och hår iaf, business as usual efter 1 vecka eller till nästa Trump/Putin nyhet pumpas ut
Citera
2023-08-16, 23:15
Medlem
Finns gott om vapen och problem i våra förorter för att ställa till en rejäl scen.

Men verkar som man övergivit religion i förorten till förmån för gäng och pengar.

Det finns nog en och annan galning, men gissar att SÄPO har bra koll på dem.

Säger att sannolikheten är hög men gissar att även myndigheterna jobbar dygnet runt med detta. Har väl även blivit enklare att avlyssna och göra intrång i den personliga integriteten med koppling till terrorism i landet sedan någon lagändring för något år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in