2023-08-14, 14:28
Medlem
Man ryckte handväska från 95-årig kvinna med rullator, Degerfors 2023-08-14

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ott-degerfors/
14 augusti 12:48, Åldringsbrott, Degerfors

En man är misstänkt för brott i Jannelund

Polisen får samtal om att en man har ryckt handväskan från en kvinnas rullator och sprungit från platsen.

Polisen har varit på plats och pratat med kvinnan som är i 95-årsåldern. Kvinnan blev inte fysiskt skadad.

Polisen skriver en anmälan om grov stöld utan misstänkt.
Rättsväsendet behöver kliva fram och rubricera denna typ av brott mot äldre som rån. Idag kan kriminella råna äldre personer och det rubriceras som stöld, tack vare att äldre inte gör motstånd.

Vet någon mer?
Citera
2023-08-14, 14:50
Medlem
Negerar-alamet tjuter.
Citera
2023-08-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Negerar-alamet tjuter.

Snarare Z-alarmet. De står för i princip alla äldrerån som inte är våldsamma. Negrer/araber står för resten.
Citera
2023-08-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Snarare Z-alarmet. De står för i princip alla äldrerån som inte är våldsamma. Negrer/araber står för resten.
Detta är ett negerbetense. Har själv varit när det inte gick bra för negern, vet inte om han överlevde faktiskt.

Jag pratar med din min flickvän i luter och hör ett ljud bakom mig. Känner direkte igen att det slud ifrån en eslkoter. Jag inser direkt att nu kommer det någon bakifån dom kommer rycka luren. Jag hör han komma och jag vet om vad personen kommer göra. Precis när han ska rycka luren rycker jag ifrån mig och ger honop (eller henne, det vet jag inte då) en spark så denna tappar kontrollen och och åker in trafiken och träffas av en bil och flyger massa. Jag ville inte veta hur det slutade och ville inte bli inblandad så jag gav mig fort ifrån platsen men om jag ska tro något så var det nog tjuvens sista dag på jorden. Har svårt tänka mig han eller hon överlevde , det såg inte bra ut.
Citera
2023-08-14, 15:32
Medlem
Citat:
Detta är ett negerbetense. Har själv varit när det inte gick bra för negern, vet inte om han överlevde faktiskt.

Jag pratar med din min flickvän i luter och hör ett ljud bakom mig. Känner direkte igen att det slud ifrån en eslkoter. Jag inser direkt att nu kommer det någon bakifån dom kommer rycka luren. Jag hör han komma och jag vet om vad personen kommer göra. Precis när han ska rycka luren rycker jag ifrån mig och ger honop (eller henne, det vet jag inte då) en spark så denna tappar kontrollen och och åker in trafiken och träffas av en bil och flyger massa. Jag ville inte veta hur det slutade och ville inte bli inblandad så jag gav mig fort ifrån platsen men om jag ska tro något så var det nog tjuvens sista dag på jorden. Har svårt tänka mig han eller hon överlevde , det såg inte bra ut.

Du är uppenbarligen inte nykter. Eller så trollar du.
Citera
2023-08-14, 15:34
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen inte nykter. Eller så trollar du.
Jag är full men det jag skriver är sant.
Citera
2023-08-14, 15:35
Medlem
Citat:
Jag är full men det jag skriver är sant.

Tack då vet vi. Klockan halv fyra en måndag...
Citera
2023-08-14, 15:36
Medlem
Citat:
Att jag är full eller att det hände den tidpunkten?
Citera
2023-08-14, 15:37
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:

Ja vá fan bolaget var ju stängt igår så snubben har väl lite att ta igen.
Citera
2023-08-14, 15:42
Citat:
Att jag är full eller att det hände den tidpunkten?
Du ljuger självklart eller så är du så dum att du nu outat dig för polisen.
Citera
2023-08-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Du ljuger självklart eller så är du så dum att du nu outat dig för polisen.
hur har jag outat mig?
Citera
2023-08-14, 16:13
Medlem
100% att en missbrukare gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in