2024-01-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är norska, franska och i viss mån tyska (företrädesvis) yngre åkare som vistas under en tid i IBU-cupen trots att de är starka och egentligen mogna för topp-20 i VC. Elvira Öberg var en tid i IBU-cupen, men det är i VC hon sedan utvecklas.

Du har dock rätt i att även IBU-cupen kan vara plattform för utveckling, men det beror i så fall på att åkaren har potential. Det är dock endast i VC som en åkare ständigt kommer att utmanas på olika sätt i situationer som inte kommer att vara lika svåra som i IBU-cupen. De flesta som håller till i IBU-cupen räcker inte i VS. Sedan finns det åkare i VC som tillhör små länder och som aldrig skulle platsa i en bra landslag och inte ens håller toppnivå i IBU-cupen.

Som sagt, ingen svenska har höjt sig över IBU-fältet på ett sådant sätt att de "slutar utmanas". Tilda har egentligen bara varit bra under förra säsongen, som hon vann med knappaste marginal. Sara har juniormeriter som motsvarar Elviras, och hon har också debuterat i världscupen i nästan exakt samma ålder. Båda är större talanger än Tilda, som är mer av en Preuss-typ.

Det är för övrigt väldigt olustigt att diskutera med dig. Även när man i stort sett håller med så blåser du alltid upp det avvikande, för att skapa nytt drama och ändlösa konflikter. Ingenting kan någonsin arkiveras när det gäller dig. Du är en kverulant.
Citera
2024-01-10, 22:13
Medlem
Citat:
Jo de säger att Lou Jeanmonnot och Endre Strømsheim genom sina segrar i VC visar att det inte är så stor skillnad mellan toppen i VC och toppen i IBU-cupen. Det har inget med något annat än just det att göra även om du i vanlig ordning mycket illvilligt utan att lyckas försöker svartmåla mig.

Jag behöver inte gå någon omväg runt några »påhitt« för att döma ut nollan Bränholm. Ferry är ju egentligen på mycket högre nivå, men Bränholm får honom att svamla emellanåt.

Trovärdighet är inget du ska snacka om. Att du skulle ha »sett TV-sändning ifråga ett flertal« gånger är ju så usel lögn att du inte ens tror på det själv.
Nu börjar du närma dig sanningen i vad dom sa! Grattis!

STOR skillnad på hur du beskrev från början.....men.........du är inte riktigt där än.

Jag behöver INTE svartmåla dig.........det sköter alldeles utmärkt själv.
Citera
2024-01-10, 22:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Som sagt, ingen svenska har höjt sig över IBU-fältet på ett sådant sätt att de "slutar utmanas". Tilda har egentligen bara varit bra under förra säsongen, som hon vann med knappaste marginal. Sara har juniormeriter som motsvarar Elviras, och hon har också debuterat i världscupen i nästan exakt samma ålder. Båda är större talanger än Tilda, som är mer av en Preuss-typ.

Det är för övrigt väldigt olustigt att diskutera med dig. Även när man i stort sett håller med så blåser du alltid upp det avvikande, för att skapa nytt drama och ändlösa konflikter. Ingenting kan någonsin arkiveras när det gäller dig. Du är en kverulant.

Olustigt att diskutera med mig? Kanske dags att du börjar utmana ditt eget tyckande och analys eller ska Flashback vara ett enda Kumbaya? Du kanske ska fundera på om du själv är helt oskyldig till dessa »konflikter« eller om det helt enkelt är så att du är extra känslig och inte klarar att diskutera.

Det jag noterar är att det finns många i detta delforum som är oerhört rädda för att ha »fel«. Inte minst märker jag att man försöker använda det mot mig och argumentera med historiska inlägg där jag sagt eller påstått något. Myhrvold är ett ständigt återkommande tema. de som gör det är de verkliga »konfliktsökarna«, men det biter inte på mig för jag har inte som helst problem med att ha fel. Det är så man lär sig saker och när det gäller profetior om åkares framtid är ju det sällan så att någon ha absolut rätt, i synnerhet inte Wolfgang Pichler. Om han som ägnat sitt hela liv åt skidskytte kan göra diametrala felbedömningar så behöver ingen annan skämmas på något sätt för att inte ha rätt. Du är en kverulant, inte jag. Dessutom är du ett tydligt exempel på att försöka mobba ut andra för att det inte passar dig. Det går inte med mig. Jag står över sådana ynkligheter.

---

Bränholm, den nollan, är noga med att prata om »ledarinna« och »segrarinna« när kvinnor är ledare eller segrare. När han däremot ska prata om vad Emma Höglund är så säger han pressansvarige (maskulin form).
Citera
2024-01-10, 22:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nu börjar du närma dig sanningen i vad dom sa! Grattis!

STOR skillnad på hur du beskrev från början.....men.........du är inte riktigt där än.

Jag behöver INTE svartmåla dig.........det sköter alldeles utmärkt själv.

