Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppejeppson
Hej.
Ikväll kokar jag. Bott i skanör mer än halva mitt liv. Uppväxt här och åter sen 4 år.
Såg ett inlägg häromdagen att restaurang Badhyttens ena lastbil blivit attackerad av ett gäng som jag direkt förstod inte var härifrån. Majoriteten beskrevs som utomeuropeiska. De gick ut i vägen, stoppade lastbilen som stannade. De sparkade och hoppade på den, slet upp dörrarna och hotade De två däri. Tydligen är detta ett gäng som kommer med badbussarna. De står och går mitt i vägen, flyttar sig inte och trakasserar folk. Ett vittne som såg detta med lastbilen varnade folk från att stanna. Var nere med barn och tog ett underbart kvällsdopp. Såg ena lastbilen och pratade med barnen om vad som hänt när vi körde från hamnen. Nere vid korsningen vid ica/nära busshållplats etc så går det tre st över vägen, två stycken backar tillbaka ut mitt på vägen när vi kommer. Jag hänger mig på tutan och svänger runt dem. Inget möte som tur är. Längre fram går ytterligare fler på vägen men backar lite från min sida när jag kör. Har rutan nere och hör han bryta fram "Bra gjort". Svårt att säga hur många de var men 5-7stycken. Alla jag hann se var icke europeer/icke vita. Hade lust att vända och skälla ut dem efter ha hört om det andra. Men ville inte riskera barn, bil eller mig själv. Ringde polisen och informerade. De verkar inte känna till detta gäng som drar runt mellan typ ica/hamnen/kyrkan. De skulle "se om de kunde skicka ner en bil". Vet inte syftet eller vad de kan ta sig till. Så står de i vägen, stanna INTE!
Säg inte att ni får vad ni röstar, för politikerna säger en sak och går sen efter eget tycke, inte väljarnas önskan. Förr var M ohotad i kommunen men c, L och mp växer tyvärr. Många röstar M lokalt men ej riksplan. De som röstar för sånt här pack ökar här tyvärr är min känsla. Men de som röstar borgerligt här vill INTE ha detta. Tyvärr är detta problem uppkommer i samband med badbussarna (som dessutom är gratis?!). Finns 2 busslinjer, 15 från Malmö c och 300 från Hyllie. Visst finns det araber etc som hittar till stranden ändå, men de håller inte på så här. De var rätt "propert" klädda. Backslick på nån. En mer kryllig ljusare afrikaliknande de andra mer arabiska. En tjej med svart långt hår. Han som stod mest i vägen, ganska kort, backslick, svart hår, smal ganska kort och lite lätt muskulös. Gissar 15-20 år. De tre första klädda i svart och vitt.
Hoppas de tar tag i detta. Att man inte ska kunna komma körande med risk att bli stoppad. Barnen blev uppjagade och jag kokade av ilska! Skicka dem åt %€*@#'.
Råkar ni ut för dem så ring 112 istället för 11414....
Satt 20 min i kö för att prata med ledningscentralen och då var situationen long gone!!

