2023-08-17, 00:17
Medlem
ingetbranicks avatar
... och för den som vill slippa klicka vidare:

Citat:
Samuelssons plan: Skjuta snabbare

Skyttet strulade stundtals för Sebastian Samuelsson förra säsongen. Nu har 26-åringen en plan för hur han ska vända trenden på skjutvallen.

-Jag har jobbat jättemycket med att få ner skjuttiderna. Målet är att sänka snittiden med tre skeunder både i liggande och stående skytte, säger Samuelsson till SVT Sport.

Samuelsson, som tog VM-guld vid i vintras, får chans att visa upp sin nya taktik redan i helgen då SM i rullskidskytte avgörs i Sollefteå.
(SVT Text)
Citera
2023-08-17, 18:21
Medlem
En annan som behöver förbättra sina skyttetider är Elvira, i synnerhet i stå.
Citera
2023-08-20, 20:43
Medlem
Linn Persson kan vara med på löppass igen, och hon planerar att följa med på kommande höghöjdsläger. Lägger fortfarande en del av tiden på rehab. Axeln påverkar liggskyttet ännu då hon saknar lite rörlighet efter operationen för att snabbt komma ned i rätt ställning.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/linn-persson-antligen-far-jag-vara-med-igen

Utifrån det skulle jag nog lägga pengarna på att hon finns på startlinjen när säsongen börjar om hon slipper bakslag. Men med mycket oklar fysisk status.
Citera
2023-08-22, 23:59
Medlem
Sverige får selskap i treningsleiren i Font Romeu neste uke. Lukas Hofer, som jo trente med Sverige nesten hele sommeren i fjor, slutter seg til gruppen:

https://www.fondoitalia.it/2023/08/22/notizie/argomenti/biathlon/articolo/biathlon-lukas-hofer-torna-al-lavoro-con-la-svezia-lazzurro-parte-per-font-romeu-il-28-agosto.html
Citera
2023-08-23, 11:36
Medlem
Alfred Eriksson erstatter Emil Nykvist i troppen til sommer VM som går i helgen. Emil har falt på rulleski og skadet seg, men regner med å være med til treningsleiren som begynner neste uke:

https://www.skidskytte.se/om-skidskytte/nyheter/nyheter/2023-08-23-sverige-pa-vag-till-vm-i-rullskidskytte-i-slovakien
Citera
2023-08-25, 14:44
Medlem
Är det finska laget i Font Romeu denna vecka?
Citera
2023-08-28, 08:28
Medlem
Tydligen ska årets säsong av "Bäst när det gäller" följa skidskyttarna under föregående säsong. Kan bli intressant! Premiär senast 10:e Oktober.
Citera
2023-08-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Är det finska laget i Font Romeu denna vecka?

Ikke som jeg vet om. De franske holder vel på å avlutte sin leir tror jeg, det blir noen dager overlapping med Sverige.
Citera
2023-08-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Ikke som jeg vet om. De franske holder vel på å avlutte sin leir tror jeg, det blir noen dager overlapping med Sverige.
Tero Seppälä är i Font Romeu iaf och tränade med det franska laget, troligen bara han av det finska laget.
Citera
2023-08-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tero Seppälä är i Font Romeu iaf och tränade med det franska laget, troligen bara han av det finska laget.

Ja, han er ikke med i landslaget.
Citera
2023-08-28, 13:02
Medlem
Apropå Font Romeu styr svenska landslaget dit nu i 2½ vecka. Alla A-lagsåkare åker med plus Skottheim, Ivarsson, Sjökvist, Brandt x2 (och nämnda Hofer). Så man blir hela 20 stycken.

Övriga åkare i B-laget(uteslutande unga) som inte anses må gott av ett höghöjdsläger kommer ha läger i Otepää.
Citera
2023-08-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Apropå Font Romeu styr svenska landslaget dit nu i 2½ vecka. Alla A-lagsåkare åker med plus Skottheim, Ivarsson, Sjökvist, Brandt x2 (och nämnda Hofer). Så man blir hela 20 stycken.

Övriga åkare i B-laget(uteslutande unga) som inte anses må gott av ett höghöjdsläger kommer ha läger i Otepää.

Er vel ikke bare alderen som regnes, Sara Andersson er vel yngre enn alle på Team Autoexperten og Anton Ivarsson er vel samme alder som Alfred Eriksson, men Anton imponerte jo på høyde forrige sesong så jeg regner med at det spiller inn.

Litt overrasket over at ikke Erik Larsson er med når så mange er det. Han har jo kjempepotensiale i sporet og hvis jeg var ledelsen så ville jeg hatt ham arbeidende med de beste skytetrenerne de har.

Ellers veldig bra å se at Linn og Tilda er friske nok til å reise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in