Citat:
Ursprungligen postat av
TureTrattkantarell
Har blivit utsatt för en bedragare som utser sig för att vara jurist och blåser folk på pengar.
Företaget heter Transportjuristerna Örebro och han har även en hemsida som heter Lawin.
Så len i truten och ska hjälpa till med ärendet man har men när man betalat så "råkar han ut för en trafikolycka och får sina bankkonton spärrade".
Anmäld i ca 15 fall för bedrägeri.
Någon mer som blivit utsatt för denna individ, C*rl *ndersso*?
Jag har råkat ut för ett annat bedrägeri gällande investering för hus. Problemet med bedrägerier är att advokaten du tar hjälp av också är helt dum i huvet. Jag fick betala 130 000 till advokaten tillslut och fick betala den som lurade mig pga advokaten inte läst mitt case utan läst det generellt. Vi var flera stycken som var utsatta för detta och gick ihop. Advokaten läste andra av fallen mer genomgående och på deras linje. Alltså för att passa deras case i stämningen.
Vi skulle egentligen allihopa gå igenom en lista på vilka seriösa advokater man kan anlita och vad de kostar. Jag tycker inte att det är försvarbart att en advokat ska kosta 4000 kr i timmen.
Jag önskar att jag nån gång behöver möta den här advokaten igen i nån situation där hen behöver mig. Strandsatt på en öde ö där jag är den enda med båt. Njaaa "ska du med kostar det 10 000 kr i minuten" - Jag förstår att den här sitsen har varit tråkig för dig. Jag hoppas du kan gå vidare. haha. (det var svaret jag fick)