Ja, det är svårt att roa tjejer nuförtiden. Ni är litet bortskämda.

Citat:
Kära du, MÄNGDER av sexuella relationer förväntar sig INTE barn, kan du tänka dig! människor har sex utan att vilja ha barn.
Jag tror jag läst att en man och kvinna i fertil ålder som har regelbundet sex (= ca en gång i veckan) har ungefär 95% chans/risk för graviditet inom ett år, om inget är fel eller om de använder lämpliga preventivmetoder, så det är nog mera biologins förväntningar, än de ingående parternas. Förr var detta allmänkunskap, sedan fick vi en allt mer urbaniserad befolkning...
Citat:
Får jag presentera musen Kaguya.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/mus-med-bara-mammor-framavlad/
Ett numera rätt gammalt forskningsresultat, där alltså två honor fått en biologisk avkomma.
Svettigt inte sant?
För om jag förstått det rätt så går det avsevärt sämre få två spermier att bilda avkomma, men det kanske kommer det med.
Sen är det alltså just spermier som är involverade i en insemination, en man behöver alltså överhuvudtaget inte vara närvarande.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/mus-med-bara-mammor-framavlad/
Ett numera rätt gammalt forskningsresultat, där alltså två honor fått en biologisk avkomma.
Svettigt inte sant?
För om jag förstått det rätt så går det avsevärt sämre få två spermier att bilda avkomma, men det kanske kommer det med.
Sen är det alltså just spermier som är involverade i en insemination, en man behöver alltså överhuvudtaget inte vara närvarande.
Ja, att det krävs mus för fortplantning är jag den förste att vidgå...
Men, om det nu är tveksamt med kusinäktenskap, så torde inomkönsfortplantning sannolikt medföra en och annan genetisk risk. I alla händelser, så illustrerar detta utmärkt min poäng - det krävs avancerad manipulering av naturen för att uppfylla vänsterutopier. Ungefär som när Sovjet vände floder eller Kulturrevolutionen i Kina, Du kanske känner till följderna...
Emellertid blir det inga spermier utan män, och hur desamma distribueras till livmodern saknar strängt taget biologisk betydelse. Hur Du än vänder och vrider så krävs det en kvinna och en man för fortplantning, till och med om den där stollige folkpartisten får sina tokerier om konstgjorda livmödrar förverkligade.
Citat:
Nej klokt hade varit att verkligen kräva av män att de tar just praktiskt ansvar för sina barn och sin sexualitet och inte BARA när de är gifta med modern....
Alldenstund slaveri är olämpligt, så är det bättre att uppmuntra till äktenskap och göra detta ekonomiskt fördelaktigt. Bättre för alla parter, men bäst för barnen.