Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Att "vita" skulle av vänstern kallas för eller behandlas som "onda" är helt och hållet ditt påhitt.
nazister och rasister möjligen ja, men! nazister och rasister är nu inte samma sak som "vita".
Och det är där din förvirring biter sig i svansen och det blir kortslutning.
Jag vägrar debattera mot ren dumhet....läs min signatur.
Jag skiter i din signatur. Vill du inte föra en seriös debatt och argumentera i sakfrågan, utan bara säga att andra är rasister, istället för att försvara din egen rasism, så fortsätter jag bara med min argumentation som visar att du är en rasist. Nedan finns en del citat som du gjort, bara i den här korta tråden.
Citat:
"Vita" är inte "ett folk" eller "etnisk grupp", och inte heller är vita "genetiskt" bättre än "färgade".
DU här som sitter och hävdar genetiska skillnader mellan gruppen "vita" och gruppen "färgade" ex.
Så om vi tar lite saker som du säger här.
Det måste så klart finnas genetiska skillnader mellan vita och färgade, annars skulle de ha samma hudfärg och se ungefär likadana ut. Så dina påståenden här visar bara på ren dumhet.
Sen har jag frågat vilka "vita" ni faktiskt menar. Men eftersom du inte ville säga att du menar alla vita, som t.ex. eskimåer, måste det vara mer begränsat inom gruppen "vita" folk.
Citat:
Att "vita" genom vår kända historien utgjort ett extremt hot mot ex. "svarta" eller "judar" är ju tämligen bevisat.
Eskimåer faller förstås på sin egen orimlighet, utifrån uttalandet om negrer och judar, liksom många andra vita folk, då du anklagar alla "vita" för extremt hot mot svarta och judar. Så vilka menar du då? Så jag menar att du anklagar den största folkgruppen vita i väst. Menar du även andra "vita" folk, får du gärna nämna vilka andra "vita" du menar, så du blir tydlig. Tills dess utgår jag från att jag har rätt.
Citat:
Araber har inte varit i närheten av de konsekvenser av rasism som gruppen "vita" utsatt andra grupper för.
Nej de har de inte. De har utsatt andra folk för olika konsekvenser som varit ännu värre. Men nonsensargumentet bygger ändå upp ditt rasistnarrativ om alla "vita". som utan undantag, är skyldiga genom sin hudfärg. Du pratar inte om vita slavhandlare eller vita nazister, inte heller de som var mot slavhandeln eller nazister. Bara vita, utifrån deras gener, sin hudfärg. Klar rasism.
Citat:
Att gruppen "vita" i världen har skaffat sig privilegier över andra grupper, har inte med någon genetik att göra utan med helt andra saker och är självklart kritikvärt.
Här med det sista av dina citat, hamnar vi då i nazisternas värld. "Vita" konspirerar mot andra människor. De har en hemlig sammansvärjning där de undanhåller andra makt och pengar och vill styra världen. Merapis och vänsterns eget "Sions protokoll". Samma narrativ som nazisterna använde mot judarna, men kroknäsan är utbytt mot vit hudfärg.
Då bortser jag från ditt enfaldiga påstående om att hudfärg inte är genetisk, då det är så infantilt att det inte går att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej, du har inte "visat" någonting, du har bara blurrat ihop massa fantasier utan förankring.
verkligen? jag behöver bevisa att jag inte hysser "nazistiska" åsikter eller röstar på politik kring att "vita" borde utrotas?
Jag har en full beviskedja som borde räcka i en domstol, om det bara gällde att avgöra om din åsikter om vita, faktiskt bara baseras på deras gener och hudfärg och om du därmed är rasist och om du använder samma tankegods och faktiskt samma metoder som nazisterna då det gäller att anklaga och misstänkliggöra ett folk.
Men som i en domstol där den åtalade är skyldig och överbevisad, sitter du och har inget att anföra till ditt försvar, mer än att skylla på andra för ditt eget handlande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Man ska lära ut hur saker faktiskt är efter vetenskap och förnuft i de fall det inte finns vetenskap på området. Och den åsikten råkar nu vara just den progressiva...dvs "vänstern" i världen.
Helt enligt mina åsikter. Nu baseras vänsterns narrativ bara på lögner och dogmer, speciellt rasbiologiska åsikter om "vita", som genom den hudfärg de föds med, är skyldiga till allt ont alla vita genom historien har gjort, men inte får berömmas för allt gott de gjort, vilket nog är långt mer än något annat folk genom historien ens är nära.
Så det skulle nog blir nog inte mycket vänster faktiskt. Men det är förstås bra.