2023-06-20, 23:03
Medlem
memrixs avatar
Hej, har haft mitt aktiebolag helt vilande detta år. Är typ 7 transaktioner och tre av dem är till mitt skattekonto för att betala preliminärskatten. Har haft revisorer som gjort tidigare år men tänkte att detta året kan jag göra det själv när det är så väldigt få poster.

Skulle vilja göra en filöverföring när jag deklarerar och undrar ifall det finns något bra program som är gratis. Eller om det finns någon dokumentation för hur filen ska vara uppbygd?

Mvh
M
Citera
2023-06-20, 23:10
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Hej, har haft mitt aktiebolag helt vilande detta år. Är typ 7 transaktioner och tre av dem är till mitt skattekonto för att betala preliminärskatten. Har haft revisorer som gjort tidigare år men tänkte att detta året kan jag göra det själv när det är så väldigt få poster.

Skulle vilja göra en filöverföring när jag deklarerar och undrar ifall det finns något bra program som är gratis. Eller om det finns någon dokumentation för hur filen ska vara uppbygd?

Mvh
M
Det finns ett gratisprogram som fixar det. Sök på nätet.

Lite trixigt att använda första gången. Gränssnittet är väldigt basic. Enklast är om du fyller i deklarationsblanketten och har den som underlag när du registrerar i programmet. Mindre risk för fel då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in