Har man röstat på moderaterna så har man ju röstat för det. Mycket nöje och glad fortsatt sommar.
Citera
2023-06-30, 00:07
Medlem
Du förstår inte... suck.
Jag har INTE röstat på moderaterna.
Att rösta M i vellinge är INTE Som att rösta M i riksdagen. Stor skillnad. M i vellinge är mer som SD. Och de har ofta gått emot partiledningens önskan senaste åren. Bland annat i flyktingmottagande, innan de till slut fick ta emot några. MEN!! Dessa som stryker omkring här är inte från flyktingförläggningen här nere. Hade det varit "lokala förmågor" hade de redan varit under bevakning eller åtgärdat...
Så lägg ner det återkommande och icke kreativa brölandet om att "röstar man blabla bla"...! Ja, åt helvete för många röstar galet trots allt som sker... Tyvärr är det för många nyinflyttade här som sympatiserar med tex S, C,Mp och L
Sen i/inför valen som jag sa så säger många politiker en sak, sen när det kommer till kritan skiter de i väljarna och går "den rätta" vägen enligt deras personliga godhetsknarkande uppfattning. Inte väljarnas.
Oavsett är detta sjukt!
Citera
2023-06-30, 02:01
Medlem
Citat:
Du förstår inte... suck.
Jag har INTE röstat på moderaterna.
Att rösta M i vellinge är INTE Som att rösta M i riksdagen. Stor skillnad. M i vellinge är mer som SD. Och de har ofta gått emot partiledningens önskan senaste åren. Bland annat i flyktingmottagande, innan de till slut fick ta emot några. MEN!! Dessa som stryker omkring här är inte från flyktingförläggningen här nere. Hade det varit "lokala förmågor" hade de redan varit under bevakning eller åtgärdat...
Så lägg ner det återkommande och icke kreativa brölandet om att "röstar man blabla bla"...! Ja, åt helvete för många röstar galet trots allt som sker... Tyvärr är det för många nyinflyttade här som sympatiserar med tex S, C,Mp och L
Sen i/inför valen som jag sa så säger många politiker en sak, sen när det kommer till kritan skiter de i väljarna och går "den rätta" vägen enligt deras personliga godhetsknarkande uppfattning. Inte väljarnas.
Oavsett är detta sjukt!

Att rösta M i Vellinge är exakt samma sak som att rösta M i riksdagen. Alla jävla moderater som röstade t ex för Reinfeltds somalieinblås till Sverige. Fy fan.

"Tyvärr är det för många nyinflyttade här som sympatiserar med tex S, C,Mp och L"
Men jösses, vilken lipare du är.

Öppna nu ditt lilla byastenshjärta (och din plånbok för huset du hyr av banken eftersom räntorna går upp upp upp).
Citera
2023-06-30, 14:39
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Hej.
Ikväll kokar jag. Bott i skanör mer än halva mitt liv. Uppväxt här och åter sen 4 år.
Såg ett inlägg häromdagen att restaurang Badhyttens ena lastbil blivit attackerad av ett gäng som jag direkt förstod inte var härifrån. Majoriteten beskrevs som utomeuropeiska. De gick ut i vägen, stoppade lastbilen som stannade. De sparkade och hoppade på den, slet upp dörrarna och hotade De två däri. Tydligen är detta ett gäng som kommer med badbussarna. De står och går mitt i vägen, flyttar sig inte och trakasserar folk. Ett vittne som såg detta med lastbilen varnade folk från att stanna. Var nere med barn och tog ett underbart kvällsdopp. Såg ena lastbilen och pratade med barnen om vad som hänt när vi körde från hamnen. Nere vid korsningen vid ica/nära busshållplats etc så går det tre st över vägen, två stycken backar tillbaka ut mitt på vägen när vi kommer. Jag hänger mig på tutan och svänger runt dem. Inget möte som tur är. Längre fram går ytterligare fler på vägen men backar lite från min sida när jag kör. Har rutan nere och hör han bryta fram "Bra gjort". Svårt att säga hur många de var men 5-7stycken. Alla jag hann se var icke europeer/icke vita. Hade lust att vända och skälla ut dem efter ha hört om det andra. Men ville inte riskera barn, bil eller mig själv. Ringde polisen och informerade. De verkar inte känna till detta gäng som drar runt mellan typ ica/hamnen/kyrkan. De skulle "se om de kunde skicka ner en bil". Vet inte syftet eller vad de kan ta sig till. Så står de i vägen, stanna INTE!
Säg inte att ni får vad ni röstar, för politikerna säger en sak och går sen efter eget tycke, inte väljarnas önskan. Förr var M ohotad i kommunen men c, L och mp växer tyvärr. Många röstar M lokalt men ej riksplan. De som röstar för sånt här pack ökar här tyvärr är min känsla. Men de som röstar borgerligt här vill INTE ha detta. Tyvärr är detta problem uppkommer i samband med badbussarna (som dessutom är gratis?!). Finns 2 busslinjer, 15 från Malmö c och 300 från Hyllie. Visst finns det araber etc som hittar till stranden ändå, men de håller inte på så här. De var rätt "propert" klädda. Backslick på nån. En mer kryllig ljusare afrikaliknande de andra mer arabiska. En tjej med svart långt hår. Han som stod mest i vägen, ganska kort, backslick, svart hår, smal ganska kort och lite lätt muskulös. Gissar 15-20 år. De tre första klädda i svart och vitt.
Hoppas de tar tag i detta. Att man inte ska kunna komma körande med risk att bli stoppad. Barnen blev uppjagade och jag kokade av ilska! Skicka dem åt %€*@#'.
Satt 20 min i kö för att prata med ledningscentralen och då var situationen long gone!!

