Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-17, 20:30
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Hur förhåller sig Brödrarskapet till MC-gängen, HA, Bandidos och Outlaws numera? Minns en dokumentär som gick på trean för ett antal år sen om mordet på Fitzpatrick. Då var Brödrarskapet först allierade med HA och sen förklarade Fitzpatrick HA krig vilket inte slutade så lyckligt. Minns att dom intervjuvade en f.d medlem i Brödrarskapet som bl.a berättade att han spöade några från Bandidos inne på kåken.

mig veterligen kommer HA och BSK bra överens har iaf sett dem på varandras fester men det är iofs nåt år sen nu
Citera
2007-06-17, 21:35
  #134
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nej det är väl bara 4medlemmar som gått ur BSK Västerås & är nu Prospect till Bandidos. Snackade med en Västeråskille som är med i BSK & han skriver så här om dom:

"Vi vill inte ha med dom. Förutom Micke är det ett gäng pajasar. En av dom slängde vi ut förut. Alla som inte platsar hos oss går till bandidos he he"

Rätt kul kille det här. För enligt han så är BSK överlägset Bandidos & alla andra gäng. Dom pissar b la på Bandidos GBG....


b.la f.d presidenten i BSK som hade sin hemmaplan i Västerås , en viss herre vid namn M.... är väl en av dessa 4 du nämner som gick över till BMC?
Finns ens BSK kvar i Västerås? Jag hade för mig att dom var ett utdöende släkte därborta.. Det är Solidos och Bandidos som håller i trådarna i Västerås enligt ryktet.
Citera
2007-06-17, 22:02
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Hur förhåller sig Brödrarskapet till MC-gängen, HA, Bandidos och Outlaws numera? Minns en dokumentär som gick på trean för ett antal år sen om mordet på Fitzpatrick. Då var Brödrarskapet först allierade med HA och sen förklarade Fitzpatrick HA krig vilket inte slutade så lyckligt. Minns att dom intervjuvade en f.d medlem i Brödrarskapet som bl.a berättade att han spöade några från Bandidos inne på kåken.


Det rådde en konflikt mellan BSK och X-team på de tyngre kåkarna. Konflikten var väl till X-teams fördel då de är bra många fler än BSK. Konflikten är dock över idag.
Citera
2007-06-17, 22:38
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Det rådde en konflikt mellan BSK och X-team på de tyngre kåkarna. Konflikten var väl till X-teams fördel då de är bra många fler än BSK. Konflikten är dock över idag.

Har du träffat någon X-teammedlem som varit normal? De jag sprungit på har varit kaxiga glin med sweatshirts (med ett stort X på) och guldlänkar...
Citera
2007-06-17, 22:38
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goonie
mig veterligen kommer HA och BSK bra överens har iaf sett dem på varandras fester men det är iofs nåt år sen nu


Jag tänker på två incidenter som gör att man kan tänka sig motsatsen

1. Mordet 2002 på Hells Angels gård i Gunnilse, då två brödraskapare blev mördade, jag har för mig att H.A och vissa medlemmar i BSK störde sig på att BSK och O.G brukade festa tillsammans i Göteborg, och umgås flitigt. Och dom två som blev mördade eller den ene av dom Z..... hade samarbete med O.G runt 2001. Vet att en jugge som är medlem i BSK i Gbg hängde väldigt mycket och sympatiserade med O.G, han satt misstänkt 2001 för att ha skjutit en snubbe på ett cafe på magasinsgatan i Göteborg för att snubben hade misshandlat hans syrra..

2. H...N tatueraren som hängde mycket med H.A och blev huggen till döds i vintras i Gbg i närheten av BSK och albanernas lokaler.
Citera
2007-06-17, 22:44
  #138
Medlem
Är det inte konstigt att Brödraskapet har en svensk och en finsk flagga i sin logo? Borde inte en kriminell organisation, som valt att stå utanför samhället också förakta nationalstaten och allt därtill?
Citera
2007-06-17, 23:01
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Är det inte konstigt att Brödraskapet har en svensk och en finsk flagga i sin logo? Borde inte en kriminell organisation, som valt att stå utanför samhället också förakta nationalstaten och allt därtill?


Inkonsekvens i utomståendes ögon finns alltid när utomstående observerar organisationer och politiska ideologier... ligger i sakens natur.
Citera
2007-06-18, 10:09
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Jag tänker på två incidenter som gör att man kan tänka sig motsatsen

1. Mordet 2002 på Hells Angels gård i Gunnilse, då två brödraskapare blev mördade, jag har för mig att H.A och vissa medlemmar i BSK störde sig på att BSK och O.G brukade festa tillsammans i Göteborg, och umgås flitigt. Och dom två som blev mördade eller den ene av dom Z..... hade samarbete med O.G runt 2001. Vet att en jugge som är medlem i BSK i Gbg hängde väldigt mycket och sympatiserade med O.G, han satt misstänkt 2001 för att ha skjutit en snubbe på ett cafe på magasinsgatan i Göteborg för att snubben hade misshandlat hans syrra..

2. H...N tatueraren som hängde mycket med H.A och blev huggen till döds i vintras i Gbg i närheten av BSK och albanernas lokaler.

De två som mördades ute på HA-gården var uteslutna ur BSK med bad standing just för att de ställde sig på OGs sida i konflikten med Naserligan. Resten av BSK var och är fientligt inställda till OG och har bra kontakter med Naserligan och HA.

Det finns uppgifter om att HA skulle medla mellan de båda fd BSK-medlem-marna och BSK, men något gick snett ute på HA-gården och de blev ihjälslagna istället.

HA och BSK har goda relationer i övrigt. Under rättegången mot HA-killarna hängde folk från HA tillsammans med folk från BSK utanför tingsrätten och hade det hut trevligt som helst.
Citera
2007-06-18, 13:07
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Har du träffat någon X-teammedlem som varit normal? De jag sprungit på har varit kaxiga glin med sweatshirts (med ett stort X på) och guldlänkar...

Ptja, någon har jag väl stött på. Har dock inte träffat så många X-teamare utan känner mest folk i BMC.
Citera
2007-06-18, 14:05
  #142
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av darth
De två som mördades ute på HA-gården var uteslutna ur BSK med bad standing just för att de ställde sig på OGs sida i konflikten med Naserligan. Resten av BSK var och är fientligt inställda till OG och har bra kontakter med Naserligan och HA.

Det finns uppgifter om att HA skulle medla mellan de båda fd BSK-medlem-marna och BSK, men något gick snett ute på HA-gården och de blev ihjälslagna istället.

HA och BSK har goda relationer i övrigt. Under rättegången mot HA-killarna hängde folk från HA tillsammans med folk från BSK utanför tingsrätten och hade det hut trevligt som helst.


Okej tackar för den
Du verkar välinformerad
Citera
2007-06-20, 23:07
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Okej tackar för den
Du verkar välinformerad
Ha och Bsk är iaf inte goda vänner längre. En vild gissning är att Bsk och Bmc är vänner nu...Men vad vet jag???
Fel citat se citat ovan
Citera
2007-06-21, 09:31
  #144
Medlem
Moonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darth
De två som mördades ute på HA-gården var uteslutna ur BSK med bad standing just för att de ställde sig på OGs sida i konflikten med Naserligan. Resten av BSK var och är fientligt inställda till OG och har bra kontakter med Naserligan och HA.

Det finns uppgifter om att HA skulle medla mellan de båda fd BSK-medlem-marna och BSK, men något gick snett ute på HA-gården och de blev ihjälslagna istället.

HA och BSK har goda relationer i övrigt. Under rättegången mot HA-killarna hängde folk från HA tillsammans med folk från BSK utanför tingsrätten och hade det hut trevligt som helst.

I fablernas värld är du kung.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback