Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-30, 19:23
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Nej. Det gör han inte. Som jag befarade så visste du inte vem han är.


TT, som du menar, var medlem för länge sedan eller hur? Han som gick över till...?


Vem är Tommy s för dig?

Mannen som var misstänkt för den uppmärksammade postterminal rånet men sedan släpptes = TT

http://www.gt.se/nyheter/1.1016128/e...kapet-wolfpack
Citera
2009-12-30, 19:23
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Nej. Det gör han inte. Som jag befarade så visste du inte vem han är.


TT, som du menar, var medlem för länge sedan eller hur? Han som gick över till...?


Vem är Tommy s för dig?

Mannen som var misstänkt för den uppmärksammade postterminal rånet men sedan släpptes = TT

http://www.gt.se/nyheter/1.1016128/e...kapet-wolfpack

Det har inte funnits någon annan TT i Brödraskapet
Citera
2009-12-30, 19:26
  #603
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Vem är Tommy s för dig?

Mannen som var misstänkt för den uppmärksammade postterminal rånet men sedan släpptes = TT

http://www.gt.se/nyheter/1.1016128/e...kapet-wolfpack

Det har inte funnits någon annan TT i Brödraskapet
Det har visst funnnts en TT i BSK, han var med då Mehdi var med. Han heter Tomas.

Och Tommy kallas inte för TT. Det kan du fråga vem du vill i BSK. Och det var Tommy som var misstänkt för postrånet.
Citera
2009-12-30, 19:26
  #604
Avstängd
Jocke_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Svar till flera skribenter



Brödraskapet går inte att jämföra med 1% Biker klubbar, för att de är ingen biker klubb. Mentaliteten och filosofin bakom Brödraskapet kommer från den svenska anstalts miljön och det är där de har sina rötter. Deras strävan och krav på medlemmar är att uppnå Brödraskap och "hårda gubbar, inga tjallare och inga minkar".

Det är något som Brödraskapet har hållt hårt vid enda sen början och håller hårt på än idag. HA och Bandidos är väl inte lika bra på detta i Sverige i alla fall.

Kan nämna Allan Lund och Mehdi som exempel "golpapper finns att hitta i goltråden"

Om nu 1% Bikers tycker att Brödraskapet inte håller deras mått, varför plockar de gång på gång upp avhoppare och uteslutna från Brödraskapet.

Bjelder BMC "Även lämnat BMC"

Huisman BMC "Även lämnat BMC"

Rizza BMC "Även lämnat BMC"

Ridde President BMC

Ett tiotal som blev utslängda i samband med att Zlatko slängdes ut från Brödraskapet togs senare in i X-Team i Göteborg

Gedda HAMC

Titta på den lednade eller om det är den x lednade Helsingborgaren haha vilken pojk..

Helsingborgs avdelningen är nedlagd sen 2006, då Helsingborgsledaren blev utslängd från Brödraskapet. Jag påstår inte att Brödraskapet aldrig har haft dåligt folk, men till skillnad från många andra klubbar så väljer BSK att göra det rätta och kasta ut dem som i längden inte håller måttet.

Mehdi är fortfarande President för Bandidos "Golat på utpressning, människorov, dopingbrott i en och samma utredning"



Syftar du på Brödraskapets gamla Stockholms avdelning "Brödraskapet MC" som fanns från 1996-1998?

Den avdelningen existerade bara i två år under Brödraskapets begynnelse, Brödraskapet MC var ett steg i helt fel riktning för ursprunget. Dessa Fjantar var de enda som lämnade klubben då Daniel Fitzpatrick mördades 1998.

Ursprungsmedlemmarna inne på anstalterna fanns kvar och kämpade för klubbens överlevnad

Brödraskapets ursprungsmedlemmar kommer från de svenska anstalterna och jag kan nämna flera som varit med hela vägen och tunga namn för Brödraskapet

Roger Modig
Branco Banic
Pasi
Miitri

Vad menar du med att de skulle bstå av snorungar idag? kan du nämna några namn? känner du ens någon som är medlem i Brödraskapet



Zlatko och Johan var utslängda från Brödraskapet då de mördades. Mordet hade inget med Brödraskapet att göra

Den tredje mannen som mördades i Tumba var med i Brödraskapet någon gång under mitten av nittio talet. Mordet hade inget med Brödraskapet att göra.