Det är tragiskt men inte första året gängen är nere på Näset för att bada eller råna ungdomar... Dessutom såg jag hela familjer med hucklekvinnor samt barnvagnar och allt vid stranden/hamnen i Skanör för ganska många år sedan. Menaungdomar rånade svenska ungdomar när det var diskotek på Strandbaden redan för 20 år sedan. De beter sig som idioter dels för det ligger i deras DNA, för att det är ett nedärvt beteende men också för att inget någonsin händer! Moderaterna i Vellinge Kommun var ju väldigt invandringsfientliga förr under Kung Görans tid men det kanske ändrats, vad vet jag? På den tiden var det inte samma att rösta M i lokalvalet som att rösta M i riksdagsvalet, absolut inte. Tyvärr finns det så jävla mycket MENA-skit överallt i vårt land numera att de finns även de verkligen inte hör hemma. Skanör, Falsterbo och Höllviken är bara början, Båstad och Torekov kommer snart efter.
Citera
2023-07-01, 12:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Är det en myt att invandrare är rädda för vatten? Jag antar att de bars kommer sola oxh inte bada I havet.

Här är dom definitivt inte rädda, åtminstone inte andra generationen och yngre.
Mamma Tält och Pappa Pipa (när dom fanns med) doppade dock aldrig så mycket som en stortå vad jag kunde se.

Numer har dessa helt tagit över den fina lilla badsjön, finns inga svenskar kvar där.
Vi har sökt oss en bit iväg till ett av naturen väl dolt ställe som vi lyckats hålla för oss själva dom senaste åren.
Citera
2023-07-01, 20:51
Avstängd
-GGs avatar
Citat:
Hej.

Fast det är så de är.

Förstör, plågar och njuter av att stoppa normala människors liv.

Normen hos de icke-vita är väsensskild från vår.

Reagera på att de aldrig kan åka och eller befinna sig någonstans utan att det blir kaos, våld och att något eller någon går sönder.
Citera
2023-07-01, 21:15
Avstängd
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jaså, du tänker så.

Då måste jag fråga dig. Om vi tar ett exempel som vi alla nog känner till. Ett exempel där Annie Lööf var en drivande part.

De afghanska männen hade inte asylskäl och skulle ha utvisats. De hade fått avslag på sina ansökningar. Mot alla rekommendationer så fattades ändå ett beslut om att de skulle få stanna i Sverige iom den sk "gymnasielagen".

Har svenskarna då bett om att afghanerna ska få stanna och röstat för det?

Så, röstar man på ett parti så har de nu fått mandat att göra precis vad som helst? Om de begår folkmord så har man alltså röstat för det även om de lovade stärkt välfärd och aldrig ens nämnt folkmord? De har fått mandat att begå folkmord eftersom att folk har röstat på dem?

Enligt rådande lag och politik som stiftats så skulle ju de afghanska männen lämna landet men ett gäng politiker hade andra planer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gront-ljus-for-gymnasielag

Kolla in de här citaten.

Hur fick folket chansen att säga till om det där och hur har folket bjudit hit dem genom att rösta?

