• 1
  • 2
2023-06-14, 09:30
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
När fick du barnen?
Hur gamla är dom?

Dom hittade alltså 20g knark hemma hos dig?
Det blev väl häkte?
Skulder till kronofogden?

Du kommer inte få pengarna tillbaka.
Det blir socialen nu om du har barn.
Synd om barnen med knarkar föräldrar.
Häktad för 20 gram gräs? Varför skulle han blivit det?

Synd om barn med särskrivarföräldrar
Citera
2023-06-14, 09:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
🗹 Inget är mitt fel
🗹 Har slutat med droger men egentligen inte slutat med droger
🗹 Helt oskyldig men får husrannsakan precis som alla andra oskyldiga människor
🗹 Ljuger om pengarna
🗹 Ljuger om cykeln

Pundarauran är stark. Jag tror definitivt att du knarkat iv i 20 år. Jag har inget råd att ge dig. Du är gravt personlighetsstörd. Bra att polisen har ögonen på dig. Hoppas det förblir så.
Citera
2023-06-14, 10:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastphemer
Kanske inte va detta svaret jag förväntade mig men visst: Jag har kört hårt med heroin och amfetamin i mer än 20 år IV, har varit ren i över 2 år nu förutom incidenten med lite weed i våras. Vad är ditt fucking problem?

Lite som min tråd handlar om som jag skapade häromdagen där jag beskrev narkomaner såsom mer ohederliga och snikna, samt att ni alltid skyller ALLT på andra och inte kan se ert egna ansvar i situationer... Kronkalle skiter i om du kan uppvisa att du fått pengar från Brottsofferjouren, eller vad det var - nu har du pengar i kontanter tillsammans med droger (You do the math...), hur små mängder dessa nu än är. Du lär vara riktigt känd för att de skall göra en slik razzia, därmed är det naturligt att förknippa att pengasumman du hade i kontanter härrör från försäljning, för detta har du i alla fall sysslat med förut, eller hur och känd för detta i din lilla byhåla?
Citera
2023-06-14, 10:48
Medlem
Kronis nyper alltså pengar som du är skyldig någon annan. Vet inte vad du gnäller över, instämmer med ovan herrar. Normala människor reder sig när de skaffar knoddar så att man kan vara en bra förebild för att de ska slippa samma äckliga liv. Vad fan har du ens weed i lyan för? 10k i cash? Varför har en gammal pundare 10k i kontanter hemma? Sluta snacka skit, klart du säljer ladd vid sidan av hur dumma tror du att vi är. Ta tag i dig för fan.
Citera
2023-06-14, 11:45
Citat:
Ursprungligen postat av Blastphemer
Pengarna togs ut enligt kontoutdrag 3 dagar efter. Vill tyvärr inte ladda upp brev och sådant så ni får väl ta mig på orden tänker jag?

Cykeln är ett problem då den är lånad och pallar inte mer skit med morsan, vi har haft en piss relation fram tills för ett par år sedan.

Man får anta att du tog ut pengarna för att du har skulder så att inte kronofogden ska kunna utmätta pengarna.
Tyvärr så samarbeta polisen och fogden väldigt mycket så nu har de gjort det iallafall. Inga pengar du kommer se igen oavsett vad du säger eller gör.
Citera
2023-06-14, 13:01
Medlem
Anktalares avatar
Väx upp någon gång, klassisk beroende, allt är alla andras fel, självrannsakan?
Citera
2023-06-17, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterMilitum
Häktad för 20 gram gräs? Varför skulle han blivit det?

Synd om barn med särskrivarföräldrar

Du kan om knark.

Jag vet inget.

Trodde Svensk polis och lagar var bättre.
Då 20gram är mycket.
Inget du röker på en kväll, eller vecka ens.

De jag sett på fester förut som yngre hade halv g, högst 1-2g och då var det 4st minst som brassa på
om någon hade typ 1.5-2g

Största mängden jag sett med egna ögon är 3.5g som några polare köpte tillsammans
5 snubbar som gav 100kr var och delade på 5.
De brassade på en kväll och blev jävligt bänga. Riktig knarkar stil
Fast dom rökte på max 4-5 gånger om året. Var skötsamma gossar. Svenssons

20g är mycket, försäljning.
Det måste bli häkte ! Om inte
så måste man ändra lagarna direkt.

Vid eventuel legalisering ska man få ut max 5g per vecka om man är MS eller kraftiga sömnproblem
eller liknande.
Det får inte bli ett knarkande, endast medicinering.

Lycka till med Ceesay, du är hans fanboy.
Pinsam du är

Synd om barn som har knarkar föräldrar
Citera
2023-06-17, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Man får anta att du tog ut pengarna för att du har skulder så att inte kronofogden ska kunna utmätta pengarna.
Tyvärr så samarbeta polisen och fogden väldigt mycket så nu har de gjort det iallafall. Inga pengar du kommer se igen oavsett vad du säger eller gör.

Man får anta pengarna kommer ifrån knarksälj

20g är mycket knark

Men oavsett, kronofogden måste man betala och sköta.
Hoppas dom har koll på TS i framtiden.

Har man knarkat, fixat skulder, och är förälder dessutom.
Då bör man bli av med ungarna med. Vårdnaden

Vi kan inte ha löst folk i samhället som har mängder med droger. skiter i skulder.
Som även har barn.
Nej fan det här måste stoppas på alla sätt.

Fotboja minium
Senast redigerad av Tooonytiigerr 2023-06-17 kl. 00:22.
Citera
2023-06-17, 13:22
Medlem
Strongmanx2s avatar
Det var väldans vad många tangentbordsryttare vi hade i tråden som upprepar sig, skyll dig själv bla bla bla.

Du TS, du måste förstå att ifall du har kontanter liggandes hemma när du har skulder så kommer dessa försvinna och inget du kommer få tillbaka, oavsett var pengarna kom ifrån (blir svårt för dig att bevisa var pengarna kommer ifrån, med tanke på hur lite koll du har).

Att de tar din cykel är väl inte konstigt? Det KAN finnas värde i cykeln och då behöver de ta in den för inspektion och se ifall det går sälja på auktion, för du har skulder.

Ifall värdet understiger ett visst belopp så kommer du få tillbaka cykeln, OM du ligger på och har kommunikation med Kronofogden. De kommer inte köra ut den till dig, utan du får åka till deras lager och hämta upp den där.

För ca 10år sedan tog de en gammal bil av mig (veteran) då de trodde det fanns pengar i den.
Tog mindre än 2v sedan när jag ringde in till Kronofogden, det var det bara för mig att hämta bilen igen.

Det här snacket med droger kan du lägga ner direkt, du är inte ren för du vill vara ren. Du är endast ren för du har behövt pissa inför medicin/utredning, vilket du inte berättar för oss.

Hade du velat bli ren, hade du sålt 20gr till någon "vän" för billigt pris och fortsatt med ditt liv, du behöll drogerna för du vet innerst inne att du vill tända upp holken så fort du är barnfri eller när du känner för det.

För oss som haft med Kronofogden med att göra vet att den här historian du berättar för oss inte håller, Polis i samband med Kronofogden dyker aldrig upp bara sådär.

Det är en ganska lång process, med kvittenser och underskrifter och registerkontroll för att se ifall det går att utmäta något, oftast nöjer man sig med lönutmätning (oavsett om det är pension eller sjukpenning).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in