2024-03-20, 14:34
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagverintwhehej
Någon som vet hur man får tillgång till förundersökningsprotokollet? Aldrig ansökt om det tidigare, och när jag skickade in ansökan frågade de efter mer info jag inte vet om jag kan få tag på. Hur fick ni tag på det?

FUP finns ju redan här, varför begära ut allt på nytt?
Citera
2024-03-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Då är jag med på noterna. Jag tror vi är väldigt eniga och håller med dig. Hade man gjort en make-over och skrikit ”move that bus” hade Fisksätra kunnat vara riktigt attraktivt. Helt sjukt hur man lyckats fördärva en så geografiskt fin plats som dessutom har anrika anor. Ett praktexempel på politiskt misslyckande!
Precis så!
Citera
2024-03-20, 16:03
Medlem
Citat:
FUP finns ju redan här, varför begära ut allt på nytt?

Var?
Citera
2024-03-20, 17:20
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagverintwhehej
Var?
Sökning på ‘FUP’ i denna tråd ger
(FB) Ung man misshandlad (nu död), huvudskador, Gustavsberg (2023-08-09) :
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup

https://gofile.io/d/Nvkghx

.
& (FB) Ung man misshandlad (nu död), huvudskador, Gustavsberg (2023-08-09) :
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://easyupload.io/m/ivkkm0

.
(varav aktbilaga 44 är den föranledande misshandeln).
Citera
2024-03-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ja. De såg bara på! Ingen sprang till grannar eller ringde föräldrar eller SOS. Helt sjukt! Ta soptunnan och släng, tjejerna skulle de inte skada så varför gick ingen emellan? Hade de velat hugga hade de ju gjort det på Lucas. Om man distraherar flera personer skulle de kunna göra något. Ring 112 i smyg! Förstår om de var rädda men sen då? I en halvtimma har de inte gjort något och när de väl ringer ljuger dem! Hade de sagt att det var grov misshandel så hade de ju kanske flugit över helikopter direkt och inte efter läkarens beslut som också kopplades in i samtalet.

Ingenting går att ta tillbaka men jag blir så förbannat arg. Speciellt när jag får en bild framför mig över hur Lucas skriker snälla och förlåt. Han måste varit livrädd. Jävla ungar går kvar på gatorna dessutom. Iiighhhhh

Blir också galen på att ingen av dom så kallade ”kompisarna” gjorde något. Han blev ihjälslagen för att han stod upp för sin kompis, hans kompisar i sin tur står och ser på när han misshandlas och väntar sedan för länge med att ringa SOS, sen ljuger dom om vad som hänt. En av tjejerna smsar dessutom med gärningsmannen under tiden och uppdaterar honom om vad som händer. Nej, med såna vänner behöver man inga fiender.. skithögar hela bunten. Hoppas dom skäms idag!
Citera
2024-03-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama
Blir också galen på att ingen av dom så kallade ”kompisarna” gjorde något. Han blev ihjälslagen för att han stod upp för sin kompis, hans kompisar i sin tur står och ser på när han misshandlas och väntar sedan för länge med att ringa SOS, sen ljuger dom om vad som hänt. En av tjejerna smsar dessutom med gärningsmannen under tiden och uppdaterar honom om vad som händer. Nej, med såna vänner behöver man inga fiender.. skithögar hela bunten. Hoppas dom skäms idag!
Det tror jag inte att de gör! Unga och dumma skulle jag säga men tillräckligt gamla nog att dricka och använda annat. Tillräckligt nog att köra bil och moppe. Det här är typiskt onda människor. Jag är ledsen om jag trampar på någons tår nu, men det var ta mig fan onda människor som inte gjorde något. Bara att gallskrika allt vad de kunde tillsammans hade gjort pajasen bajsnödiga!

Det handlar om ett människoliv. Fyyyyyyyyy!
Citera
2024-03-21, 16:32
Medlem
Attacktapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
FUPen har maskat Felix Olssons adress, alltså där husrannsakan gjordes men den är:

Entitevägen 29
134 42 Gustavsberg
VÄRMDÖ

Lätt att hitta adressen eftersom båda föräldrarna Susanna och Börje Olsson nämns som vårdnadshavare jämte Felix. Googlade ju bara på föräldrarnas namn.
men Felix är tydligen inte skriven längre på adressen

En SKAM att Felix inte tvingats vara häktad hela tiden
En SKAM att rättegången hålls inför stängda dörrar TROTS att mamman till BO ville ha öppen rättegång.
En SKAM att sverige daltar så med gärningsmännen och sänder helt fel signaler till andra våldsverkare.
Jag är lite nyfiken, varför delar du deras adress?
Citera
2024-03-21, 20:57
Är det inte lite märkligt med dessa hemska ungdomsbrott men ingen reagerar? Ingen sätter press på politikerna. Varför?

Svenska rättsstaten sysslar med något som bäst kan beskrivas som symbolpolitik. Det är inga riktiga straff som döms ut. Oftast pratar man om "vård". Hela namnet KriminalVÅRDEN låter befängt. Att ge någon vård för ett brott är inte att ge någon straff. Det är inte rättvisa det är en förmån till den som har begått handlingen.

Felix kommer alltså spendera max 4 år i någon form av låst fritidsgård. Han kommer alltså att få njuta av sina bästa år när han är 20. Han kommer få knulla (våldta?), festa, resa, göra allt som livet hör till en ung man.

Var är rättvisan?
Citera
2024-03-21, 21:24
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama

Denna händelse kommer förfölja dom resten av deras liv på ett eller annat sätt.
Citera
2024-03-21, 21:38
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacktapir
Jag är lite nyfiken, varför delar du deras adress?

Har du ingen egen tanke om varför mördares identiteter och även ibland de som misslyckats med uppfostran av dessa blir outade på nätet?
Citera
2024-03-21, 23:30
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Är det inte lite märkligt med dessa hemska ungdomsbrott men ingen reagerar? Ingen sätter press på politikerna. Varför?

Vad vill du att de skall göra? Kräva licens för att skaffa barn? Visst hade världen mått bra va det, men lycka till.
Citera
2024-03-22, 05:55
Citat:
Vad vill du att de skall göra? Kräva licens för att skaffa barn? Visst hade världen mått bra va det, men lycka till.

Läs vad jag skrev. Det handlar om tillsätta riktiga straff. Man ska inte få njuta av sina bästa år i livet om man mördar någon. Spelar ingen roll om man saknar konsekvenstänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in