Inget av dessa partier frågade folket om det och inget av dem sade något om det i valrörelsen. Den sk gymnasielagen fick hård kritik men genomfördes ändå.

Det finns otaligt många fler exempel, framförallt inom invandringspolitiken där makthavarna helt enkelt har gått bakom folkets rygg och fattat beslut som de inte haft mandat för.

Man ska komma ihåg att invandringsfrågan är en omfattande fråga helt i klass med exempelvis EU och euro och helt klart en enormt mycket större och viktigare fråga än höger vs vänstertrafik.

En så omfattande fråga med så omfattande konsekvenser kräver såklart en folkomröstning. Istället så har man gjort det rakt motsatta.

Det har inte skett någon öppen debatt som skulle ha kunnat se till att en informerad befolkning fattar ett informerat beslut.

Debatten har direkt tystats och medierna har mörkat allt negativt som har med invandringen att göra. De har tom målat upp en bild av att det inte alls pågått någon massinvandring och när det senare blev helt omöjligt att förneka det så började de istället att ljuga om att de nu har stoppat invandringen.

Åsa Romson stod i TV tillsammans med Stefan Löfven och grät bara för att de var tvugna att strama åt. Samtidigt så fortsatte landet att fyllas på med en ny medelstor svensk stad varje år.

Morgan Johansson stod i TV och riksdag och ljög gång på gång om att de nu har stramat åt invandringen så att den var nere på rekordlåga nivåer.

Om nu svenskarna vill ha den här massinvandringen och har röstat för det här genom egna, informerade beslut så är det ju jättekonstigt att media har känt sig tvugna till att mörka allt negativt som har med invandringen att göra samt att ljuga om att det inte ens pågår någon massinvandring.

Om nu svenskarna på ett informerat vis har röstat för det här och vill ha massinvandring så är det ju jättekonstigt att Morgan Johansson måste stå och ljuga folket rakt upp i ansiktet om att regeringen har stramat åt invandringen så att den är nere på rekordlåga nivåer.

Det går inte riktigt ihop.

Om nu svenskarna vill ha det här och har röstat för det här så finns det ingen anledning för makthavare och media att tysta debatten, trakassera kritiker, förneka att alla invandringsrelaterade problem har med invandringen att göra osv.

Jag köper inte riktigt det här. Jag köper inte den här iden om att svenskarna har fått rösta för massinvandringen och att de har varit informerade när de har röstat för det.

Precis som jag skrivit här ovanför så har makthavarna gått bakom ryggen på folket så som man bland annat gjorde med gymnasielagen. De har inte förts någon debatt, givits några vallöften eller något åt det hållet och då handlar det trots allt om en så omfattande fråga att den om någon faktiskt kräver en nationell folkomröstning.

Frågan är inte politisk, utan mänsklig.

Detta är makthavare, journalister och politiker mycket väl medvetna om. Inget folk har ett intresse i att lägga sig själva under bussen, eller frivilligt låta sig bytas ut. Varför skulle folk ens tänka på "invandring och islam" om inte media och politiker ljög om motiv, volymer och resultatet?

Man ljuger och mörkar eftersom man vet att detta är inte önskvärt för något folk eller en nationell kultur, och att det är meningslöst för ett folk att ge sig in i, det hotar existensen på ett grundläggande vis. Därför det kan inte uppfattas som någonting annat än ett angrepp och något mycket hotfullt. Därav att invandringen lever på politisering och att man kan gömma den i beslutet "mångkulturen" som ett sätt att ge med sig inför kulturer/etniciteter som ändå aldrig har fungerat i Sverige eller haft en nytta för svenskarna. Eller hör hemma här.

Ingen PK har någonsin vågat föra upp samtalet till att omfamna människan som sådan eller varför svenskar skulle vara så annorlunda, eller hur mångkulturer genom historien har slutar i krig, mord och misär. Utan det går direkt på skuldmaterial och smyger in det den vägen.

