Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-27, 21:35
Medlem
Tindraindras avatar
Har ett återkommande problem och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Fallet är såhär att en före detta kompis har haft som nöje att göra narr av mig på grund av att jag inte gillar uppmärksamhet o.s.v. Det första hon gjorde var att göra en födelsedagsannons åt mig i tidningen för något år sedan vilket väckte kraftiga negativa reaktioner hos mig och nu när vi inte har någon kontakt längre så har hennes handlingar spårat ut. Vet inte om personen i fråga gör det för att hon är sur på mig eller för att få uppmärksamhet ifrån mig.
Det personen gör är att hon håller på med busringningar, jag får massvis med röstsamtal och telefonmeddelanden t.e.x innehållande slafsljud, tjut och andra allmänt fjantiga saker.
Personen skapar dejtingkonton i mitt namn och ger ut mitt nummer till massa främmande män för att hon tycker det är komiskt att jag blir kontaktad av dem.
Hon annonserar saker i mitt namn på blocket, att jag säljer massa knepiga saker så som kulsprutare, kanoner och elevatorer och saker jag inte ens vet vad det är för något, så det händer regelbundet att jag får samtal p.g.a annonserna.
Hon prenumerar på sextidningar och har två gånger köpt hem saker online som anlänt utanför mitt hem för att jävlas.
Några gånger har hon satt upp pappersannonser i hembyggden att jag bedriver loppis, har köttförsäljning eller gör hemmabränt( något som dessutom är olagligt). Det har resulterat i att det några få gånger har dykt upp människor utanför mitt hem.
Det sista som är värt att nämna är att hon vid ett tillfälle när vi var ovänner försökte få mig fälld för något jag inte gjort och även ringt psykakuten alternativt mina föräldrar ( är väldigt ung) och sagt att jag gjort saker jag inte gjort för att ställa till det för mig.
Allting började mestadels som skämt och jag kan också bekänna att jag har gjort många liknande saker mot henne men slutade så fort vår kontakt gled isär medans hennes beteende i samma veva eskalerade. Hennes pojkvän är enligt hennes egna föreställningar betuttad i mig och jag anar ibland att detta är ett sätt för henne att leva ut sin ilska mot mig. Hon är 21 år gammal, bidragsberoende och har ett THC missbruk att handskas med vilket jag tror spelar in i situationen men detta börjar tära på mig och jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Idag hade hon skickat ett begravningskort med texten "Du var mitt allt" på. Det här tär på mig psykiskt fruktansvärt mycket och jag vill få ett slut på det men vet inte hur jag ska gå tillväga.
Har hade ni agerat i min situation?
Citera
2023-06-27, 21:38
Det är kärlek det…
Citera
2023-06-27, 21:42
Medlem
CC75s avatar
Ta med henne till ett samtal med en parterapeut. Red ut era problem där.

