Citat:
Har ju smygkikat på rysk propaganda (RT, TASS mestadels) och dom gör ju en stor "drive" för att "handla" med Afrika nu... Dom gör exakt vad möjligen Europeér gjorde på 1900 talets början. Diplomati, pengar, handel och piska... fast i dagens samhälle är det mestadels att ta över media... RT/TASS skall tydligen starta diverse stationer i diverse Afrikanska länder...
Det är bara ett problem som jag ser det... Europa och USA har under typ de senaste +70 åren gett otroliga bidrag till Africa... Sjukt mycket pengar, mat osv...
Som det känns just nu pissar ju Afrika på oss... Sydafrika som har ett par JAS-39, slickar Putins arsle... Mängder av länder i Afrika verkar gilla Putin och stödja han.
Dags för USA och Europa att stoppa vår hjälp tycker jag. Ryssland idag är en fiende och alla länder som visar stöd för detta skall inte heller få något stöd av oss.
Bara att titta på "aid statistics" och Sverige är faktiskt i top 10 i stöd av Afrika som helhet, och USA först givetvis med UK osv...
Ryssland inte ens med i matchen...
Inte Kina heller... men som vi alla vet köper Kina in sig rejält med sin scam försäljning av "lånade" vägar...
Men dessa två länder Ryssland och Kina verkar ta Afrika med storm...
Så vad tycker ni... dags att sluta ge trillioner dollar till en kontinent som stödjer Putin och Xi-jinpin?
Är det inte dags för dessa att föda Afrika istället?
Det är bara ett problem som jag ser det... Europa och USA har under typ de senaste +70 åren gett otroliga bidrag till Africa... Sjukt mycket pengar, mat osv...
Som det känns just nu pissar ju Afrika på oss... Sydafrika som har ett par JAS-39, slickar Putins arsle... Mängder av länder i Afrika verkar gilla Putin och stödja han.
Dags för USA och Europa att stoppa vår hjälp tycker jag. Ryssland idag är en fiende och alla länder som visar stöd för detta skall inte heller få något stöd av oss.
Bara att titta på "aid statistics" och Sverige är faktiskt i top 10 i stöd av Afrika som helhet, och USA först givetvis med UK osv...
Ryssland inte ens med i matchen...
Inte Kina heller... men som vi alla vet köper Kina in sig rejält med sin scam försäljning av "lånade" vägar...
Men dessa två länder Ryssland och Kina verkar ta Afrika med storm...
Så vad tycker ni... dags att sluta ge trillioner dollar till en kontinent som stödjer Putin och Xi-jinpin?
Är det inte dags för dessa att föda Afrika istället?
Den dagen du vet vad en triljon dollar är i SEK är så är du välkommen in i matchen.
För nu låter du mest som Maggan Gunsdotter (fd Sandstedt och mest känd som fd svärmor till Jimmie "folköl och grillkorv" Tråkesson)... 400 tusen € är ungefär 40 tusen miljarder kronor....
https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE&ab_channel=metrak
Med tillägget att du ska förstå också att det finns olika sorters bistånd och att även om bistånd inte alltid gått rätt till så betyder inte det att man nödvändigtvis ska kasta ut barnet med badvattnet.
Inte riktigt så enkelt.