2023-08-11, 16:51
Medlem
Så han är vid liv och vaken menar du? Hoppas han blir helt återställd.
Citera
2023-08-11, 16:53
Medlem
Sorry. Nu fattar jag att du nog pratar om tidigare uppgifter i tråden, inte något du själv vet.
Citera
2023-08-12, 04:59
Medlem
Någon ny info om hur det går för BO?
Citera
2023-08-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Tack för värdefull input, jag håller med om att det var en usel inledning på tråden som nu är justerad. Kom gärna med fler synpunkter på en passiv Flashback-noob som mig.😀
Bra att någon bryr sig om sånna här fall då man lätt slutar bry sig och blir avtrubbad av allt annat skit som flyger omkring.
Citera
2023-08-13, 04:27
Medlem
Gm släppt från häktet från säker källa.
Citera
2023-08-13, 06:27
Medlem
helt otroligt. Undrar hur det kommer sig.
Citera
2023-08-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickladgurka
helt otroligt. Undrar hur det kommer sig.

Det handlar om sjuklöverns våta dröm om ett samhälle där gärningsmannens känslor och tankar samt åsikter går före brottsoffer samt brottsoffrets och anhörigas eftermäle. I Sverige bajsar och pinkar lagboken på den skada som är åsamkad målsäganden i nästan alla paragrafer. Man ska i 9 av 10 brottmål bedöma i den nedre straffskalan.

I det här enskilda fallet spyr ju lagboken på hela gärningen, när gärningsmännen släpps innan domstolsförhandlingar ens påbörjas. Lägg där till lite straffrabatt och villkorlig frigivning dvs att man får gå fri efter 2/3 av ett straff vid gott uppförande så är straffet inte i paritet med vad BO fått uppleva.

Ajuste, vi måste ju som Dan Eliasson (S) uppmanar att tänka på GM och vad han eller hon går igenom, vad som föranlett till att hen beter sig såhär. Så vi kan väl lika gärna räkna på att justitiekanslern ger skadestånd till GM:en då för det lidande som de/den gått igenom när GM varit häktade en dag. För den pengen är nog högre än bötern för mordförsöket som BO får.

SD 2026.
Senast redigerad av Saw17 2023-08-13 kl. 14:08.
Citera
2023-08-13, 18:21
Medlem
Sprutdeares avatar
Detta är det mest tragiska jag läst. Namedroppar så fort jag får reda på mera info // Nackabo
Citera
2023-08-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Detta är det mest tragiska jag läst. Namedroppar så fort jag får reda på mera info // Nackabo

Namn på BO tänker jag inte skriva ut med hänsyn till anhöriga. Den misstänktes namn som jag fått till mig är Feli*. Troligen född 07.
Citera
2023-08-13, 23:03
Medlem
Hur är det med bo? Så jävla illa av GM att man mår illa.
Citera
2023-08-15, 15:48
Medlem
Från lokaltidningen:

Den tonårskille som anhölls, misstänkt för en grov misshandel av en kille i samma ålder i förra veckan, har släppts på fri fot.

Vid 03-tiden under natten mot den 9 augusti larmades polisen till sjukhus, sedan en tonårskille med skallskador förts dit med ambulanshelikopter.
En förundersökning om grov misshandel inleddes, och på förmiddagen greps en kille i 15-17-årsåldern misstänkt för brottet, som ska ha ägt rum i Betsede i Gustavsberg.

Killen anhölls senare, och begärdes häktad i torsdags.
Nacka tingsrätt ansåg vid häktningsförhandlingen i fredags att han på sannolika skäl är misstänkt för grov misshandel, och även att det finns risk för att han kan undanröja bevis om han inte häktas.
Ändå blev han inte häktad, utan släpptes på fri fot.
– Det var hans ålder som var avgörande. Eftersom han är så pass ung måste det finnas synnerliga skäl för häktning, och det ansåg tingsrätten inte att det fanns. Varför kan jag inte säga, för domskälen framgår inte, säger kammaråklagare Hanna Loftås.
Vad anser du om beslutet att inte häkta honom?
– Utifrån en sammantagen bedömning är min uppfattning att han skulle ha häktats, sin ålder till trots. Men tingsrätten gjorde en annan bedömning.
Finns det någon mer misstänkt i fallet?
– Ja. Men ingen är frihetsberövad.
Hur många personer är misstänkta?
– Det kan jag inte säga, på grund av förundersökningssekretess.
Citera
2023-08-18, 16:04
Medlem
Hur mår BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här