2023-06-19, 23:30
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
19 juni 22:46, Misshandel, grov, Stockholm
I Bredäng hölls en man fast av förbipasserande tills polisen kom till platsen.

Mannen som hölls fast utomhus på Ålgrytevägen hade skadat en annan man med ett stickvapen. Detta ska ha skett i närheten av en park.

Polisen som är på plats har talat om att brottsoffret är skadad i överkroppen och förd till sjukhus med ambulanshelikoptern. Den initiala uppgiften om att brottsoffrets skador inte är livshotande. Polisen kommer åka till det aktuella sjukhuset för att hålla förhör med honom när det är möjligt.

Den gärningsperson som är gripen misstänkt för grov misshandel kommer föras till sjukhus av polisen, detta för att han har skador som behöver få vård innan han förs till arresten.

Uppdatering klockan 23:31

I det utredningsarbete som pågår på platsen har det kommit fram att det finns två brottsoffer. Förutom den man i 30-årsåldern som fördes till sjukhus med ambulanshelikopter har även ett brottsoffer som skadades i handen. Det andra brottsoffret är i övre tonåren. Ambulanspersonal är på plats och ser om hans skadade hand.

Uppdatering klockan 23:57

Polisen har ändrat brottsrubriceringen från grov misshandel till försök till mord. Polisen är kvar i området för att höra ifall det finns personer som har hört eller sett något som kan vara till hjälp i utredningen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rov-stockholm/
Senast redigerad av Raytheon 2023-06-20 kl. 00:00.
Citera
2023-06-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rov-stockholm/

Otroligt mycket dåd med knivar senaste tiden.

Med helikopter låter allvarligt.
Citera
2023-06-19, 23:55
Medlem
Undrar om det var dom jag hörde. Vet man om dom sprang från Västertorp?
Citera
2023-06-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meterologen
Undrar om det var dom jag hörde. Vet man om dom sprang från Västertorp?
Du springer väl inte ett långlopp i det läget? Det skedde ju tydligen på Ålgrytevägen...
Citera
2023-06-20, 00:01
Medlem
Killen jag såg här sprang för sitt liv och var i övee tonåren. Om man springer för sitt liv kan man kanske springa längre än vanligt? Alltså obs jag vet inte men bara knepigt att vi hade kille som springer för sitt liv och ropar hjälp osv 22:05 och sedan läser jag det här.
Citera
2023-06-20, 00:03
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meterologen
Killen jag såg här sprang för sitt liv och var i övee tonåren. Om man springer för sitt liv kan man kanske springa längre än vanligt? Alltså obs jag vet inte men bara knepigt att vi hade kille som springer för sitt liv och ropar hjälp osv 22:05 och sedan läser jag det här.

Polisen har uppdaterat, se trådstart. En tonåring är också skadad.
Citera
2023-06-20, 00:06
Medlem
Usch. Försök till mord. Fyfan.
Jag tror ändå att det var dom som sprang här. Så många mordförsök på tonåringar sker inte i hägersten en vanlig måndagkväll i juni.
Citera
2023-06-20, 00:16
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Vet vi om BO förtjänade det? Var dom kriminella/missbrukare?
Citera
2023-06-20, 02:30
Medlem
Garanterat en invandrare eller svensk wt som tog fast gm. Bra gjort hur som helst.
Citera
2023-06-20, 08:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Garanterat en invandrare eller svensk wt som tog fast gm. Bra gjort hur som helst.

Den gissningen var väl inte så svår när det i princip bara finns det i Bredäng.

Ålgtytevägen alltså, undra om de kom från Mälarhöjdsbadet?
Citera
2023-06-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Den gissningen var väl inte så svår när det i princip bara finns det i Bredäng.

Ålgtytevägen alltså, undra om de kom från Mälarhöjdsbadet?

Jag hade en tonåring som sprang för sitt liv under min balkong 45 minuter inna polisen grep. Efter tonåringen sprang en man.

Det här var i västertorp. Längst in mot Mälarhöjden.

Vet att det är 1,2km till ålgrytevägen men kan ändå inte sluta fundera om det var han ändå.
Med tanke på din fråga/kommentar om mälarhöjdsbadet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in