• 1
  • 2
2023-06-24, 11:30
Medlem
1FFs avatar
Privatliv och säkerhet blir mer och mer intressant för programtillverkare att värna om, efter Brave:s stora satsning så har, t.ex, Mullvad browser dykt upp och nu kommer - DuckDuckGo, med en läsare.

Intressant utveckling.

Artikel om browsern - https://www.drwindows.de/news/webbro...eroeffentlicht . Hemsida med nedladdningslänk - https://spreadprivacy.com/windows-browser-open-beta/

Ska installeras och undersökas, snarast.
Senast redigerad av 1FF 2023-06-24 kl. 11:33.
Citera
2023-06-24, 13:34
Medlem
kl4sseKocks avatar
Skönt kanske man slipper ha massa plugins .
Citera
2023-06-24, 16:43
Medlem
yz44s avatar
Tänkte testa den när jag upptäckte att jag redan hade den installerad.
Har inte använt den så länge att jag vill ge den något betyg.
Men den har fungerat som den ska hittills.
Citera
2023-06-24, 18:38
Medlem
avcs avatar
Var det inte AnkAnkGå som började med integritetsfokuserad sökmotor och sedan förde användarna bakom ljuset? Ingenting jag skulle lita på iallafall.
Citera
2023-06-24, 18:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Var det inte AnkAnkGå som började med integritetsfokuserad sökmotor och sedan förde användarna bakom ljuset? Ingenting jag skulle lita på iallafall.

De har aldrig gjort någon webbläsare förut, du tänker nog på Avast och deras läsare.
Citera
2023-06-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Deras sökmotor är top notch. Det du tänker på är antagligen när de inte blockerade viss typ av spårning av Microsoft i deras webbläsare till Android
Citera
2023-06-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Deras sökmotor är top notch. Det du tänker på är antagligen när de inte blockerade viss typ av spårning av Microsoft i deras webbläsare till Android

Alltså, jag gillar försök till att motverka den sinnessjuka övervakningen online, men deras sökmotor är absolut inte top notch.
Citera
2023-06-24, 23:30
Bannlyst
Tänk på att DuckDuckGo spårar dig lika mycket som Google gör. Använd ett seriöst alternativ som StartPage.
Citera
2023-06-25, 18:16
Medlem
1FFs avatar
Den var verkligen väldigt mycket Beta, men kan bli intressant i framtiden då den har en del intressanta egenskaper som andra inte har.
Citera
2023-06-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannaMarlene
Tänk på att DuckDuckGo spårar dig lika mycket som Google gör. Använd ett seriöst alternativ som StartPage.
Startpage seriöst? Det ägs av ett reklamföretag.
https://reclaimthenet.org/startpage-...d-tech-company

Resultaten är fan så mycket bättre än DDG men de är knappast bättre moraliskt.
Citera
2023-06-25, 23:53
Medlem
jewclaws avatar
Skriv din egna webbläsare istället, mycket säkrare. Det gjorde jag.
Duckduck är lika goda som Google :')
Citera
2023-06-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Skriv din egna webbläsare istället, mycket säkrare. Det gjorde jag.
Haha eller hur. Finns de som försökt göra sina egna, primärt till Linux, och det blir mest bajs.

Citat:
Duckduck är lika goda som Google :')
Alla företag är i slutändan judesnåla men jag upplever iaf att DDG försöker medan Google är onda till mitten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in