2024-04-08, 13:03
Medlem
Nu har jag suttit hela förmiddagen och läst hela tråden och lite i FUP:en.

Slutsats:

Landet är helt kört, vi sjunker, hej då…

Exakt ALLA ungdommar i FUP:en och i ”cider historian” har agerat helt åt helvete fel.

Brottsoffer i ”cider historian” skriver till sin vän Lucas (BO i den här tråden) och säger typ: ”Nu vet jag vilken det var som ströp mig, han är fett liten (ung) så vi borde spöa han.”

En kille på festen typ övertalar/hetsar BO att börja tjafsa med GM via snap.
(I alla fall om man ska lita på BO)

Ingen hjälper BO att fly innan GM
hinner komma fram till festen, eller det går i alla fall för sent.

En person (Noa) pekar ut BO så att GM vet vem han ska spöa/döda.
(Dom har inte sett varandra förut)

Ingen står upp för BO när det är tydligt att han kommer att åka på spö/bli dödad med en stor kniv.
Många på festen kände GM men ingen försökte prata förnuft med honom.

Dom väntar länge innan dom ringer 112 pga att dom tror att BO bara behöver lite frisk luft och så blir det bra…

Dom ljuger för 112 och säger att BO har ramlat för dom vill inte ”snitcha ned” GM. (Felix)

En tjej snapar med GM och berättar vad dom har sagt till polisen och frågar vad
dom har lov att säga.
Allt medan poliserna fortfarande är vid huset.

Exakt ALLA ungdommar i och runt GM och BO borde outas och vara tvungna att förklara sig för allmänheten.
Gärna på direktsänd tv.

Jag skiter i om dom är 14, 15, 16, 17år gamla.

Dom är skräp hela högen.
Citera
2024-04-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Slutsats:

Exakt ALLA ungdommar i FUP:en och i ”cider historian” har agerat helt åt helvete fel.

Brottsoffer i ”cider historian” skriver till sin vän Lucas (BO i den här tråden) och säger typ: ”Nu vet jag vilken det var som ströp mig, han är fett liten (ung) så vi borde spöa han.”

Ingen står upp för BO när det är tydligt att han kommer att åka på spö/bli dödad med en stor kniv.

Dom väntar länge innan dom ringer 112 pga att dom tror att BO bara behöver lite frisk luft och så blir det bra…

Dom ljuger för 112 och säger att BO har ramlat för dom vill inte ”snitcha ned” GM. (Felix)

dom har lov att säga.

Exakt ALLA ungdommar i och runt GM och BO borde outas och vara tvungna att förklara sig för allmänheten.
Gärna på direktsänd tv.

Dom är skräp hela högen.
Det här var den bästa beskrivningen av hela händelsen. Tänkte också på killen som pekade och outade BO.
Citera
2024-04-08, 22:46
Medlem
[/url]"]https://www.tiktok.com/@olsson_felix...MivgnfyE4&_r=1[/url] här är gm tiktok konto. Vet dock inte vem det är då det finns flera videos på kontot på olika personer

Edit: gm är han på 3:e nyaste videon när han sitter på en buss med en tjej.
Senast redigerad av Domestor345 2024-04-08 kl. 22:48.
Citera
2024-04-09, 15:11
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Lagarna borde skrivas om. Mord eller vissa fall av dråp borde resultera i livstid utan hänsyn till gärningsmannens ålder. Om man har rätt till att avla och skapa liv när man är 15 ska man förlora sitt liv om man tar någon annans vid 15.

Skrivas om? Räcker med att ta tillbaka gamla lagar. Räcker med att gå tillbaka till år 1900 så har man helt andra lagar för sånt här. Det är snarare dagens messverige som skrivit om helt fungerande lagar.
Citera
2024-04-09, 16:22
Medlem
Vart fan är detta land på väg?
Citera
2024-04-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishGoose
Jag hittade tråden (denna) av en slump för några månader sedan, och blev särskilt berörd när jag läste igenom FUP:en. Väntade på domen och höll alla världens tummar för att mördaren skulle få ett straff värdig en sådan där.. Ja, nu lär alla i tråden som har följt fallet, veta hur domen löd. Vilket skämt.