I stället har traditionen med att rösta (och ofta på samma partier livet genom) gjort det enkelt för korrupta jävlar att kunna ha fri makt att förstöra som de velat. Svenskarna har kommit så långt ifrån sina beslutsfattare att där måste svensken ta sig själv i örat för det är nere på farliga nivåer av vår egen tillvaro.

Politik är resultaten. Men själva angelägenheten har i princip aldrig diskuterats öppet i Sverige.
Citera
2023-07-02, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Frågan är inte politisk, utan mänsklig.

Detta är makthavare, journalister och politiker mycket väl medvetna om. Inget folk har ett intresse i att lägga sig själva under bussen, eller frivilligt låta sig bytas ut. Varför skulle folk ens tänka på "invandring och islam" om inte media och politiker ljög om motiv, volymer och resultatet?

Man ljuger och mörkar eftersom man vet att detta är inte önskvärt för något folk eller en nationell kultur, och att det är meningslöst för ett folk att ge sig in i, det hotar existensen på ett grundläggande vis. Därför det kan inte uppfattas som någonting annat än ett angrepp och något mycket hotfullt. Därav att invandringen lever på politisering och att man kan gömma den i beslutet "mångkulturen" som ett sätt att ge med sig inför kulturer/etniciteter som ändå aldrig har fungerat i Sverige eller haft en nytta för svenskarna. Eller hör hemma här.

Ingen PK har någonsin vågat föra upp samtalet till att omfamna människan som sådan eller varför svenskar skulle vara så annorlunda, eller hur mångkulturer genom historien har slutar i krig, mord och misär. Utan det går direkt på skuldmaterial och smyger in det den vägen.

I stället har traditionen med att rösta (och ofta på samma partier livet genom) gjort det enkelt för korrupta jävlar att kunna ha fri makt att förstöra som de velat. Svenskarna har kommit så långt ifrån sina beslutsfattare att där måste svensken ta sig själv i örat för det är nere på farliga nivåer av vår egen tillvaro.

Politik är resultaten. Men själva angelägenheten har i princip aldrig diskuterats öppet i Sverige.

Hela Sverige (bortsett från Sjöbo, Vellinge och några andra små kommuner till i Skåne under 80-talet) har varit för denna utveckling. Så länge det bara drabbade Malmös vissa områden och stannande där. Detta pågick fram till 2015 och några år framåt, då moderata väljare kom på tack vare Reinfeldt och Ulf Kristersson att man kunde vara entreprenörer inom asylindustrin. Men sen började dessa idioter inse att, "Oj, det här var inte så kul, nu har utvecklingen kommit till våra egna habitat och då måste vi bli Nimbys som klagar".
Citera
2023-07-02, 07:54
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag skulle aldrig få för mig att glorifiera en journalist. Absolut inte sådana extremister. Min poäng var bara att när tom syndaren vaknar så är det något på gång.

Jag är helt övertygad om att fler och fler börjar inse att Sverige inte är förenligt med Mellanöstern. Att det inte går att förena svenska ideal och värderingar med människor från Mellanöstern och Afrika (rent generellt då, självklart finns det individer som passar in bra i Sverige).

Precis som att det idag inte längre går att förneka invandringens konsekvenser så kommer det inte att vara möjligt inom kort att förneka återvandring som den enda lösningen.

Jag ska erkänna att jag själv också önskade något annorlunda från den nya regeringen och ville gärna ge dem en chans även om jag hela tiden vetat om att inte mycket mer kommer att ske än lite spännande retorik.

Det är ju trots allt samma människor som var med och tvingade oss att öppna våra hjärtan.

Det är så demokratisk parlamentarism fungerar.

Man har flertalet partier som karaktäriseras utav statens megafon - MSM.

På förhand har man redan bestämt resultaten (se bara på valen i USA, alltid någon eller ett par % skillnad, detta är av design) och man låter _alltid_ småpartierna agera syndabock för vad egentligen alla partier har som mål att genomföra. Också detta är av design.

