2023-06-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WebDev
SD är ju knappast höger dock, de är invandringskritiska sossar.

Kan stämma. Sossar och sd are är görtråkiga. I vart fall de som representerar partierna på riksnivå.
Citera
2023-06-21, 18:07
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Ingen aning, men om man gillar naiva, desperata, helt förvirrade, självgoda hycklare så är de säkert kul.
Citera
2023-06-21, 19:04
Medlem
När det kommer till oavsiktlig humor är vänsterfolk hur kul som helst, tänk bara på Annika Strandhäll. Vänsterfolk har selektiv humor. Exempelvis är lyteskomik verkligen INTE roligt enligt vänstern. Såvida det inte handlar om någon från höger, då är det tvärtom stor humor. Jag har hört de roligaste sexist- och rasistskämten från vänsterfolk, men bara efter att de har dragit i sig några järn. Genusfeminister är dock fullständigt humorbefriade.
Citera
2023-06-21, 19:18
Medlem
Sqrbankens avatar
Beror på vilken typ av kleptokrat det rör sig om i min bok. Vissa vänsterpartister som man råkats med under åren har faktiskt varit rätt latjo medan sossesvin tenderar att vara lika kul som AIDS.
Citera
2023-06-21, 19:25
Medlem
vodericks avatar
Vänsterfolk röker ju mkt jazztobak.
Jag upplever dom mera som att se trötta ut.
Mörka påsar under ögonen.

Röker ofta vanliga cigg.
50% av alla rökare är ju flummare...
Citera
2023-06-21, 19:49
Medlem
Stark-Senaps avatar
Ge exempel på kul högerhumor. Någon?
(Nej. Negervitsar i Avpixlat gills inte.)
Citera
2023-06-21, 20:28
Medlem
526s avatar
Vänsterfolk är bättre på att ha festivaler och roliga events (som inte handlar om politik).
Mer hippie, trippy och laidback.
Citera
2023-06-21, 20:29
Moderator
skunkensunes avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Humor
/Moderator
Citera
2023-06-21, 20:41
Medlem
Hägerfolk är ärliga.

Vänster folk är falska.

43 års erfarenhet.
Citera
2023-06-21, 21:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Tycker vänsterfolk är roligare än högerfolk.

Min upplevelse är att de är mer lättsinniga och roliga medans vi högerfolk är ordningsamma och tillknäppta. Vänsterfolk kan dra något busigt sexskämt som vi aldrig skulle tänka oss. Kanske påverkar att de inte varit i opposition också, tar på en att vara i det.
Min åsikt är att det finns fler skoj människor inom vänsterrörelsen även om deras åsikter är helt världsfrånvända.

Håller ni med?

Pratar nu om de lite mer världsvana. Inte den outbildade kvinnan som tänker vad Aftonbladet säger åt henne eller mannen som aldrig lämnat den skånska byn och dricker folköl hela dagarna som röstar på SD.

Jag tenderar att hålla med.
Citera
2023-06-22, 03:15
Bannlyst
Synd att V politiker är så sönder korruperade och ha sån nära band till den organiserade brottsligheten.
Citera
2023-06-22, 03:22
Medlem
Känner helt tvärt om. De vänsterfolk jag hängt med har konstant strävat efter att övertyga sig själv och mig att den är "god/godare/politisk korrekt. Varit dömmande och jag har fått lätta upp personen att inte va så jävla tråkig.

Deras konstanta mål är så egoistiskt, sträva efter en desperat kännsla att känna sig bra. Vilket blir sorgligt och läskigt. Speciellt när man märker att dom är manipulerade av globalister som är en fara för alla.dom ljuger för sig själva hakar på trender. Lätt manipulerade.

Högerfolk är ofta ärliga mot sig självacoch andra. Riktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in