• 9
  • 10
2023-06-18, 15:04
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag borde skrivit "är man en tjuv är det ingen petitess" då definitionen av renodlad är svårtydig men för mig för det tankarna till någon som livnär sig på tjuveri och så är det ju inte i detta fall. Men tjuv är han ju, eller hur? Det är ingen petitess det heller.

Så tjuveri är inte riktigt klandervärt enligt dig? Finns det verkligen ingenting jag kan ta av dig som är ditt som du tycker det är värt att klandra mig för? Lever du på gatan i en pappkartong? Varför skulle du inte klandra andra som gör ditt liv svårare. Eller gäller denna regeln selektivt andra men inte dig?

Det finns värre saker än snatteri.
Jag hade 2 stycken haschbabbar som grannar.
Den ena slog sönder min ytterdörr 2 gånger.
Såklart hände inget, ord mot ord.
Mannen här erkände direkt och tog sitt strafföreläggande.
Finns många som trilskas så att det ska gå till rättegång och det gäller inte bara snatteri.
Känner en som kraschade in i en villaträdgård men påstod att allt var helt oskyldigt.
Självklart blev hen dömd i tingsrätten, pinsamt.
Citera
2023-06-18, 15:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Men är verkligen Calvin Klein så jävla heta? Jag har fått för mig att det är mest wt-folk som vill ha billiga kalsonger men med ett brand som köper Calvin Klein. Jag kan naturligtvis ha fel men berätta gärna vad som är så bra med CK.

Jag vet inte jag köper Björn Borg kallingar. Tycker jag är sköna och av bra kvalitet.
Citera
2023-06-18, 15:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Det finns värre saker än snatteri.
Jag hade 2 stycken haschbabbar som grannar.
Den ena slog sönder min ytterdörr 2 gånger.
Såklart hände inget, ord mot ord.
Mannen här erkände direkt och tog sitt strafföreläggande.
Finns många som trilskas så att det ska gå till rättegång och det gäller inte bara snatteri.
Känner en som kraschade in i en villaträdgård men påstod att allt var helt oskyldigt.
Självklart blev hen dömd i tingsrätten, pinsamt.

Hm ja. Själv har jag flyttat från Sverige. Jag kan lämnat ytterdörren öppen när jag går nånstans. Inte olåst, utan öppen. Jag tycker det är fint. Ingen kommer gå in och stjäla mina kalsonger, eller slå sönder min öppna ytterdörr.
Citera
2023-06-18, 16:39
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
De kanske inte gör kalsonger men det går utmärkt att köpa kalsonger på Coop. Man är alltså inte tvungen att inhandla Calvin Klein kalsonger på Åhlens eller för delen sno dem.

Märkligt resonemang om skattefinansiering. Utför man ett arbete och får lön så tjänar man egna pengar.

Jag vet väldigt lite om att köpa kalsonger på mataffärer men tack för att du förklarade lite mer om utbudet.
Citera
2023-06-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Ja visst är det underbart att Aftonblaskan gräver fram såna här världsomstörtande nyheter.

Huruvida redaktionen fått solsting eller drabbats av syfilis vet jag inte men nått verkar skumt med dom.
Nyhetstorka, kanske. När det gäller politik. Men V måste ändå bekämpas till varje pris.
Citera
2025-05-22, 00:07
Medlem
Cineastens avatar
Rätt lustigt. Som politiskt engagerad sjuksköterska tjänar han inte så dåligt att han behöver stjäla.. Omdömeslöst.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in