// CC
Citera
2023-06-27, 21:53
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Du kan väl bjuda hem hennes pojkvän och köra på för fullt.
Då har du bräckt henne.
Citera
2023-06-27, 22:07
Medlem
Ghastens avatar
Hämnas ännu värre lägg ut henne på skumma sajter som bodycontact mm.
Köp hem grejer och jäklas. Hon är ett psyko och kommer inte sluta.
Citera
2023-06-27, 22:16
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Har ett återkommande problem och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Fallet är såhär att en före detta kompis har haft som nöje att göra narr av mig på grund av att jag inte gillar uppmärksamhet o.s.v. Det första hon gjorde var att göra en födelsedagsannons åt mig i tidningen för något år sedan vilket väckte kraftiga negativa reaktioner hos mig och nu när vi inte har någon kontakt längre så har hennes handlingar spårat ut. Vet inte om personen i fråga gör det för att hon är sur på mig eller för att få uppmärksamhet ifrån mig.
Det personen gör är att hon håller på med busringningar, jag får massvis med röstsamtal och telefonmeddelanden t.e.x innehållande slafsljud, tjut och andra allmänt fjantiga saker.
Personen skapar dejtingkonton i mitt namn och ger ut mitt nummer till massa främmande män för att hon tycker det är komiskt att jag blir kontaktad av dem.
Hon annonserar saker i mitt namn på blocket, att jag säljer massa knepiga saker så som kulsprutare, kanoner och elevatorer och saker jag inte ens vet vad det är för något, så det händer regelbundet att jag får samtal p.g.a annonserna.
Hon prenumerar på sextidningar och har två gånger köpt hem saker online som anlänt utanför mitt hem för att jävlas.
Några gånger har hon satt upp pappersannonser i hembyggden att jag bedriver loppis, har köttförsäljning eller gör hemmabränt( något som dessutom är olagligt). Det har resulterat i att det några få gånger har dykt upp människor utanför mitt hem.
Det sista som är värt att nämna är att hon vid ett tillfälle när vi var ovänner försökte få mig fälld för något jag inte gjort och även ringt psykakuten alternativt mina föräldrar ( är väldigt ung) och sagt att jag gjort saker jag inte gjort för att ställa till det för mig.
Allting började mestadels som skämt och jag kan också bekänna att jag har gjort många liknande saker mot henne men slutade så fort vår kontakt gled isär medans hennes beteende i samma veva eskalerade. Hennes pojkvän är enligt hennes egna föreställningar betuttad i mig och jag anar ibland att detta är ett sätt för henne att leva ut sin ilska mot mig. Hon är 21 år gammal, bidragsberoende och har ett THC missbruk att handskas med vilket jag tror spelar in i situationen men detta börjar tära på mig och jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Idag hade hon skickat ett begravningskort med texten "Du var mitt allt" på. Det här tär på mig psykiskt fruktansvärt mycket och jag vill få ett slut på det men vet inte hur jag ska gå tillväga.
Var det du som bröt kontakten? Eller det var på.hennes bevåg. Det finns något som irreterar henne! Hon lägger mycket tid oxh energi men mår inte bra. Hämnd ger ingen frid och hon är fprtsatt arg. Kan du bara lyssna på vad hon har utan att du försvarar dig?
Citera
2023-06-27, 22:19
Medlem
Citat:

Det hon gör är ju brottsligt så det skriker om det. Jag hade polisanmält henne och dokumenterat allting. Har du bevis på att det är hon som har gjort det så kommer hon få betala saftiga böter. Se till att byta nummer och att inte ha det på öppna hemsidor. Säg även åt henne på ett personligt plan och kapa sedan bandet.
Citera
2023-06-27, 22:20
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Hämnas ännu värre lägg ut henne på skumma sajter som bodycontact mm.
Köp hem grejer och jäklas. Hon är ett psyko och kommer inte sluta.

Förstår tanken och behovet och kan ibland sympatisera med hämnd men har svårt att se det som en bra lösning i detta fall. Risk finns att hon blir polisanmäld istället och sedan blir allting bara en ännu värre soppa för TS. Hon har redan gjort dumheter mot kompisen vilket gör TS till en delvis lika god kålsupare som kompisen.

// CC
Citera
2023-06-27, 23:56
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Några gånger har hon satt upp pappersannonser i hembygden att jag bedriver loppis, har köttförsäljning eller gör hemmabränt( något som dessutom är olagligt). Det har resulterat i att det några få gånger har dykt upp människor utanför mitt hem.

Okej, först skrev du massa inlägg om denna "bästavän" som tydligen är 21 år gammal, sedan en massa inlägg om hennes pojkvän och nu har vi studsat tillbaka till denna tjej eller dam eller THC-"hora" som ska ha varit din bästa vän. Som jag misstänkte i tråden du skapade för några månader sen när ni var på krogen "gjort bort mig behöver akut råd" heter den, du "sabbade" kvällen genom att klättra över ett bås, hon gick in "psycho" mode och kastade saker på dig och du funderade därför på att polisanmäla. Absurd händelse och den tråden fick er relation att verka helknasig samt fick hon och även du på ett hörn att verka helt snedvridna "psycho", du förnekade dock detta i ditt svar till mig.

Det säger så mycket om dig att du haft en sådan här person som vän eller till och med bästa vän, er relation måste ju ha varit väldigt ytlig om höjdpunkten i relationen var att utföra snedvridna barnsliga löjliga hyss på varandra hela tiden som dessutom verkar vara dyra att bekosta. Sen att hon skitit på dig och verkligen försökt slå där hon vet att det gör som ondast flera gånger under er vänskap är bara galet. Vet inte om du i tråden refererar att du gjort det samma mot henne eller om du bara gjort barnsliga löjliga hyss, eftersom du haft en sådan empatistörd människa som vän så tror jag nästan på det förstnämnda... Hur kan du behålla en vän som trakasserar dig, är missbrukare och enligt definition sjuk i huvudet "psykotjej"? Du har ju dig själv att skylla en hel del vilka val du gjort i livet som lett till att du kallat en sådan här människa din "vän", nu får du ta de rejäla konsekvenserna.

