Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
För det första kan väl knappast kalla det för en intetsägande plattityd. Den betyder ganska konkret att det finns folk som vill ha ett mångkulturellt samhälle och att man gillar HBTQ. Man skall vara tolerant och stå ut med att blandas med folk som inte är som en själv.
Det är visserligen sant, det är ingen intetsägande plattitd jag är helt med på innebörden - den anmodar till är mer kulturmarxism, gärna inabsurdum. Mer glorifiering av parafila störningar och påhejandet av att ens etniska grupp elimineras till förmån för "olika".
Det är som ett postreligiöst mantra, en postkristen variant av "stå ut med". Även om frasen kanske inte är en plattityd så är det för mig tomt och själlöst utan eftertanke, en slogan som ska upprepas.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
I detta fall så är det alltså något samarbete med svenska fotbollsförbundet. Det är inte så förvånande att de är engagerade i dessa frågor då idrotten verkligen har fått stå i blickfånget när det gäller mångkultur med så många spelare som är från olika länder och svenska spelare som spelar utomlands. Dessutom är framför allt damfotbollen känd för att det är väldigt många elitspelare som är HBTQ.
Behövs det då mer "olika" i SvFF? Behöver man driva kampanjer och skattepengar för att rekrytera fler olika? Är fler HBTQ:are till damfotbollen så viktigare?
Vad SvFF kampanjen
inte stödjer är unga idrottskvinnor som upplever att det inte är helt rättvist att petas från pokalplats av någon med ett par decennier av testosterontillväxt. Eller kvinnor som tycker det är obehagligt att dela dusch med manliga kön som svänger runt. Det vet vi att kampanjen inte är tillför utan snarare som du själv säger "stå ut med."
Återigen kampanjen riktar sig inte till personer som tycker olikt den konforma konsensuseliten utan som du själv tydliggör, mer kulturmarxism. Den har redan krossats en gång men jag antar att det är dags igen.