• 3
  • 4
2006-08-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Vilka var det?

Jumbokräftor, stora kinesiskka från Kapten Royal. De var packade i år så om dom inte fuskat så var dom inte gamla. Men vill man inte förstöra fingrar och tänder så undvik dom. Min kille "tryck till med knivbladet hårt så knäcker du dom". Jag tryckte och där flög hela klon iväg över hela köket så den fick jag leta efter sen. Nej men nästa gång blir det några andra. Blev ju rädd för tandskador till och med
Citera
2006-08-03, 14:50
Medlem
buffalos avatar
Svenska kräftor ska det vara.
Citera
2006-08-03, 20:32
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
Jumbokräftor, stora kinesiskka från Kapten Royal. De var packade i år så om dom inte fuskat så var dom inte gamla. Men vill man inte förstöra fingrar och tänder så undvik dom. Min kille "tryck till med knivbladet hårt så knäcker du dom". Jag tryckte och där flög hela klon iväg över hela köket så den fick jag leta efter sen. Nej men nästa gång blir det några andra. Blev ju rädd för tandskador till och med

Okej, så det var inte ICAs egna alltså.

Sen förstår jag inte uppståndelsen med årets/förra årets kräftor. Jag tror inte en jävel kan känna smakskillnad, som beror på åldersskillnanden, på dem.
Citera
2006-08-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Konstigt att dom smakade mycket bättre, fick högre betyg och kostade mycket mindre när det testades i tidningen förra året... Dom kinesiska alltså.

Tja.. Smaken är som baken, men av erfarenhet väljer jag i hundra fall av hundra svenska kräftor.
Citera
2006-08-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Okej, så det var inte ICAs egna alltså.

Sen förstår jag inte uppståndelsen med årets/förra årets kräftor. Jag tror inte en jävel kan känna smakskillnad, som beror på åldersskillnanden, på dem.

Ett år är väl inte så mycket. Men jag vill inte ha flera år gamla kräftor.

Frågan är betyder ordet "packade" en sak....medan de kan ha varit nedfrysta sen längre tillbaka. Bara att de inte stoppats i pappersförpackningen???
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in