Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-13, 13:25
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
5 av 5 till Malmheds kvalinsats! 1 av 5 Till Emil Johansson.

Hur långt var Johansson från sin bästa tid?
Citera
2023-07-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ca 0.50
Citera
2023-07-13, 14:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Kvällspasset drar igång 15.45 med sjukampskulan (med Angel Richmore). Vid sidan om sjukampen så är det ett ganska lugnt pass ur svensk synvinkel. Två svenskar i final, Emilia Malmehed i kulfinal kl 17.05 och Vera Sjöberg i final på 5000 meter kl 19.35. Maja Åskag och Emilia Sjöstrand kvalar i tresteg kl 18.40 (kvalgräns 13.60).
Citera
2023-07-13, 14:11
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Ca 0.50
Borde vara mer än halvsekund mellan pers och fiasko
Citera
2023-07-13, 14:17
Medlem
Citat:
Hans pers är 46.69, uppnått under vidriga förhållanden under Bauhausgalan. Detta lopp, plus stafetten vid lag-EM gjorde att jag trodde på en tid ungefär sekunden bättre än vad han nu gjorde. Och hans utegångsfart i dag visade att han själv förväntade sig något liknande. Så jag betraktar loppet i dag som ett misslyckande, vilket jag också tror att han gör. Det här är/var ändå årets viktigaste lopp för hans del. Nu återstår att se i stafetten senare i veckan om det var en tillfällig svacka eller om de tidigare insatserna helt enkelt visade på en för tidig formtopp.
Citera
2023-07-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Se gärna min kommentar till Stefan, ovan, på samma tema. Missade ditt inlägg, annars hade jag inkluderat ditt citat. Åter, jag tror nog Emil själv betraktade loppet som ett misslyckande.
Citera
2023-07-13, 14:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Man kan ju inte bara titta på själva resultatet (sluttiden i mål) som både du och Stefan4 tycks göra när man skall värdera Johanssons insats utan man måste även titta på hur han genomför sin insats. Hade han gått ut lite lugnare så är jag övertygad om att han kunde ha varit i mål ca 0.5 sekunder snabbare och då hade han haft chans på att gå vidare. I ett sådant här lopp handlar allt om att gå vidare och då måste man lägga upp taktiken efter det. Johansson är ju inte heller helt grön på mästerskap, han tog guld på 400 meter på EYOF 2019. Så jo, jag tycker nog det var fiaskostämpel över hans insats.
Citera
2023-07-13, 14:43
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Hans pers är 46.69, uppnått under vidriga förhållanden under Bauhausgalan. Detta lopp, plus stafetten vid lag-EM gjorde att jag trodde på en tid ungefär sekunden bättre än vad han nu gjorde. Och hans utegångsfart i dag visade att han själv förväntade sig något liknande. Så jag betraktar loppet i dag som ett misslyckande, vilket jag också tror att han gör. Det här är/var ändå årets viktigaste lopp för hans del. Nu återstår att se i stafetten senare i veckan om det var en tillfällig svacka eller om de tidigare insatserna helt enkelt visade på en för tidig formtopp.

Var förhållandena verkligen så vidriga?

David Thid och Gustav Gahne, som var trea (47.75) resp. fyra (48.12) i samma lopp på Bauhausgalan, har årsbästan som är 0.02 s resp. 0.14 s bättre än dessa tider.
Citera
2023-07-13, 14:50
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Man kan ju inte bara titta på själva resultatet (sluttiden i mål) som både du och Stefan4 tycks göra när man skall värdera Johanssons insats utan man måste även titta på hur han genomför sin insats. Hade han gått ut lite lugnare så är jag övertygad om att han kunde ha varit i mål ca 0.5 sekunder snabbare och då hade han haft chans på att gå vidare. I ett sådant här lopp handlar allt om att gå vidare och då måste man lägga upp taktiken efter det. Johansson är ju inte heller helt grön på mästerskap, han tog guld på 400 meter på EYOF 2019. Så jo, jag tycker nog det var fiaskostämpel över hans insats.

Och vad kom jag fram till i min s.k. "utvärdering"?

Jag ställde ju för fan bara en enkel fråga.
Citera
2023-07-13, 15:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Och vad kom jag fram till i min s.k. "utvärdering"?

Jag ställde ju för fan bara en enkel fråga.

Nu skrev jag att dock "tycks" men det gick ändå ganska bra att läsa in i din fråga vad du tycker om Johanssons insats (dessutom, eftersom du slänger dig med så mycket statistik, iofs utan att sätta in den i något sammanhang, så borde du ju enkelt själv kunnat kolla upp vad Johansson tidigare gjort på 400 meter). Och du bekräftar ju detta i ditt svar till Nossenos här ovan.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-07-13 kl. 15:11.
Citera
2023-07-13, 15:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Inför sjukampskulan: Vanninen är den nästbästa kulstötaren i fältet så hon lär ta in försprånget som Docter skaffade sig i höjdhoppet och antagligen skaffa sig ett själv ett försprång också. Men det ser ut att bli en jämn kamp mellan dessa två om guldet vilket gör att det kan bli en riktigt spännande sjukamp. Tredje bästa kulstötare är Richmore så det blir intressant att se vad hon kan få till.
Citera
2023-07-13, 15:53
Medlem
Niskalaukauss avatar
Niilo Mustalahti har strukit sig från fortsättningen på 100m p.g.a. krampkänning på slutet av 100m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in