2023-08-10, 01:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbritannien
USA har inte än avskaffat slaveriet och är ett imperium för eliten dit den söker sig för att pengar = feminism utifrån hur toppen på en manlig pyramid vill ha sitt harem byggt.
Som vanlig man har du inga rättigheter i USA. Endast pengar kan köpa dig framåt och det är bara de största skurkarna som har dem i så pass stort överflöd att de då gillar sin marknadsfeminism.

Hur är det ens feminism?

Tror du amerikanska kvinnor har massa rättigheter?
Citera
2023-08-10, 01:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur är det ens feminism?

Tror du amerikanska kvinnor har massa rättigheter?

Tvärtom, i takt med att amerikanska kvinnors (mänskliga) rättigheter tas ifrån dem ökar tex mödradödligheten. Som väntat är ökningen högst i de stater med totalförbud mot abort:

Citat:
"Over the past decade, the U.S. birth rate declined by roughly 20%. Maternal mortality rates, however, are rising at an alarmingly high rate, which means the number of babies being born is decreasing, while the number of women dying is increasing.

Despite having one of the most advanced health systems in the world, the U.S. currently has the highest pregnancy-related death rate among developed nations. Maternal deaths rose a staggering 40% in 2021 from just a year prior. While some of this is attributable to COVID, pre-pandemic maternal mortality levels were already steadily increasing.

Access to skilled health professionals, beginning with prenatal care, can dramatically improve mortality rates. Unfortunately, the overturn of Roe v. Wade further complicates access in multiple ways. First, it’s limiting the type of care pregnant people receive in states with restrictive abortion policies. Studies show that maternal death rates were 62% higher in states with abortion bans than those without. Further, the maternal mortality rate increased nearly twice as fast from 2018 to 2020 in states with restrictions."

https://fortune.com/2023/05/14/ameri...s-asima-ahmad/

Helt otroligt att ett gäng svenska kvinnofientliga män vill dra ner Sverige och västländerna i skiten. De är troligen det största hotet mot Sverige och väst just nu. Bara att hoppas på att de blir terroriststämplade och övervakade, förhoppningsvis får det dem att lämna landet frivilligt.
Citera
2023-08-10, 01:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tvärtom, i takt med att amerikanska kvinnors (mänskliga) rättigheter tas ifrån dem ökar tex mödradödligheten. Som väntat är ökningen högst i de stater med totalförbud mot abort:

Helt otroligt att ett gäng svenska kvinnofientliga män vill dra ner Sverige och västländerna i skiten. De är troligen det största hotet mot Sverige och väst just nu. Bara att hoppas på att de blir terroriststämplade och övervakade, förhoppningsvis får det dem att lämna landet frivilligt.

Det är så motsägelsefullt och världs-frånvänt det de säger.

Jag har tyckt om Sverige trots det är för mycket åt ena hållet men ändå livsdugligt för mig pga friheter, rättigheter och en känsla av mjuka värden. Tar man bort det försvinner Sveriges själ.
Citera
2023-08-10, 02:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JobinTheSchizo
Ja, jag svarar senare på era svar här. Om jag får förklara lite hur jag tänkte här. Kvinnorna år 2500 kommer ju att ha ökat sin maktposition i samhället. Är det inte mest logiskt då att kvinnorna tar över världen? Om makten accelererar och accelererar. Då blir män till kvinnor och kvinnor till män. Så kvinnorna bär kostym och männen bär klänning. Rent logiskt sett så borde det ju sluta så och då kan man ställa sig frågan: är mannen annorlunda från kvinnan och är det inte rättvist att kvinnorna får den position som männen hade innan och mannen hamnar under? eller borde de båda ha lika mycket makt? Vad är rättvist?

Fråga ett, varför skulle kvinnor bära kostym och män klänning? Kvinnor har troligen lika mycket byxor på sig som klänning, kanske till och med övervägande byxor eftersom vi bor i ett ganska kallt land.

Dessutom kommer majoriteten kvinnor liksom majoriteten män aldrig komma i närheten av makten som toppen besitter. Varför skulle den gruppen människor släppa ifrån sig makt överhuvudtaget? Snarare befäster de sin makt mer och mer, instiftar lagar som skyddar dem, osv.

Som att jämföra bonden med kungen på medeltiden, det kommer liksom aldrig hända.
Citera
2023-08-10, 02:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är så motsägelsefullt och världs-frånvänt det de säger.

Jag har tyckt om Sverige trots det är för mycket åt ena hållet men ändå livsdugligt för mig pga friheter, rättigheter och en känsla av mjuka värden. Tar man bort det försvinner Sveriges själ.

Japp.

Det skulle ju vara så klassiskt om vi nu får stora invandrargrupper att återvända hem och så ersätts de med vita sharia-män som drar ner oss i mörkaste medeltiden.

Bara för att några 10 poängs tjejer avvisade dem och fnissade åt dem i ungdomen. Den manliga narcissistens grandiosa ego och fåfänglighet skojar man inte bort.
Senast redigerad av Jenny9 2023-08-10 kl. 02:24.
Citera
2023-08-10, 02:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp.

Det skulle ju vara så klassiskt om vi nu får stora invandrargrupper att återvända hem och så ersätts de med vita sharia-män som drar ner oss i mörkaste medeltiden.

Bara för att några 10 poängs tjejer avvisade dem och fnissade åt dem i ungdomen.

Jag vill ändå ha en värld som är snäll mot dem som inte får sex. För dessa är utanförskapet lika svårt som att inte få sex. Så att få män men även kvinnor att sluta mobba ensamma vore bra.

Det är fjanthårt just nu, dricker du en drink är du bög. Du ska knulla varje vecka.

Alla är människor. Det ska finnas en struktur i att bli avvisad. I alla ämnen. Låter man inte sina barn både misslyckas och lyckas längre? De måste få detta, i uppfostran och i skolan. Man måste vara förberedd att misslyckas utan att hela ens ego rasar.

En del gömmer barnen för allt hemskt. En del berömmer barnen för allt. Det funkar inte.

Mental hälsa borde läras ut i skolan.
Citera
2023-08-10, 03:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag vill ändå ha en värld som är snäll mot dem som inte får sex. För dessa är utanförskapet lika svårt som att inte få sex. Så att få män men även kvinnor att sluta mobba ensamma vore bra.

Det är fjanthårt just nu, dricker du en drink är du bög. Du ska knulla varje vecka.

Alla är människor. Det ska finnas en struktur i att bli avvisad. I alla ämnen. Låter man inte sina barn både misslyckas och lyckas längre? De måste få detta, i uppfostran och i skolan. Man måste vara förberedd att misslyckas utan att hela ens ego rasar.

En del gömmer barnen för allt hemskt. En del berömmer barnen för allt. Det funkar inte.

Mental hälsa borde läras ut i skolan.

Håller med till 100%. Att få mer och mer frihet och ansvar ju äldre man blir tror jag är viktigt för att få till en normal självständighetsprocess. Blir man beskyddad från allt under barndomen så blir första kontakten med vuxenvärlden brutal. Föräldrar som inte vågar släppa taget allteftersom ju äldre barnen blir gör sina barn en enorm björntjänst.
Citera
2023-08-10, 08:05
Medlem
Ja asså, jag tänker väl att med dagens boy bands (One Direction och BTS) och allt vad det nu är så blir män allt mer objektifierade. Målet för feminismen, det är jämlikhet eller är det det? Ja, jag tycker att jämlikhet är bra, men jag har mina egna åsikter. Alla har rätt till en privat åsikt.
Citera
2023-08-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JobinTheSchizo
Ja, jag svarar senare på era svar här. Om jag får förklara lite hur jag tänkte här. Kvinnorna år 2500 kommer ju att ha ökat sin maktposition i samhället. Är det inte mest logiskt då att kvinnorna tar över världen? Om makten accelererar och accelererar. Då blir män till kvinnor och kvinnor till män. Så kvinnorna bär kostym och männen bär klänning. Rent logiskt sett så borde det ju sluta så och då kan man ställa sig frågan: är mannen annorlunda från kvinnan och är det inte rättvist att kvinnorna får den position som männen hade innan och mannen hamnar under? eller borde de båda ha lika mycket makt? Vad är rättvist?

