Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-29, 13:53
Medlem
En beväpnad man avlossade ett gevär från ett fönster i centrala Skövde i april.

En polisman som inte var i tjänst ertappades i samma lägenhet som den misstänkte skytten – och riskerar nu sparken,
https://sverigesradio.se/artikel/sko...iskerar-avsked
En polis riskerar avsked efter ett okänt skottdrama mitt i centrala Skövde tidigare i april, uppger P4 Skaraborg.

Bakgrunden är en stor polisinsats natten till långfredagen.

En beväpnad man avlossade ett skott med ett gevär från ett lägenhetsfönster – rätt ut i centrala Skövde.

En stor insatsstyrka skickades till adressen och polisen omringade bostaden. När patrullen tog sig in i lägenheten befann sig en polis, som inte var i tjänst, i bostaden.

Enligt en rapport hade polisen varit med under hela händelseförloppet utan att ingripa, uppger P4 Skaraborg.

https://www.sla.se/2023/06/29/okant-...blandad-8d25c/

så vem är polisen och vem är skytten ?
Citera
2023-06-29, 14:25
Medlem
Kvinnlig polis och kriminell. Eller som i filmen "kopps" där poliserna sjävla hittar på brott för det inte fanns några... Men det var då
Citera
2023-06-29, 14:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Kvinnlig polis och kriminell. Eller som i filmen "kopps" där poliserna sjävla hittar på brott för det inte fanns några... Men det var då

Haha, ja fick också lite kopps vibbar av det här. Äntligen kommer insatsstyrkan till skövde
Citera
2023-06-29, 14:31
Avstängd
Regionala insatsstyrka är inte mycket att vara rädd för.

NI, nationella insatsstyrka, däremot är hårda
Citera
2023-06-29, 14:40
Medlem
CommonSenses avatar
Alkis snut med en alkis polare? efter några groggar åker vapnet fram för att stila lite
Citera
2023-06-29, 15:04
Medlem
fido1986s avatar
En facklig representant kan ju ifrågasätta kravet på gratis övertidsarbete!

Skulle gärna vilja veta mer om omständigheterna som rådde inne i lägenheten innan jag uttalar mig...

Om Polisen är obeväpnad samtidigt som en annan person är beväpnad och möjligen lite labil. Jag vet inte... Vad förväntas Polisen göra?
Citera
2023-06-29, 16:03
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
En facklig representant kan ju ifrågasätta kravet på gratis övertidsarbete!

Skulle gärna vilja veta mer om omständigheterna som rådde inne i lägenheten innan jag uttalar mig...

Om Polisen är obeväpnad samtidigt som en annan person är beväpnad och möjligen lite labil. Jag vet inte... Vad förväntas Polisen göra?

En polis är alltid skyldig att agera vid allvarlig brottslighet.
Rimligen finns det anledning att anta att polisen innan det avlossade skottet kunde agerat för att förhindra det inträffade alternativt själv kontaktat Polisen och lämnat lägenheten i samband med detta. Inte stillasittande tiga bi.
Citera
2023-06-29, 16:06
Medlem
Rouens avatar
Gissar på poliskvinna och inte polisman.
Citera
2023-06-29, 16:11
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
En polis är alltid skyldig att agera vid allvarlig brottslighet.
Rimligen finns det anledning att anta att polisen innan det avlossade skottet kunde agerat för att förhindra det inträffade alternativt själv kontaktat Polisen och lämnat lägenheten i samband med detta. Inte stillasittande tiga bi.

Därför jag känner att jag saknar omständigheterna för att klargöra min ståndpunkt...

Förstår att du inte klarade av att förstå den sista meningen jag skrev, många krångliga ord. Så jag ska försöka förklara tydligare så att du förstår.

Om någon riktar ett gevär mot din panna. Tar du då upp telefonen och ringer polisen?

Behöver ju inte vara fullt så tydligt. Men polisen kan ju ha känt sig hotad?
Citera
2023-06-29, 16:39
Medlem
Skytten heter David, hans pappa/styvmamma var offren i dubbelmordet i Hjo 2020. Känd kvinnokarl i Skövde så skulle gissa att polisen i fråga är en kvinna.
Citera
2023-06-29, 17:53
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Därför jag känner att jag saknar omständigheterna för att klargöra min ståndpunkt...

Förstår att du inte klarade av att förstå den sista meningen jag skrev, många krångliga ord. Så jag ska försöka förklara tydligare så att du förstår.

Om någon riktar ett gevär mot din panna. Tar du då upp telefonen och ringer polisen?

Behöver ju inte vara fullt så tydligt. Men polisen kan ju ha känt sig hotad?

Utifrån hur du uttrycker dig, förminskande och förlöjligande, helt utan att ha anledning till det annat än att jag är av annan åsikt undrar jag varför du befinner dig på ett diskussionsforum? Därefter tycker du det är passande att gå direkt över till förtäckta hot, leder det dig någonsin rätt? Du är 37, vad vill du lämna efter dig.

Utifrån det som är känt, riskerar avsked, finns det uppenbarligen inget brott riktat mot polisen, denne har tydligen inte ens hittat på något för att rädda sitt skinn.

Med personer som du kan man dock bli orolig för mindre.
Citera
2023-06-29, 18:06
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Regionala insatsstyrka är inte mycket att vara rädd för.

NI, nationella insatsstyrka, däremot är hårda

Det borde ju finnas en hel dem militärer i Skövde. Det är bara att trycka in dem i huset tills hotet är eliminerat.

Skämt åsido, vad var det för gevär? Var det ett softairgun, luftgevär, 22:a, älgstudsare eller 50 cal bmg? Och sköt han mot någon?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback