• 2
  • 3
2023-07-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Att säga att mänskligheten kan delas upp i raser är normalt överallt utom i just sverige. Märkligt dedär.

Nej, det är tabu i hela västvärlden, med visst undantag för USA som för olika typer av statistik utifrån ras.
Citera
2023-07-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Pga Koran bränningar så råder det mycket olika meningar vad yttrandefrihet är.

Att muslimer och västerlänningar tänker olika om detta är inte så konstigt.

Att religiösa och västerlänningar tänker olika är inte så konstigt det heller.

Finns även många västerlänningar som är ateister som inte står bakom att bränna koranen.

Jag vill veta vilken grupp du tillhör och vad du anser om yttrandefrihet? Bör den finnas? Vad ska ingå i den? Vad borde förbjudas?

Jag vill också veta om du förstår konsekvenser vid förbud

Yttrandefrihet för mig är att varken någon woke genustomte, pk-vänsterist, kapitalistglobalist eller en muslim skall kunna bestämma vad jag får yttra eller ej.
Citera
2023-07-07, 06:23
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kuriren
Jag tror inte alls att hat är svårt att definiera eller att särskilja från yttrandefrihet. En domstol hade direkt kunnat avgöra när tex en koranbränning är en hatbränning eller bara ett stilla bokbål utan någon riktning med illvillig avsikt till publik.

Bränn koraner inför de som uppskattar koranbränning men tvinga inte andra ögon att se.

Känslan hat kan man inte välja att inte känna men att uttrycka den kan man avstå från.
Mycket hade varit vunnit för egentligen alla om inte hata hade kunnat följas. Blanda inte in politik i allt. Politik är en sak, hat är något annat.
Men om du ändå vill blanda in politik så tycker inte jag att man har att göra i Sverige om man hatar. Förbjud hat så är tar det onödiga slut. Om du hatar så höga penningböter första gången, andra gången det dubbla, tredje gången det fyrdubbla.

"kast med kvinna från balkong eller annat beskrivs som hat, rasism, islamofobi osv." Men låt gå. Låt rättsväsendet ha sin gång. Fitta inte. Om det är någon som bryter lagar så ska varken du eller polisen vara moralpoliser. Blanda dig inte i saker som inte är dig personligt angelägna. Att Sverige har tröga politiker är också din uppgift att bära.

Tror du verkligen att det måste vara just hat bara för att man bränner en koran?

Att bränna en koran görs ju för att visa på hur muslimerna beter sig och att deras ideologi och religion går före precis allt.

Jag tror att koranbränning snarare handlar om en rädsla för Islam eller en ovilja att leva under sharia-lagar snarare än hat.

Återigen dock. Idag kan vad som helst klassas som hat och alltför ofta klassas vanlig kritik som hat. Vissa grupper framförallt, är okritiserbara, utan det blir per automatik hat.
Citera
2023-07-07, 11:20
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Pga Koran bränningar så råder det mycket olika meningar vad yttrandefrihet är.

Att muslimer och västerlänningar tänker olika om detta är inte så konstigt.

Att religiösa och västerlänningar tänker olika är inte så konstigt det heller.

Finns även många västerlänningar som är ateister som inte står bakom att bränna koranen.

Jag vill veta vilken grupp du tillhör och vad du anser om yttrandefrihet? Bör den finnas? Vad ska ingå i den? Vad borde förbjudas?

Jag vill också veta om du förstår konsekvenser vid förbud

Jag är västerlänning och jag skulle gärna bränna muslimer men eftersom det inte är populärt hos rättsväsendet så tycker jag det kan gå bra att bränna koraner istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in