Fan vad du tar i när du skriver att dom som lämna efter The Hoods blev mördad är fjantar... Kan tala om för dig att många redan hade klivit av före han dog.. och listan du lade upp är saftigt okomplett. fanns många andra som höll måttet. Roffe, Tommy.Z, Johan , Harry, Zeke, Mark, Adam, Marcus, Nubbe, Pedja , Krasse och en hel del andra.

kan garantera dig att deras "meritlista" slår ut dagens BSK som valt att hålla till i en massa små hålor landet runt. tycker du har fel att Brödraskapet MC var fel inriktning! dom borde hållt den linjen så kunde dom vatt på en helt annan nivå. och dom skulle stannat kvar i huvudstan!

visst finns gubbar där i dagens Wolfpack som kan ta för sig sig, b.la Brane som ni nämner är en rejäl kille, hans brossa är också i en klass för sig
dom brukade umgås med O.G folk också vid tidpunkten då O.G var i konflikt med albanerna b.la med S- f.d vice presidenten i O.G

Medlemmarna Brödraskapet hade vid starten fram till samma år som mordet på Danny inträffa var ju en flock av dom tyngsta du kunde hitta
Citera
2009-12-30, 19:46
  #605
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
visst finns gubbar där i dagens Wolfpack som kan ta för sig sig, b.la Brane som ni nämner är en rejäl kille, hans brossa är också i en klass för sig
dom brukade umgås med O.G folk också vid tidpunkten då O.G var i konflikt med albanerna b.la med S- f.d vice presidenten i O.G
Stämmer bra det. Albanerna var många på honom och slog sönder honom men han backade inte ändå. jag vet en kille som hade en dörr dit albanerna kom och vägra släppa stället om han inte hostade upp en hundring. Då satte sig B i dörren med puffran och väntade på dem. Och fick bort dem till slut. Om jag inte missminner mig så stod han i en port (eller i ett fönster) mitt emot tintin med automatvapen och övervakade när OG och några hade möte där.

Han är riktigt loss den snubben.
Citera
2009-12-30, 19:51
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det har visst funnnts en TT i BSK, han var med då Mehdi var med. Han heter Tomas.

Och Tommy kallas inte för TT. Det kan du fråga vem du vill i BSK. Och det var Tommy som var misstänkt för postrånet.

Så du påstår att Mehdi har varit med i BSK???


Mehdi har aldirg varit medlem i BSK

TT=Tommy
Citera
2009-12-30, 19:53
  #607
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Så du påstår att Mehdi har varit med i BSK???
Japp, han var med i samma veva som Ridde. Och det var då TT var med. Mehdi och Ridde var inte med länge. Och inte TT heller. Du ser, det är mycket du inte vet om klubben du predikar om

Och TT är inte Tommy S.
Citera
2009-12-30, 19:55
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Japp, han var med i samma veva som Ridde. Och det var då TT var med. Mehdi och Ridde var inte med länge. Du ser, det är mycket du inte v et om klubben du predikar om

Och TT är inte Tommy S.


Mehdi har aldrig varit i närheten av Brödraskapet och Ridde blev utesluten 2001 i samband med att Zlatko blev utesluten

Slut diskuterat med dig Lucky People Center
Citera
2009-12-30, 19:59
  #609
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Mehdi har aldrig varit i närheten av Brödraskapet och Ridde blev utesluten 2001 i samband med att Zlatko blev utesluten

Slut diskuterat med dig Lucky People Center


Du vet inte så mycket som du önskar att du visste.

Och jag visste att du inte skulle veta vem Tommy är, för han har suttit nästan hela tiden. Och sedan påstår du att han kallas TT. Han har aldrig kallats det under de år jag känt honom.

Du blandade ihop honom med TT. TT var med i början, och sedan bytte han gäng. Och du verkar ju inte ens veta vem TT är heller.
Citera
2009-12-30, 20:14
  #610
Medlem
Citat:
listan du lade upp är saftigt okomplett

Jag syftade på dem som fortfarande är aktiva inom Brödraskapet

Citat:
tycker du har fel att Brödraskapet MC var fel inriktning! dom borde hållt den linjen så kunde dom vatt på en helt annan nivå. och dom skulle stannat kvar i huvudstan!

Brödraskapet har inte ändrats i något skede, de gjorde ett försök att starta en MC avdelning i Stockholm 96/98. De har aldrig i grunden varit en MC klubb.

detta ledde till att det skapades en identitets kris inom klubben och man intog en identitet som upplevdes som främande av många medlemmar.

Jag tror att många ursprungs medlemmar hade varit kvar idag om inte det borde för att Brödraskapet under nittiotalen hade valt att försöka inta en "för dem" främande identitet

Jag är glad att Brödraskapet idag har valt att gå tillbaka till det som de ursprungligen var.

Brödraskapet har sen 2007 en avdelning i Stockholm
__________________
Senast redigerad av trojan 2009-12-30 kl. 20:17.
Citera
2009-12-30, 20:20
  #611
Avstängd
Vet du varför TT kallas för TT?
Citera
2009-12-30, 20:23
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Vet du varför TT kallas för TT?

Tommy terror

Försvinn nu LPC
__________________
Senast redigerad av trojan 2009-12-30 kl. 20:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback