Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-08-16, 08:50
Medlem
fululfs avatar
Masspsykosen är igång och en "allmänfarlig" gärningsperson ska ha haffats utanför Norrköping. Vad kan det det handla om? Dampig unge på skolutflykt med avvikande matsäckspåse?

Citat:
"Personen ska ha uppträtt avvikande och ett föremål har hittats på platsen som polisen bedömt som farligt.

Nationella bombskyddet är inkopplat och tar hand om föremålet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1157329
Citera
2023-08-16, 09:00
Gissar på en radikaliserad muslim som förberett en bomb att använda vid självmordsbombning.
Citera
2023-08-16, 09:09
Bannlyst
Kan någon med lokal kännedom förklara vad man vill "ödelägga" på Lindö utanför Norrköping? knappast Rosenbad eller ett fullsatt friends...
Citera
2023-08-16, 09:09
Medlem
Området Lindö är där Joakim & Jonna Lundell bor. Attentat mot dom tro?
Citera
2023-08-16, 09:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-foremal-i-norrkoping-en-gripen/

Citat:
Den gripna är även misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.
Om det rubriceras som grovt är det knappast fråga om en banger eller liknande.
Citera
2023-08-16, 09:43
Medlem
ChiefenKings avatar
Han satt säkert och gjorde de i tron om att ingen spanade. Användas i Augusti festivalen?
Citera
2023-08-16, 09:43
Medlem
Bor inte gryningspyromanen i Norrköping nu för tiden?
Citera
2023-08-16, 09:58
Medlem
fululfs avatar
Om jag själv ska ha en seriös gissning så skulle jag sätta pengar på att det är gängrelaterat.
Citera
2023-08-16, 10:01
Medlem
Personer kopplade till senaste våldsvågen i Norrköping bor i Lindö bland annat. Om det har koppling vet jag ej dock. Enligt nyheterna var det avspärrat vid Lindöhällsvägen och de bor typ på gatan brevid vad jag vet.

Bilderna där polisen hanterar det farliga föremålet är vid Lindö lekpark, som kanske är 0.5-1 kilometer därifrån.
Citera
2023-08-16, 10:08
Medlem
Puddleglums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Kan någon med lokal kännedom förklara vad man vill "ödelägga" på Lindö utanför Norrköping? knappast Rosenbad eller ett fullsatt friends...
Lindö är ansett som ett av de två finaste områdena i Norrköping. Gamla pengar - förr iaf. Numera har dock flera med nya pengar och tveksam vandel dykt in där och sunkat till. Några med gängkopplingar bor inte alltför långt bort enligt uppgift. Men det är faktiskt inte vid bostadshusen utan det verkar vara vid lekplatsen som det är avspärrat om jag tolkar bilderna rätt. Det är ändå en bra bit ifrån husen.
Citera
2023-08-16, 10:42
Bombattentat mot en lekplats. Nytt gängrelaterat lågvattenmärke?
Citera
2023-08-16, 12:30
Bomb på lekplats? Terrordåd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in