Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-13, 21:43
Medlem
Har riktiga, allvarliga rädslor för björnar, vildsvin, vargar, rävar, ormar, ja allt. Och litar inte på ”meh det finns Inge Björn där”. Tror dock att jag skulle må bra av att vara mer i naturen men skulle hellre kissa på mig än att stanna bredvid en skog för att kissas pga rädsla för djur. Så det är liksom ingen hälsosam rädsla. Såvida gör man? Var åker man?
Citera
2023-07-13, 21:47
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semla98
Har riktiga, allvarliga rädslor för björnar, vildsvin, vargar, rävar, ormar, ja allt. Och litar inte på ”meh det finns Inge Björn där”. Tror dock att jag skulle må bra av att vara mer i naturen men skulle hellre kissa på mig än att stanna bredvid en skog för att kissas pga rädsla för djur. Så det är liksom ingen hälsosam rädsla. Såvida gör man? Var åker man?
En park i en stad, som har träd omkring sig så att du inte syns.
Finns värre vilddjur i en stad än i fjällen och skogen.

Har själv tältat ensam i fjällen, och mitt psyke blev den
värsta fällan. Men lärde mig av det. Fanns inte ett djur jag
stötte på.

Släpp loss, inte kissar du i bilen hellre än att gå ut?
Citera
2023-07-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
En park i en stad, som har träd omkring sig så att du inte syns.
Finns värre vilddjur i en stad än i fjällen och skogen.

Har själv tältat ensam i fjällen, och mitt psyke blev den
värsta fällan. Men lärde mig av det. Fanns inte ett djur jag
stötte på.

Släpp loss, inte kissar du i bilen hellre än att gå ut?

Jo alltså det är på den nivån att jag hellre kissar i bilen än att jag går ut. 😂
Citera
2023-07-13, 21:49
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Du får nog reda ut din rädsla först. Djur är en del av naturen liksom
Citera
2023-07-13, 21:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Skulle åka till någon tysk camping på typ rügen eller längst tyska östersjökusten, är trevligt civiliserat och fritt från djur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Du får nog reda ut din rädsla först. Djur är en del av naturen liksom

Jo jag vet 😅 men jag tänkte om det fanns någon plats som är mindre sannolik eller som är natur men djurfri. Hahha jag fattar ju att jag låter galen men vad ska jag göra 😅
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Island.
Finns bara gulliga lunnefåglar typ.
Citera
Medlem
Din första resa bör göras till första psykologmottagning. Dina rädslor är botbara.

Förstår att min raljanta ton kan störa dig men den kan också hela dig.
Citera
2023-07-13, 21:51
Medlem
Klas-Vegass avatar
Skåne är rätt björnsäkert. Gotland kanske?
Citera
2023-07-13, 21:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Skåne är rätt björnsäkert. Gotland kanske?
Gotland är också bra. Alla slags mindre öar långt bort från fastlandet är bra för TS.
Citera
2023-07-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Din första resa bör göras till första psykologmottagning. Dina rädslor är botbara.

Förstår att min raljanta ton kan störa dig men den kan också hela dig.

Kanske trots allt är det bästa.
Citera
2023-07-13, 21:53
Medlem
Tälta i folks trädgårdar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback