Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-30, 21:15
  #1
Medlem
Ibland snackas på nätet om operation apokalyps eller apokalypso mot svergedemokratiska partiorganisationen. Ett dussin vänsterfigurer gick omkring 2000 in i partiet på olika håll i landet och började spela ut bunkergänget mot de försiktigare och mer pk-aktiga medlemmarna. Avsikten var inte att göra om partiet utan att spräcka det. Apokalyps säjs ha funnits bakom bråket då nationaldem. bildades. Skandalerna i SD fortsätter i alla fall. Beror de också på infiltration eller är de rena tillfälligheter? Det hela tycks följa ett mönster.
Citera
2006-07-30, 21:31
  #2
Medlem
nymans avatar
börjar bortförklaringarna redan? ska ni inte vänta till valresutatet är klart?
Finns ingen konspiration emot SD bara seriös kritisk granskning som alla partier råkar ut för i valrörelser.
Skillnaden är ju att SD inte pallar för trycket utan faller sönder mer och mer inför det kommande valet.
Citera
2006-07-30, 21:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
börjar bortförklaringarna redan? ska ni inte vänta till valresutatet är klart?
Finns ingen konspiration emot SD bara seriös kritisk granskning som alla partier råkar ut för i valrörelser.
Skillnaden är ju att SD inte pallar för trycket utan faller sönder mer och mer inför det kommande valet.

Seriös granskning av partiet? jo just det..

Kolla bara Expos senaste toppnyhet "sverigedemokrat tycker en bok är underhållande"
Citera
2006-07-30, 21:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverre svensk
Ibland snackas på nätet om operation apokalyps eller apokalypso mot svergedemokratiska partiorganisationen. Ett dussin vänsterfigurer gick omkring 2000 in i partiet på olika håll i landet och började spela ut bunkergänget mot de försiktigare och mer pk-aktiga medlemmarna. Avsikten var inte att göra om partiet utan att spräcka det. Apokalyps säjs ha funnits bakom bråket då nationaldem. bildades. Skandalerna i SD fortsätter i alla fall. Beror de också på infiltration eller är de rena tillfälligheter? Det hela tycks följa ett mönster.

Apokalyps låter mer som det troligaste resultatet av för många sverigedemokrater i riksdagen.
Citera
2006-07-30, 21:54
  #5
Medlem
ChristianXs avatar
PI -> Konspirationer

/Mod
Citera
2006-07-31, 10:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maz1
Seriös granskning av partiet? jo just det..

Kolla bara Expos senaste toppnyhet "sverigedemokrat tycker en bok är underhållande"

Har du en länk?

/KT
Citera
2006-07-31, 14:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Har du en länk?

/KT

VAL06/VARBERG SD-toppnamn: Avrättning av statsministern – underhållning

2006-07-27 Hjälten i boken Vedergällning ger sig ut i en av Göteborgs förorter och avrättar invandrare, han startar ett eget personligt raskrig som avslutas med en blodig massaker på en judisk mediefamilj och en kallblodig avrättning av Sveriges statsminister, ”Göran Påhlsson”.

För de flesta människor ger bara tanken på en sådan story avsmak. För Sverigedemokraternas starke man i Halland och förstanamn på kommunfullmäktigelistan i Varberg är boken Vedergällning bra underhållning.

http://www.expo.se/www/1_1637.html
Citera
2006-07-31, 15:17
  #8
Medlem
Jaha, då var ju Expos vinkel inte "Ledande Sverigedemokrat gillar en bok", utan "Ledande Sverigedemokrat gillar våldsförhärligande rasistisk kiosklitteratur" (Det där sista är alltså inte mina ord, utan Expos.). Det är ju en viss skillnad.

/KT
Citera
2006-07-31, 15:40
  #9
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Det blir allt mer patetiskt för var dag.

En av mina absoluta favoritböcker är Gudfadern av Mario Puzo!

Gör detta mig därför till en maffiozo eller någon som förespråkar maffian?
Citera
2006-07-31, 16:18
  #10
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Det blir allt mer patetiskt för var dag.

En av mina absoluta favoritböcker är Gudfadern av Mario Puzo!

Gör detta mig därför till en maffiozo eller någon som förespråkar maffian?


Nej, självklart inte!

Men allt som går att använda, används, oavsett om det är logiskt eller ej!
Enbart för att man skall ha något att skriva om. Har du mött någon inom vänstern,(pk) som kan ta en debatt utan att brusa upp på något sätt?
Jag har gjort det, och anledningen till det är brist på argument!
Av samma anledning tar man till allt, även om det är osakligt ända in i själen på dem själva!
Tänk så lite expo skulle ha att skriva om i så fall, om man skulle vara sakliga i sin framtoning, ja, och framförallt uppriktiga!
Dom är till för sig själva först och främst, inte folket! Där finns deras ideologi inte förankrad!
Och så ska man inte gå på deras bortförklaringar om att man minsann har folkpartister i sina led. Det är bara en s.k politisk korrekthet för att överleva sig själva, "och få pengar ur AA"!
Citera
2006-08-09, 18:49
  #11
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Jaha, då var ju Expos vinkel inte "Ledande Sverigedemokrat gillar en bok", utan "Ledande Sverigedemokrat gillar våldsförhärligande rasistisk kiosklitteratur" (Det där sista är alltså inte mina ord, utan Expos.). Det är ju en viss skillnad.

/KT

Det benet har man ju försökt mala på tidigare när man velat svartmåla tex troende kristna som våldsdyrkare, på grund av Gamla Testamentets många våldsamma texter. Guilt by association; det är lågt men det funkar. Tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback