Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-17, 00:18
  #1213
Medlem
Citat:
likethetruth]Hoppas DU INTE menar att jag skulle vara FÖR KVINNOMISSHANDEL!

Hur du har dragit den slutsatsen är för mig ett mysterium

Citat:
Varför gjorde man inget åt saken??? Fanns kännedom om det tidigt, innan man ens behövde nämna namnet BSK!!!

Då vet du mer än mig

Citat:
Jag tycks inte få ett tydligare svar på mina frågor eller andra funderingar.
Tycker att det är mycket trist med sådan dubbelmoral, trots tydliga "regler" som inte kan misstolkas!
Trist är också att när man ställer frågor går personer in i försvarsställning som om de själva anklagas.

Jag försöker ge dig en generell bild av Brödraskapets sk "livsåskådning" och vad klubben i stora drag står för. Mer utförliga svar kommer du inte att få av någon, varken på FB eller någon annanstans.

Om det är så att du söker större förståelse eller helt enkelt vill vara delaktig i att påverka avdelningens beslut. Så föreslår jag att du tar kontakt med en medlem i avdelningen och söker in, sedan så kämpar du i 2 till 4 år för att till slut ha gjort dig förtjänt av din rösträtt i klubben

De svar jag gett dig är kanske inte de som du ville höra helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av trojan 2011-11-17 kl. 00:22.
Citera
2011-11-17, 00:34
  #1214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Hur du har dragit den slutsatsen är för mig ett mysterium



Då vet du mer än mig



Jag försöker ge dig en generell bild av Brödraskapets sk "livsåskådning" och vad klubben i stora drag står för. Mer utförliga svar kommer du inte att få av någon, varken på FB eller någon annanstans.

Om det är så att du söker större förståelse eller helt enkelt vill vara delaktig i att påverka avdelningens beslut. Så föreslår jag att du tar kontakt med en medlem i avdelningen och söker in, sedan så kämpar du i 2 till 4 år för att till slut ha gjort dig förtjänt av din rösträtt i klubben

De svar jag gett dig är kanske inte de som du ville höra helt enkelt.


Du har gett mig en generell bild av BSK och det tackar jag för.

Det kan hända att jag vet något speciellt. Förvånar mig att inte BSK har agerat mot det som de säger de är emot.

Att man inte tittar mellan fingrarna, ja det måste man gjort på något sätt.

Endast det och jag har verkligen "hört" vad du svarat mig och det tackar jag åter igen för!!!

MVH
Citera
2011-11-17, 02:37
  #1215
Medlem
Var det inte med någon i brödraskapet i kristianstad som hette john alahei. eller något liknande ??han fick väll sitta en lång vålta sen har man inte hört något om denna snubbe mer.
Citera
2011-11-17, 11:42
  #1216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likethetruth
TROJAN kan säkert något om det.

Hört så många namn och hur många presidenter som helst om man ska gå efter vad som står här på fb.

Ett namn som jag sett som ska ha kommit upp tidigare år är en "OGGE" men vet inte om det var han som startade upp eller inte.

Ågge; Stock, Wefring, Pungen och Roffe var den ursprungliga kärnan i BSK K-stad
Citera
2011-11-17, 12:07
  #1217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puma79
Ågge; Stock, Wefring, Pungen och Roffe var den ursprungliga kärnan i BSK K-stad

Jimi kom också från EX-LEX och var med från början
Citera
2011-11-17, 13:34
  #1218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puma79
Ågge; Stock, Wefring, Pungen och Roffe var den ursprungliga kärnan i BSK K-stad


Ursäkta mitt stavfel!

Denna Ågge har jag hört talas om och det är bara bra saker.

Han ska varit en bra ledare vad jag hört men jag kan hört fel, det var mycket längesedan.

Det är sådana som det inte finns många kvar av nu för tiden, min personliga åsikt!
__________________
Senast redigerad av likethetruth 2011-11-17 kl. 13:44.
Citera
2011-11-17, 14:54
  #1219
Medlem
blavitts avatar
satt med en som kallades bryggaren för nått årsedan e han med i bsk fortfarande????
Citera
2011-11-17, 16:58
  #1220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt
satt med en som kallades bryggaren för nått årsedan e han med i bsk fortfarande????

Menar du Glenn "Bryggar'n" Ljunggren? han åkte ut 1999-2000. Jag har alltid bara hört bra om honom men han hade svårt att anpassa sig till ett liv ute i det fria

Länk till intevju med Glenn från 2004: http://www.youtube.com/watch?v=n5qPmjEonuw

Citat:
Besök på anstalterna Kirseberg och Tidaholm

Två fd medlemmar i Brödraskapet Glenn "Bryggar'n" Ljunggren dömd för bl a dubbelmord och Ronny Falk, intervjuas om de allt sämre förhållandena som råder inne på de svenska anstalterna.

Ett av de fängelser som Kriminalvårdsstyrelsen vill bygga om med nya rymningssäkra platser är alltså det i Tidaholm. Aktuellt har besökt bland annat den anstalten för att försöka förstå hur det ska gå till att spara pengar, göra fängelserna säkrare och samtidigt se till att fångarna kan återanpassa sig till samhället.

Från: 4 nov 2004
Citera
2011-11-17, 20:58
  #1221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Jimi kom också från EX-LEX och var med från början
Tyvärr måste ja rätta dig där, Jimi kom in efter att ex le'x hade blivit bsk.
Citera
2011-11-18, 00:42
  #1222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puma79
Tyvärr måste ja rätta dig där, Jimi kom in efter att ex le'x hade blivit bsk.

Jag är rätt så säker på att Jimi satt inne när EX-LEX togs upp i Brödraskapet och av den anledningen inte syntes till när allt detta skedde, men jag kan ha fel.
Citera
2011-11-18, 00:47
  #1223
Medlem
blavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Jag är rätt så säker på att Jimi satt inne när EX-LEX togs upp i Brödraskapet och av den anledningen inte syntes till när allt detta skedde, men jag kan ha fel.
fanns det inte nån som hette stefan med i bsk kristianstad..
Citera
2011-11-18, 04:53
  #1224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Jag är rätt så säker på att Jimi satt inne när EX-LEX togs upp i Brödraskapet och av den anledningen inte syntes till när allt detta skedde, men jag kan ha fel.
Det stämmer att han satt när detta hände, dock inte med någon tillhörighet till klubben, han blev presenterad för klubben efter den voltan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback