Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-06, 18:59
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Åtalet mot Greta Thunberg blev en världsnyhet. Men Malmö tingsrätt höll det hemligt i flera dagar, kan HD och Sydsvenskan nu avslöja.
– Så får man inte tillämpa sekretessbestämmelserna, säger Nils Funcke, expert inom offentlighetsprincipen och yttrandefrihet.
https://www.sydsvenskan.se/2023-07-0...hunberg-atalet
Citat:
– När det kommer upp till avdelningen så ser man att det har varit sekretessmarkerat i större utsträckning än vad som var riktigt, säger avdelningsdomare Helena Tjörnstrand till tidningen.
https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-...nedEntry=14974

fup finns att läsa här:
(FB) Tråden med ENDAST skvaller om Greta Thunberg

Sveriges soptipp Malmö och dess tingsrätt har varit flitig med sekretessmarkeringen gällande Greta Thunberg.
Vad ligger bakom detta?
Senast redigerad av Greenspam 2023-07-06 kl. 19:37.
Citera
2023-07-06, 19:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Makten ska skyddas förmodligen. Hon är ingen vanlig Svensson och ska därmed ha utökat skydd. Så resonerade de troligen. Sedan kanske av bekvämlighetsskäl att de skulle fått en massa att göra med utländska reportrar som ringt och begärt ut handlingar i målet.
Citera
2023-07-07, 05:53
Medlem
Hissers avatar
Greta har ju fel i det hon säger angående miljön, och hennes protester är meningslösa. Det är bara ett uttryck för psykisk ohälsa och en oförmåga att arbeta. Jag tycker att det är skrämmande att människor som till och med jobbar i domstol kan ha sådan snedvriden syn på världen där man tar vad ett barn har sagt som fakta. Faktum är ju att båda Gretas föräldrar är AFA-aktivister och Greta är uppenbarligen ett politiskt projekt i en marknad som tjänar grova pengar just nu. Jag tycker att det är anmärkningsvärt att just när det var Greta så råkade det bli den här sekretessmissen. Ungefär som arga snickaren som bara råkade "missa att blippa" just oxfiléerna. Personalen som tillämpat sekretessen bör få sparken.

Jag gillar att samtliga av Gretas svar till förhörsledaren är "Ingen kommentar". Sann AFA-aktivist/ortengangster.
Citat:
På frågan om Greta kommer svara inga kommentarer på förhörsledaren frågor så uppger Greta att hon kommer säga inga kommentarer på samtliga frågor.
Senast redigerad av Hisser 2023-07-07 kl. 05:57.
Citera
2023-07-07, 10:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Greta är en liten psykiskt sjuk och förvirrad hora, inget mer! Hatar henne av hela mitt hjärta! Klart som fasiken makten skall värnas och Greta, hur tokigt det än må låta för oss som använder mer än en hjärnhalva när vi resonerar, förstår att det är så och att miljöslampan självklart inte kommer straffas, nämnvärt, för detta... Att Malmö Tingsrätt hemlighöll detta en tid är väl pga. den politiska sammansättningen i organisationen - någon som vet närmre hur denna ser ut - osar vänster så att det stinker Sulfat.
Citera
2023-07-07, 12:10
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har hon blivit hora?
Jag som trodde hon var en oskuld.

Hur kan du tro att Greta är utan skuld i detta?
Bara att läsa FUPen om du inte tror på hennes skuld.

Tänk att Greta svarar som värsta krimgängaren i förhör!
Jag som trott att hon var som ett oskyldigt lamm.

Bra att man inte behöver ladda ner FUP. Kan läsas direkt
https://gofile.io/d/hiDCsB
Citera
2023-07-07, 12:20
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur kan du tro att Greta är utan skuld i detta?
Bara att läsa FUPen om du inte tror på hennes skuld.

Tänk att Greta svarar som värsta krimgängaren i förhör!
Jag som trott att hon var som ett oskyldigt lamm.

Bra att man inte behöver ladda ner FUP. Kan läsas direkt
https://gofile.io/d/hiDCsB

Kan inte läsa FUP:en på den här skitmobilen...
Något smaskigt du orkar citera därifrån?
Citera
2023-07-07, 12:30
Medlem
BigMesquiteMurphs avatar
Ett uppenbart fall av aktivister som arbetar på en myndighet.
Citera
2023-07-07, 12:42
Medlem
Rouens avatar
Vad är hon åtalad för?
Citera
2023-07-07, 12:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Ett uppenbart fall av aktivister som arbetar på en myndighet.
Korruption i sitt sanna esse.
Citera
2023-07-07, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vad är hon åtalad för?

Ohörsamhet mot ordningsmakten.

Fup har länkats tidigare i tråden.

Förövrigt visste jag inte att hennes namn även var Tintin. Förmodar att det är hennes spritt språngande galna mamma som står för den.
Citera
2023-07-07, 13:31
Medlem
Hur kan det här INTE gå under korruption?
Citera
2023-07-07, 13:39
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Hon är dömd för ohörsamhet mot mot ordningsmakten genom att hon inte lydde Polisens order att flytta på sig när hon stod i vägen för några tankbilar.

Jag tycker inte att brottet i sig är särskilt allvarligt, men det är förstås ändå ett brott.

Brottet var alltså inte att hon hindrade framfarten för bränsletransporten eller något trafikrelaterat. Det finns inte ens ett brottsoffer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in