Svårt att veta hur en person som henne fungerar men hon är förmodligen sur och ledsen på dig för att du inte ger henne uppmärksamhet. Antar och hoppas att du är enda vännen hon någonsin haft då hennes beteenden inte verkar förtjäna någon som helst mänsklig kontakt överhuvudtaget, ingen normal människa hade velat ha henne som vän. Hennes pojkvän och hennes relation verkar skitig vilket inte förvånar mig baserat på den information du utgett om henne. Det låter som hon spelar i en låg liga och hennes pojkvän tar förmodligen det mesta före henne, kanske bara stått ut med henne för att kunna ha kontakt med dig. Hon låter som en sådan där borderline (möjligen även ADHD på det) galning som ska prata eller gapa högt och nästan gråta och koka av ilska samtidigt, så snabba är humörsövergångarna.

Begravningsbrevet hon skickade skulle möjligen kunna vara genuint ifall hon lägger ner med alla andra helknasiga hyss ett tag nu eventuellt slutar helt som om hon vill att det ska sjunka in. Annars gissar jag att det bara är ett i mängden av alla dessa hyss och att hon vill försöka spela med ditt psyke, som hon verkar ha gjort hela er vänskap.

Mitt bästa råd för att få henne att sluta är att träffa henne igen och se till att få ett mycket fint fulländat avslut på er "vänskap". Förmodar att ni är inkapabla till deep-talk men kanske ha ett väldigt långt sådant på varför det är dags att gå skilda vägar och se till att hon är med på noterna om att er vänskap har nått sitt slut. Det är väldigt möjligt att hon inte kommer acceptera detta då hon är anormal men dina möjligheter är begränsade. Håller även med andra om att polisanmälan kan vara aktuellt.
Senast redigerad av EliteMale 2023-06-28 kl. 00:29.
Citera
2023-06-28, 00:09
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Var det du som bröt kontakten? Eller det var på.hennes bevåg. Det finns något som irreterar henne! Hon lägger mycket tid oxh energi men mår inte bra. Hämnd ger ingen frid och hon är fprtsatt arg. Kan du bara lyssna på vad hon har utan att du försvarar dig?

Det var jag som bröt kontakten efter ett slags gräl vi haft. Jag vet inte om det finns något som irriterar henne. Hon var min enda vän och jag var hennes enda och hon kanske stör sig på att jag hade självkänsla nog att gå vidare utan henne. Om hon bara kunde prata klarspråk
Citera
2023-06-28, 00:13
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det hon gör är ju brottsligt så det skriker om det. Jag hade polisanmält henne och dokumenterat allting. Har du bevis på att det är hon som har gjort det så kommer hon få betala saftiga böter. Se till att byta nummer och att inte ha det på öppna hemsidor. Säg även åt henne på ett personligt plan och kapa sedan bandet.

Problemet är att jag har gjort ungefär likadant fast på ett mildare plan, anar att inte polisen har överseende med det. Har övervägt att polisanmäla men vill inte p.g.a att jag på något vis fortfarande värnar om henne samt att jag är orolig över vad det skulle innebära.
Citera
2023-06-28, 00:14
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Det var jag som bröt kontakten efter ett slags gräl vi haft. Jag vet inte om det finns något som irriterar henne. Hon var min enda vän och jag var hennes enda och hon kanske stör sig på att jag hade självkänsla nog att gå vidare utan henne. Om hon bara kunde prata klarspråk
Hon gör det, hennes handlingar visar att hon är arg och sårad eller kanske tom ledsen och har skuldkänslor. Vill du ha en pratstund med henne? Men då ska du ha ett definerat syfte? Varför gör jag det? Hur vill jag att kontakten ska utvecklas? Vill jag bara förlåta henne och släppa det? Tänk inte på hur hon ska reagera utan utgå från vad du vill och vad du behöver göra i så fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in