Förvirrat resonemang....

Verkar det vara så att förtryckta grupper påtvingas bära klänning?

Feminism är en drös rörelser med varierande teorier med mål att göra det jämställt mellan könen, dvs fördela makt, möjligheter och rättigheter så likt som möjligt.

Jag tror många män upplever lika rättigheter och möjligheter för kvinnor som att kvinnorna "tar över".
Om ett område börjar få kanske 48% kvinnor istället för 5% så skriker vissa män sig hesa om matriarkat! Lite underhållande om det inte vore så patetiskt.

Kvinnor som kön, har inte samma incitament att förtrycka män, som det omvända. Finns inte speciellt mycket att tjäna för kvinnor som grupp att förtrycka män åt helvete.
Däremot så finns det definitivt något att tjäna på för kvinnor med lika rättigheter och möjligheter, självständighet, kunna äga sin egen kropp, sitt eget liv, få lov ha och uttrycka sin sexualitet samt kräva att män delar ansvaret och arbetet med barn.

Men som sagt, många män ser sig själva som förtryckta om kvinnor inte vill ligga med dem ex. eller inte vill ingå en relation som ska cirkulera kring mannens behov.
Den där gamla patriarkala bygget och tillhörande tänk, som skulle garantera män sex samt! en oskuld och hushållsslav att äga sitter rätt hårt.
Citera
2023-08-10, 11:18
Medlem
Det moderna samhället gav möjlighet för kvinnor att leva ut de biologiska varelser de är. Driften att gynna sig själva och sin egen grupp och välja ut de framgångsrikaste männen. Feminister är konservativa superpatriarker. Enda skillnaden mot det gamla systemet är att de tagit kontrollen över det och gjort det fördelaktigt för sig själva. Män är flexibla och kan anpassa sig. Kvinnor kan inte det. De är och förblir de samma. Ibland undrar jag om det inte var bättre att hålla dem i schack. Jämställda är de inte iallafall.
Citera
2023-08-10, 11:30
En rätt så snabb utlösning, betyder väl det att en fitta inte känner sig riktigt hemma ibland de andra kukarna på gården och därav protesterar...
Men saken är nog den att vi andra kukarna är som oftast född ifrån en fitta, så egentligen vad kom först hönan eller ägget, är vi kukar 100% kukar eller kan det finnas en gnutta medfödd feminism i oss också, lite avskrap på fittväggarna när vi föddes, ja! Då borde alla kukarna faktiskt ha fundamentalt fittigt bakgrundsinnehåll.
Finns säkert någon "Stor kuk" till moderator som kan svara på det.
Men vad jag skulle vilja veta är vad är och kallas den för karlarna? Antifeminism eller Mustasch klubben kanske den Manssjovelanistiska femi demi nismen, för får vi fram det är det nog lättare att förstå sig på Feminism
Reinfeldt och A.Borg är tydligen två feminister, men de ser väldigt ofeminina ut.
Om man förstår ens systrar och moders stretande med matkassar och arbete så kan nog den sympatin till kvinnor generellt vara en form av feminism, medlidande det vill säga.
Själv tycker jag det är bättre att både bära matkassar och kärringar hem till huset karlakarl som jag är.
Citera
2023-08-10, 12:25
Medlem
LKKINGENs avatar
Oavsett feminismens betydelse i ord så är det som ordet representerar i ord och handling en återvändsgränd.
Det finns ingen logisk eller naturlags drivkraft bakom det är bara mentalt dravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in