• 1
  • 2
2006-08-01, 18:13
Medlem
dayms avatar
kanske en sådär 3000/mån, mest pga att jag köper bara mat för dan beroende på vad jag är sugen på
Citera
2006-08-01, 18:15
Medlem
Porridges avatar
Jag är verkligen ingen Svensson när det kommer till matbudgeten.. Vart fasiken lite nervig när jag en månad förde bok och det hamnade på 6978:-

Nu är jag för all del en flitig besökare av dessa trevliga inrättningar som tillagar och serverar maten samt tar hand om disken efteråt. Som ensamstående man inbillar jag mig att man inte torskar SÅ mycket på detta. Ska man komma billigt undan med hemmamatlagning är det ju storpack som gäller. Och det gör man ju inte av med själver, så det blir till att kasta hälften (minst) för att det blir förstört.

Sen är jag av den åsikten att man skall supporta den fina restaurangbranchen också
Citera
2006-08-01, 18:23
Medlem
Beror på hur ofta man äter ute på resturang. Lagar jag allt hemma varje dag i månaden (tex. stor kok och frysa in 4-5 portioner) så kommer jag undan med 1000 kr. Äter jag ute så finns det ingen övre gräns. 200-400 kr för en middag är inte ovanligt, det drar upp den totala matkostnaden.
Citera
2006-08-01, 18:46
Medlem
HellFists avatar
Lägger ungefär 150-200:- på mat i veckan, alltså 800:- i månaden.
Käkar aldrig ute men lägger lika mycket på en pubkväll och ungefär lika mycket i månaden på cigg.
Finns bara en jävla affär där jag bor och dom tar saftiga överpriser på precis allt. Jag hade nog kunnat halvera matkostnaden i en stad.
Vanliga Svenssons jag snackat med tror jag har ätstörningar eller att jag är snål så dom lägger nog några papp på skit dom skiter ut.
Citera
2006-08-01, 19:51
Medlem
Torios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellFist
Lägger ungefär 150-200:- på mat i veckan, alltså 800:- i månaden.
Käkar aldrig ute men lägger lika mycket på en pubkväll och ungefär lika mycket i månaden på cigg.
Finns bara en jävla affär där jag bor och dom tar saftiga överpriser på precis allt. Jag hade nog kunnat halvera matkostnaden i en stad.
Vanliga Svenssons jag snackat med tror jag har ätstörningar eller att jag är snål så dom lägger nog några papp på skit dom skiter ut.

Skulle du inte kunna lägga upp din "veckomatsedel" så man kan få se hur man äter för 800 i månaden?
Citera
2006-08-01, 23:00
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torio
Skulle du inte kunna lägga upp din "veckomatsedel" så man kan få se hur man äter för 800 i månaden?
Enkelt. Squalo ger ett lågprisexempel med kött.

Frukost: Müsli med mjölk: 1.75 kr (2.5 dl mjölk) + 1.00 kr = 2.75

Lunch: Sallad med ägg och tonfisk: 3.90 kr (1 burk lågpristonfisk) + 2.8 (2 ägg) + 3 kr (sallad) = 9.70

Middag: Hamburgare med pommes: 6 kr (hamburgare) + 2 kr (pommes) + 1 kr (hembakat bröd) = 9 kr.

SA: 643.50 kr. Du har du lite kvar att slänga på tomater och diverse. En flaska ketchup...

Exempelt är inte så kungligt, då det har två mål med kött var dag. Mindre kött, soppa till lunch, wuntun-soppa och liknande, baka eget bröd, gör egen pasta, ät postais, gör egna hamburgare av köttfärs, mycket vegitariskt. Då kan man äta gott för små pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in