Citat:
Ursprungligen postat av
HayabusaMannen
Hej. Jag undrar lite angående denna fråga.
Så vad händer om man skriver i slutet av en REPLY till moderatorn efter VARNINGEN eller liknande hen gett dig typ så här, "Stäng av mig då, i dare you."
Att skriva "stäng av mig då, I dare you" utgör inget regelbrott.
Citat:
Är det då moderatorns "fria vilja" som bestämmer om hen kan stänga av dig, utan konsekvenser för moderatorn, eller behöver vissa regler följas?
Två vanliga orsaker till att användare blir avstängda är om man bryter mot en 1.xx-regel eller om man ådragit sig så många varningar att man blir avstängd för ohörsamhet. Avstängningarna sker dock efter en omröstning bland moderatorerna där varningarna eller det inlägg som misstänks för 1.xx granskas - således är det ett kollektivt beslut att stänga av någon, det är inget en enskild moderator kan göra.
Citat:
Eller får en mod ta kommentaren bokstavligen, och stänga av dig. Vilket man inte såklart vill, eller menade med kommentaren, vilket en mod med IQ över 75 förstår.
Som sagt nej. En moderator varken kan eller får stänga av dig för detta.
Citat:
Det är uppenbart att man inte vill bli avstängd med den texten. Det är bara en liten test till moderatorn, att om hen följer sina sura känslor och stänger av, eller följer reglerna.
Och isf. vad är dom olika konsekevenserna som kan hända tilll en mod om den "felaktigt" stänger av dig?
Kan en moderator bli av med sitt mod jobb/hobby i detta fall? Hur många gånger måste en mod upprepa detta misstag isf.?
En moderator kan som sagt inte stänga av dig på egen hand men om en moderator på andra sätt skulle missköta sin uppgift kan denna fråntas sin roll av en admin.
Citat:
Hoppas denna tråd är i rätta ämne. Om inte, ber jag mod flytta till rätt ämne. Eller är det 1.06 att be om detta?
Du menar kanske 0.06. Nej.