Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik89an
Hej
Jag har ådragit mig skulder som jag ej kommer lyckas återbetala och jag vet att det är mitt eget fel och allt det där....
ADHD med epilepsi blir en salig blandning i skallen
Det ena behöver lugn och det andra varvar upp
Men frågan gäller existensminimum.
Hur fungerar det i praktiken?
Vem betalar hyran för lägenhet?
Kan man bli tvingad att flytta?
Vem betalar el, nätverk och mobil?
Har alltid levt snålt då jag är allt i allo det vill säga att jag tar de jobb man får och inte inriktad på något speciellt yrke.
Är 34år
ensamstående
två barn varannan vecka
Vad tror ni min ekonomi att leva för kommer att bli?
Vet du att du aldrig kan återbetala, titta på valfritt avsnitt av lyxfällan. Sälj av allt av värde för att försöka reglera skulderna. När du sedan inte har ett korvöre kvar, kontakta kronofogden och ansök om skuldsanering. Kommuner brukar ha rådgivare som stöttar.
Har du jobb betalar du allt själv så tar kronofogden allt du inte behöver för att överleva. Behövs godis? Nej! Bulle? Sprit? Nej! Potatis, ja! Köra bil? Nej om du inte måste för jobb. Nya kläder? Nej.
Pröva att laga mat själv en hel månad, köp i övrigt ingenting. Neka barnen allt som inte är direkt nödvändigt, mat, kläder. Ingen underhållning, ingen pizza, inget. Testa det så får du en idé.
Har du inte tänkt jobba, eller kan, är det socialen för resten av livet med sämre standard så fort ungarna blir vuxna. Då betalar alla som skapar värde i samhället via sin skatt ditt uppehälle så va glad för det.