2023-07-19, 14:47
Bannlyst
Om jag bor i Skellefteå men har en brud (TYP KK) i Sundsvall. Jag ljuger om mitt namn och säger att jag heter Kjell. Jag ljuger om min födelsedag och säger att det är på ett annat datum. Ljuger om mitt jobb. Hänger med henne någon/några dagar i veckan.

Är det olagligt? Kan SOC blandas in på något sätt? Tvångsvård?

Är 19.
Citera
2023-07-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Om jag bor i Skellefteå men har en brud (TYP KK) i Sundsvall. Jag ljuger om mitt namn och säger att jag heter Kjell. Jag ljuger om min födelsedag och säger att det är på ett annat datum. Ljuger om mitt jobb. Hänger med henne någon/några dagar i veckan.

Är 19.
Nej men det är sinnesjukt. Dessutom kan hon ju dubbelkolla dig och hittar hon inte din identitet kan det bli aningen märkligt.
Citera
2023-07-19, 15:09
Medlem
snooper123s avatar
Nej det är inte olagligt
Citera
2023-07-19, 15:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkareNdig
Nej men det är sinnesjukt. Dessutom kan hon ju dubbelkolla dig och hittar hon inte din identitet kan det bli aningen märkligt.

TS kan ju alltid påstå att han har skyddad identitet.
Citera
2023-07-19, 15:18
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:

Är 19.
Hur orkar du hålla lögnen uppe så många dagar i veckan, det måste ju vara skitjobbigt.

Om jag var du så skulle jag nog berätta men det lär inte bli lätt. Lättare att dumpa henne kanske.
Citera
2023-07-19, 15:26
Medlem
SnutteFia03s avatar
Olagligt är det inte, men omoraliskt.
Citera
2023-07-19, 15:51
Medlem
Inte olagligt men hon lär inte va din gf när hin får reda på dina sjuka lögner
Citera
2023-07-19, 17:15
Medlem
Citat:
Det är inte ett dugg svårt. Drar från Skellefteå och åker till Sundsvall typ 3 dagar i veckan. Vi knullar, duschar, chillar lite sedan drar jag. Hon undrar dock varför jag inte kan stanna längre och komma över flera gånger i veckan samt varför vi inte kan chilla hos mig ibland. Och hon vill gärna gå på promenader, speciellt nu på sommaren, och gå ute i solen, skogen osv. Hon är extremt snyggt och har svinstora (svinstora, lite större än dessa!!! https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...SjzeQ&usqp=CAU )

Älskar henne och hennes tits, svinsnygga ansikte!

Hon blir ganska ledsen när jag drar, men vad ska jag göra? Jag måste ju. Sammanlagt skulle jag säga att jag är med henne ungefär 2 timmar varje gång vi ses. Hon vill att jag ska sova över, hänga med henne hela dagen lång (hennes egna ord). Men det går inte!

Är det olagligt på något sätt? Kan jag få någon som helst konsekvens?

Inte olagligt men det kommer garanterat inte hålla. Om du älskar henne så bör du berätta sanningen och hoppas på det bästa. Om du blir avslöjad, och det kommer du garanterat bli så blir du garanterat dumpad.
Citera
2023-07-19, 18:52
Medlem
Conjurings avatar
Citat:

Är 19.
Att utge sig för att vara en annan person som finns på riktigt kan vara det i många fall.
Citera
2023-07-19, 20:33
Medlem
Om du utger dig för att vara en annan riktig person alltså den här kjell finns på riktigt och du utger dig för att vara honom då kan ja tänka mig att det kan ses som urkundsförfalskning och det är ett rätt alvarligt brott faktiskt.

Edit. Såg nu att de va trollkontot som postat skit hela dagen..
Citera
2023-07-20, 01:12
Medlem
Det här får mig att tänka på romansbedrägerier.
En person som är duktig på att göra gott intryck startar romanser med personer, helst sådana som har pengar,
fast under falskt namn för att inte spåras sedan.
Efter ett tag frågas det om pengar på ett raffinerat sätt, köpa en bil, stötta egna företaget etc etc.

Att ljuga om sin identitet i samband med ett förhållande ger känsla av detta, ha en baktanke, inte planera vara ihop länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in