Citat:
Ursprungligen postat av
pg46
Sommer-VM går denne helgen. Sverige stiller ikke akkurat med noe topplag, men det gjør heller ingen av de andre store landene, så det er stort sett øst europeere som dominerer.
Begynner med Super Sprint der Victor Berglund, som jeg må innrømme aldri har gjort noe særlig inntrykk på meg før SM forrige helg, imponerte og tok Bronse i junior klassen!
Hos seniorene har Sverige fire videre til finale, Alfred Eriksson, Oscar Andersson, Emma Nilsson og Annie Lind. Alfred vant til og med sin kvalik!
Bra att pojkarna/herrarna visar lite framfötter även om jag lägger lite vikt på rullskidskyttet allmänhet och supersprinten i synnerhet. Att Oscar Andersson håller ganska jämna steg med en del världscupåkare är ändå precis den typen av utveckling som måste börja ske.
Tilda Johansson har en lång väg tillbaka är jag rädd. Tur att AKH haft sån dramatisk utveckling att det inte blivit något större avbräck. Vi får se om Persson tar sig tillbaka till gammalt slag efter alla operationer(jag tror väl kanske OS 2026 är ett rimligare långsiktigt mål), men lagbygget känns ändå rätt tryggt med Öberg x2, Magnusson, Heijdenberg och Andersson inför vintern.