2023-07-16, 19:11
Medlem
Vadå lägsta någonsin?
Citera
2023-07-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
I juli betalar vi 67 kronor för vår el. Rörligt såklart.

Vad är din förbrukning då om man får fråga? Inte ens folk som har allt varmvatten med ved brukar komma ner så lågt.
Citera
2023-07-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Kan man binda till låga priser nu då, eller går inte elbolagen på den dealen?
Problemet är att det rörliga elpriset är 70 öre/kWh, men vill man binda så är priset 170 öre/kWh. Så det går inte att binda till det lägre priset som gäller just nu.
Citera
2023-07-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
I detas jakt på kunder så kan man alltid förhandla till sig ett lägre pris med elbolagen.
Nej, det kan man inte. Om man inte är Volvo eller IKEA eller något sådant företag.
Citera
2023-07-16, 19:25
Medlem
Jag resonerar som så att om man inte står vid ruinens brant rent ekonomiskt ska man alltid ha rörligt. Visst är jag glad att jag band bolåneräntan för 3 år sen på 1.24 som ligger kvar ett par år till men då hade jag tur.

Att binda när media och samhället haussar upp elpriser och bolåneräntor måste vara det sämsta man kan göra. Vi sitter alla i samma båt, håll i och håll ut. Beslut tagna i rädsla blir sällan bra.
Citera
2023-07-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edudumeller
Sover väldigt lugnt med mitt bundna avtal ā 52 öre.
Skrattat högt åt alla idioter som grinat över det rörliga priset och som inte begriper att de gamblar mot marknaden när de väljer att inte binda priset.
Vissa perioder lönar det sig att binda, andra inte. Men grina fan inte oavsett vilket, det är ditt eget val.
Nästa gång du binder din el kommer det kosta närmare 2 kr/kWh.
Citera
2023-07-16, 19:28
Medlem
Edudumellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Nästa gång du binder din el kommer det kosta närmare 2 kr/kWh.

Jaha?!
Eller så låter jag bli att binda priset.
Citera
2023-07-16, 19:36
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Kan man binda till låga priser nu då, eller går inte elbolagen på den dealen?
Binder du i ett år hamnar priset på ca. 160 öre kW/h.

Tror att jag ska binda priset lite längre fram, känns inte som att de kommer bli billigare den här vintern.
Citera
2023-07-16, 19:36
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vadå lägsta någonsin?

Har det varit lägre än negativt 69 öre/kWh?
Citera
2023-07-16, 19:38
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Om man tecknar ett fast avtal nu, får man då betalt när man använder el?
Citera
2023-07-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edudumeller
Jaha?!
Eller så låter jag bli att binda priset.
Det är det som är så surt, elbolagen följer inte med i sänkningen av elpriset utan vill man binda blir det mycket dyrt. Då får man leva med det otrygga i att ha rörligt elpris, och börjar det stiga igen kommer man inte undan.
Citera
2023-07-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Jag tog helt enkelt och sade upp mitt abonnemang och drog in campingutrustningen för att laga mat. Vatten för tvätt värmdes upp ute på gården eller så duschade jag på jobbet. Solens upp och nedgång plus batteridriven huvudlampa blev belysningen inomhus.

Nu när elpriset tydligen är på nergång så blir det till att snart skaffa ett nytt abonnemang.
Har för mig att det är groteskt dyrt att återansluta sig till elnätet igen. Har du koll på det? Att koppla ur sig får de inte ta betalt för, men inkoppling kan kosta satan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in