• 1
  • 2
2023-08-01, 10:19
Medlem
Helst inget som sänker dopamin. Har läst att Magnesium är bra men sänker dopamin
Citera
2023-08-01, 10:25
Medlem
Rent samvete, meditation och motion.
Citera
2023-08-01, 10:33
Bannlyst
hård och tung träning dränerar kroppen och får dig att sova som ett barn, slår alla piller!
Citera
2023-08-01, 10:43
Medlem
NyaHenriksss avatar
Johannesört och kamomill.
Citera
2023-08-01, 10:44
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Kammomillte?
Citera
2023-08-01, 10:48
Medlem
Kolla på sport. Fotboll, hockey och friidrott är bra sömnmedel eftersom det är tråkigt.

En kul sport? att kolla är snooker, men väldigt sömngivande också.

Annat är väl johannesört som redan nämnts.

Stark alkohol kanske?
Citera
2023-08-01, 11:57
Medlem
PotatisHulkens avatar
Ljung, kamomill och valerianrot sägs ha avslappnande effekter.

Annars kan du använda CBD. Det finns ett par studier som indikerar att det kan hjälpa med sömnen.

Vill du ha något starkare kan man ta muskimol, en av de aktiva substanserna i röd flugsvamp (Amanita Muscaria). Muskimol är en kraftfull GABA-agonist och har sövande effekt i små doser. Ett varningens ord bara, svampen måste föreberedas korrekt och bör konsumeras med stor försiktighet då den även kan producera kraftig rus och koma.
Citera
2023-08-01, 12:06
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Kolla på sport. Fotboll, hockey och friidrott är bra sömnmedel eftersom det är tråkigt.

En kul sport? att kolla är snooker, men väldigt sömngivande också.

Annat är väl johannesört som redan nämnts.

Stark alkohol kanske?

Starkohol är gott!
Citera
2023-08-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Helst inget som sänker dopamin. Har läst att Magnesium är bra men sänker dopamin

Vad är det för fel på melatonin? Sänker det dopaminet? (använder det själv men inte bemödat mig att kolla bipacksedeln)
Citera
2023-08-01, 17:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
Vad är det för fel på melatonin? Sänker det dopaminet? (använder det själv men inte bemödat mig att kolla bipacksedeln)

Jag är inte TS men det jag reagerar på med melatonin är att toleransen ökar. Jag börjar på 1 mg, sedan måste jag ta 2 och när jag slutligen är uppe i 10 mg blir jag väldigt dagtrött. Sedan tar det en vecka av att inte somna utan tills man är sitt normala jag.

Sedan ska man inte ta melatonin om man har en autoimmun sjukdom då den kan framkalla skov.
Citera
2023-08-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag är inte TS men det jag reagerar på med melatonin är att toleransen ökar. Jag börjar på 1 mg, sedan måste jag ta 2 och när jag slutligen är uppe i 10 mg blir jag väldigt dagtrött. Sedan tar det en vecka av att inte somna utan tills man är sitt normala jag.

Sedan ska man inte ta melatonin om man har en autoimmun sjukdom då den kan framkalla skov.

Ok, good to know. Har använt Melatan (samma sak?) 3mg i typ 2.5 år nu. Än så länge inte märkt av någon skillnad i det dagliga måendet men kanske får börja luska ut huruvida kroppen påverkas eller ej framöver..
Citera
2023-08-01, 17:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudVanNistelrooy
Ok, good to know. Har använt Melatan (samma sak?) 3mg i typ 2.5 år nu. Än så länge inte märkt av någon skillnad i det dagliga måendet men kanske får börja luska ut huruvida kroppen påverkas eller ej framöver..

Tror det är som med allt annat, individuellt.

Sedan drömmer jag hemska, vilda drömmar på den med.

Ibland är det intressant att träffa aliens som kan förinta en på en sekund men i längden, nja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in