Citat:
Män som lagar mat... suck. Det gör man bara om man bor själv eller måste. Om kvinnan inte vill laga mat åt sin man så älskar hon inte honom. Det är totalt orimligt att en kvinna ska ha en mans beskydd och att han ska ''offra'' livet för henne om hon inte ens förmår att laga mat.
Mannen: ''Jag är beredd att dö för dig''.
Kvinnan: ''Jag är inte beredd att laga mat till dig''.
Det kommer alltid finnas kvinnliga män som inte anser det finns något som är manligt/kvinnligt. Vad kommer härnäst: Är det personen med rosa byxor som är manlig, han med den pipigaste rösten, han som älskar att laga mat och stå i gosskören och sjunga, han med minst brett axelparti? Patetiskt är det.
Mannen: ''Jag är beredd att dö för dig''.
Kvinnan: ''Jag är inte beredd att laga mat till dig''.

Det kommer alltid finnas kvinnliga män som inte anser det finns något som är manligt/kvinnligt. Vad kommer härnäst: Är det personen med rosa byxor som är manlig, han med den pipigaste rösten, han som älskar att laga mat och stå i gosskören och sjunga, han med minst brett axelparti? Patetiskt är det.
Väldigt manliga män gillar ju laga mat. Specielt grilla.
Men det kommer alltid finnas män som vägrar ta i hemsysslor.
Då måste ni ha jävligt bra lön om kvinnan ska göra allt i hemmet så bör hon vara hemmafru
eller max ha halvtidsjobb. Om du kan backa upp med pengar så går det.
60tusen rent i månaden eller mer, då behöver inte kvinnan jobba mer än halvtid ju.
Citat:
Det är ganska sant faktiskt. Kollade själv världens 10 bästa kockar. En var kvinna endast.
90% av bästa kockar är alltså män.
Citat:
Ja det viktigaste i livet är väl födan. Klart det är värt ge det lite extra tid. Och göra det bra.
Samtidigt gott så man njuter.
Citat:
Inte direkt husmanskosten. Men Grilla här männen gjort i alla år åt familjen och släkt.
Varmrökt har även männen skött , familjer som har rök
Citat:
Det är fakta faktiskt, att många kvinnor lagar tråkig standart mat endast.
Och dom unga nyare kan knappt laga mat alls. Använder bara halvfabrikat.
Köttbullar blir Mamma Scans som luktar prutt med massa broskbitar.
Dagens kvinnor gör knappast egen rullade köttbullar , eller hemlagad mos ens. Det är Pulvermos
för hela slanten.
Män idag de som har matlagningsintresse är grymma på göra mat ifrån grunden flesta.
Självklart finns det kvinnor som gillar matlagning och är seriösa.
Men dom minskar idag. Männen ökar.
Bland slutet av 90talsfödda märker man i släkten även att tjejerna knappt kan laga mat.
Men det finns några grabbar som är duktiga på mat.
I vår släkt finns många grabbar som har intresset mat och det snackas mycket om mat.
Unga kvinnorna är faktiskt intresserade mest av att resa, mode, och sådant.
Citat:
Hahaha
Det tror jag inte.
Städning. diskning, tvätta, dukning och sådant ska kvinnan göra.
Mannen kan ta hand om hus och matlagning tycker jag.
Och det blir mer så har jag märkt.
Fler och fler män har börjat med matlagning och har intresse för det.
Men många män vill inte städa, diska.tvätta, vi behöver en kvinna till det.
Sen så är kvinnor bättre på ta hand om barn specielt baby tiden, blöjbyten och annat.
Men att män engagerar mer i barn idag än förr. Och specielt när barnen är 3år eller äldre