Efter att ha läst FUP:en var det (enligt mig) fler än Leon och Felix som var "sus". Till exempel en Noa(h?) som såg ut att ha kontakt via telefon med F innan/efter misshandeln. Under hans förhör är det svårt att inte känna att han utelämnar information och att han inte heller är särskilt samarbetsvillig.

Utöver Noa(h?) var det fler på festen som kan ha bidragit till att Lucas inte längre är med oss idag. Jag tolkar det som att Lucas blev "outad" av någon i sällskapet, efter att han på väg från festen till bilen sagt till F att han heter något annat, att han inte är Lucas. Det var heller inte någon som ingrep innan/under misshandeln, och som ni vet kontaktade man 112 först en stund efter. I det samtalet ljuger man om hur Lucas fått skadan i huvudet. Hade han levt idag ifall kidsen agerat med detsamma? Jag har många funderingar kring andra inblandades roller i detta, vad är det vi inte får veta? Jag kan endast spekulera..

Jag tror hur som haver att de skyldiga kommer straffas, trots Sveriges skeva rättssystem.

Det finns flertalet uppgifter om det i FUP:en att Noa pekar ut Lucas särskilt från NL och Amanda (andrahandsuppgifter eftersom hon inte var på platsen just då), Lucas tar sen på sig att det är han för att inte någon av hans kompisar ska råka illa ut efter att inledningsvis ha presenterat sig som en Gustav.

Sorgligt att machokulturen som har sin bakgrund i förorterna/gangsterrappen i Sverige har infekterat även medel-överklassbarnen i Sverige där man måste visa att man är tuffast i gänget.
Senast redigerad av dxz-- 2024-04-09 kl. 17:22.
Citera
2024-04-09, 21:11
Medlem
Made.to.suffers avatar
Sverige......

Är så sjukt hur enkelt det är att begå brott utan att få riktiga straff. vållande till annans död, dråp, mord är fan sjukt hur klena straff överlag det är.
Citera
2024-04-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Sorgligt att machokulturen som har sin bakgrund i förorterna/gangsterrappen i Sverige har infekterat även medel-överklassbarnen i Sverige där man måste visa att man är tuffast i gänget.
Det är riktigt sorgligt.
Citera
2024-04-09, 22:03
Medlem
Hur är dagens barn uppfostrad, noll konsekvenser alls? Man kommer tom undan med MORD. Sluta va så rädd för att kränka era barn och läxa upp dem istället. Klipp sönder deras Moncler jackor om dom beter sig illa vadfan. Felix och Leons föräldrar borde skämmas ihjäl över deras misslyckande
Citera
2024-04-09, 22:55
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Hur är dagens barn uppfostrad, noll konsekvenser alls? Man kommer tom undan med MORD. Sluta va så rädd för att kränka era barn och läxa upp dem istället. Klipp sönder deras Moncler jackor om dom beter sig illa vadfan. Felix och Leons föräldrar borde skämmas ihjäl över deras misslyckande
...nu är ju tyvärr dessa "föräldrar" inga normala föräldrar... så man kan inte förvänta sig nåt
Citera
2024-04-09, 22:57
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:

Slutsats:

dom har lov att säga.

Gärna på direktsänd tv.

Dom är skräp hela högen.

Får lite lågbegåvningsvibbar av alla inblandade eller efterblivna är en mer korrekt beskrivning.
Citera
2024-04-09, 23:04
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:

Slutsats:

dom har lov att säga.

Gärna på direktsänd tv.

Dom är skräp hela högen.

Mådde riktigt illa när jag läste allt A skrev till F under tiden polisen va där. Spelar ingen roll att hon "ångrade" sig sen och berättade allt. Sån äcklig människa. Hoppas hon mår psykiskt dåligt för resten av sitt liv.
Hon har två tiktok konton vad jag kan se, varav det gamla fortfarande har ett par videos uppe, samt ett facebook konto där hon nyligen la upp en ny profilbild där hon ser helt "normal" ut. FY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in