Än har du inte kommit med någon substans överhuvudtaget.
Citera
2024-01-10, 22:22
Medlem
Citat:
Än har du inte kommit med någon substans överhuvudtaget.
Substansen finns i TV-sändningarna............Duh!
Inte i dina hmmmm......"fria" tolkningar alt. din hörselnedsättning.
Citera
2024-01-10, 22:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Substansen finns i TV-sändningarna............Duh!
Inte i dina hmmmm......"fria" tolkningar alt. din hörselnedsättning.

Ja inte finns substansen hos dig i alla fall, att du tycker Bränholm kommer med substans är rätt talande för vilken pajas du är. Seså sjas nu.
Citera
2024-01-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ja inte finns substansen hos dig i alla fall, att du tycker Bränholm kommer med substans är rätt talande för vilken pajas du är. Seså sjas nu.
Är du dum i huvudet på riktigt?

Du fulciterar kommentatorerna på TV och påstår, felaktigt, att dom sagt något som dom i verkligheten inte sagt.
Jag påpekar det i vänliga ordalag.
Du börjar vräka ur dig elak- och dumheter i kommentar efter kommentar.

Nu lägger du DINA ord i MIN mun?????????
Du kanske kan peka ut var jag sagt att det "finns substans"(som du så fiiint kallar det) i det Ola sa?

En ledtråd..........jag har INTE skrivit ett ord om det!
Jag har bara påtalat att du ljuger och det verkar ta hårt på dig.

Så, lägg ned nu, du har redan gjort bort dig tillräckligt.
Citera
2024-01-10, 23:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt?

Du fulciterar kommentatorerna på TV och påstår, felaktigt, att dom sagt något som dom i verkligheten inte sagt.
Jag påpekar det i vänliga ordalag.
Du börjar vräka ur dig elak- och dumheter i kommentar efter kommentar.

Nu lägger du DINA ord i MIN mun?????????
Du kanske kan peka ut var jag sagt att det "finns substans"(som du så fiiint kallar det) i det Ola sa?

En ledtråd..........jag har INTE skrivit ett ord om det!
Jag har bara påtalat att du ljuger och det verkar ta hårt på dig.

Så, lägg ned nu, du har redan gjort bort dig tillräckligt.

Det har gått inflation i dina ständigt återkommande »gjort bort dig tillräckligt«. Det är tvärtom så att så fort du skriver det då vet man att motparten är rätt ute.

Vad knallkorken Bränholm försökte sig på var att säga att åkare från toppnationer i IBU-cupen inte är så långt från toppen i VC. Det som ni knallkorkar (du och Bränholm) inte begriper är att det inte har något med IBU-cupen att göra. Det handlar endast om att toppnationerna har fler åkare på hög VC-nivå än deras startkvot är.

Vad har jag ljugit om? Du däremot som påstår dig ha sett sändningen »ett flertal gånger« och ändå inte har hört vad de har sagt ligger nära en lögn.
Citera
2024-01-10, 23:26
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Preuss var en jättetalang. 18:e i WC-totalen året hon fyllde 20 och 9:a året efter. Elvira var 24:a året hon fyllde 21 som jämförelse.
Annars håller jag med om det mesta angående Tilda. TenBaggern är galen.
Citera
2024-01-10, 23:27
Medlem
Citat:

Er ikke sikker på hva du mener med "en Preuss-typ"?

Preuss var jo regnet som et virkelig kjempetalent, kanskje enda større enn den ett år eldre Dahlmeier som hun kjempet mot i junior alderen.

Problemet hennes er jo heller ikke det sportslige nivået, men at immunforsvaret hennes ikke på noen måte tåler et liv som eliteutøver.
Citera
2024-01-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Preuss var en jättetalang. 18:e i WC-totalen året hon fyllde 20 och 9:a året efter. Elvira var 24:a året hon fyllde 21 som jämförelse.
Annars håller jag med om det mesta angående Tilda. TenBaggern är galen.

Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Er ikke sikker på hva du mener med "en Preuss-typ"?

Preuss var jo regnet som et virkelig kjempetalent, kanskje enda større enn den ett år eldre Dahlmeier som hun kjempet mot i junior alderen.

Problemet hennes er jo heller ikke det sportslige nivået, men at immunforsvaret hennes ikke på noen måte tåler et liv som eliteutøver.

Jo, jag tänker mer på hur Preuss är nu, inte för 10 år sedan. Med "typ" menar jag den generella stilen, inte en direkt jämförelse. Stabil på hög nivå men utan den verkliga vinnarskallen. Spetsen saknas.
Senast redigerad av Totentanz 2024-01-11 kl. 00:21.
Citera
2024-01-11, 08:29
Avstängd
Lite om coachningen av Lukas och favoriseringen av vissa åkare.

Mona Brorsson får chansen att glänsa på sin favoritbana i Ruhpolding. En bana hon tävlat på i snart 10 år men ffa tränat på då Pichler är bosatt i Ruhpolding och var som alla vet förra förbundskaptenen. Var alltid träningsläger under försäsongen.

Tilda Johansson skall få glänsa på banan i Lenzerheide där hon tagit 3 EM-medaljer bara några månader tidigare. Då skickar Lukas hem henne för 3 veckors träning. Sedan petar han henne till IBU-cupen efter jul.

Denna favorisering av åkare har nu kostat första offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in