Sen låtsas man ge folket en chans att påverka var 4de år, inget förändras, pest eller kolera reformer som A slog igenom under sin mandatperiod (och i princip alltid behövde de hjälp av ett av dessa småpartier som ville ha något i gengäld för deras röster i riksdagen, något som aldrig gynnar folket) rivs upp av nästa regering som förstör så mycket de kan på 4 år, rince repeat.

Sen skickar man ut sina shills med deras "talking points" - "Ni får vad ni röstade på!" "X kommun har röstat på det här!". osv..

Men de riktiga frågorna, de som på riktigt drabbar folket, de kommer aldrig tillåtas rösta på och om de mot förmodan skulle det så är det bara siffror på en dator som byter plats (helst så jämt som möjligt).

Ingen politiker ställs inför väggen, alla skyller på varandra.. alla 300 något.

I en monarki eller Gud förbjude, auktoritär stat, där vet folket exakt vem som bär ansvaret till deras lycka (eller fördärv). Men det är ju typ något dåligt för 6 miljoner judar eller något.
Citera
2023-07-03, 08:42
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Det är så demokratisk parlamentarism fungerar.

Man har flertalet partier som karaktäriseras utav statens megafon - MSM.

På förhand har man redan bestämt resultaten (se bara på valen i USA, alltid någon eller ett par % skillnad, detta är av design) och man låter _alltid_ småpartierna agera syndabock för vad egentligen alla partier har som mål att genomföra. Också detta är av design.

Sen låtsas man ge folket en chans att påverka var 4de år, inget förändras, pest eller kolera reformer som A slog igenom under sin mandatperiod (och i princip alltid behövde de hjälp av ett av dessa småpartier som ville ha något i gengäld för deras röster i riksdagen, något som aldrig gynnar folket) rivs upp av nästa regering som förstör så mycket de kan på 4 år, rince repeat.

Sen skickar man ut sina shills med deras "talking points" - "Ni får vad ni röstade på!" "X kommun har röstat på det här!". osv..

Men de riktiga frågorna, de som på riktigt drabbar folket, de kommer aldrig tillåtas rösta på och om de mot förmodan skulle det så är det bara siffror på en dator som byter plats (helst så jämt som möjligt).

Ingen politiker ställs inför väggen, alla skyller på varandra.. alla 300 något.

I en monarki eller Gud förbjude, auktoritär stat, där vet folket exakt vem som bär ansvaret till deras lycka (eller fördärv). Men det är ju typ något dåligt för 6 miljoner judar eller något.

Lite OT men ändå intressant kuriosa när du ändå nämner Usa.

Varenda president som Usa har haft förutom en enda, är från samma släkter. De är avlägsna kusiner osv med spår från gamla europeiska monarker som Charlemagne (även kungahusen är släktingar).

Så när folket i Usa får rösta mellan två olika presidentkandidater, en röd och en blå, så är det även där alltid två stycken släktingar.

Det var en liten flicka som upptäckte det här genom ett skolarbete med släktforskning. Intressant är också att de största av stjärnor inom exempelvis filmindustrin också de har dessa blodsband. Brad Pitt är avlägsen kusin med Barrack Hussein Obama.
Citera
2023-07-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
https://www.sydsvenskan.se/2023-06-22/snart-borjar-badbussarna-ga-mellan-malmo-och-skanor

På Fejjan kan man se hur kommentarerna fylls på hos de vita rika moderaterna i Skanör, som inte vet riktigt hur de ska "argumentera" sin oro här. Märkbart är att de inte riktigt gillar detta förslag.

Är detta ett bra initiativ, att folk från Herrgården och Örtagården kan åka buss rakt ned till stranden i Skanör bland blekvita moderater och kunna röka vattenpipa och ha det mysigt där? Det tycker jag är jättebra.

Haha bästa jag läst. Äntligen får alla fega moderater lida, de skulle röstat SD men de är ju "mycket finare att vara moderat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in