Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag har länge funderat på hur man väljer t-shirt för dagen och skulle gärna vilja ha svar på följande:
Om det är en helt vanlig fredag hemma vid bostadsorten och man ska ner till stan till en helt vanlig ej hårdrockrelaterad pub och dricka några pilsner, tar man bara den bandtröjan som råkade ligga överst i högen?
Om man ska på konsert med sina huvudidoler, kör man då alltid aktuellt bands tröja? Vilken av alla det bandets tröjor väljer man och vad grundar sig beslutet på?
Om man tex går på Metallica och tycker dom är ok men långt i från har dom som största idoler rotar man ändå fram en metallica tröja eller kör man något annat bands och hur tänker man då?
Vad finns det för klädkoder i övrigt specefikt vid valet av tröja i förhållande till artist som uppträder som vi oinvigda missar?
Är det tex status att ha en tröja från 1978 när aktuellt band gjorde sin första spelning eller anses det snobbigt? Blir det tokigt att ha en helt ny tröja som man tagit direkt ur förpackningen när man går på en spelning?
Well, då man är en de hardcore fans ni tjatar om får man väl svara.
Äldre tidiga tshirts med gärna datum,år smäller högt. Då spelar de egentligen ingen roll vilket album eller turne du väljer från,bara tidigare är bättre.
Mkt i min tshirt samling ligger i changers, black metal, Trash,death osv. O ha,klart man väljer rätt changer men inte alltid samma band som spelar på spelningar. På stan är det valet vilket som.
Lite lustigt med allas miner när man till ett par mörka jeans på finare restaurang bär en fet Black Metal tshirt istället för skjorta.
O ja, personligen är mina tshirt som tatueringar, statement o ett vackert sätt o uttrycka sin kärlek till bandet.
Köper oftast min band merchandise som limited då jag vill ha nya tex skivsläpp med tshirts.
Most rare o ovanliga:
Candlemass 1989 orginal från spelningen.
Urgehal, Black Metal, orginal signad innan sångare dog.
Napalm Death, orginal 1992 från live spelningen i Nottingham.