Citat:
Ursprungligen postat av
Svarta-Skatan
Att hon är en snygg kvinna gör ju att fallet får betydligt mer uppmärksamhet men jag fattar inte att det tog så lång tid innan hon vart gripen, jag menar fentanylen i killens kropp borde dom ju ha hittat direkt, eller dröjde det 1 år innan dom obducerade kroppen?
Ja, det är märkligt att Kouri åtalades i maj i år, maken dog redan i mars förra året, då hon spetsade hans drink med 5 gånger dödlig dos Fentanyl. Dessutom måste maken Eric ha varit rejält påstruken, hur kunde han annars inte märka av de krossade Fentanyl-tabletterna i drinken?
Fentanyl är ett smärtstillande medel som förekommer som plåster, men hur lyckades Kouri få tag på de olagliga Fentanyl-tabletterna ? Det var kontakten "CL" som fixade "the Michael Jackson stuff", dvs Fentanylen. Intressant att notera: delstaten Nebraska använder fentanyl vid avrättningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Utah har dödsstraff så hon ligger nog pyrt till.
I Utah kan man välja att bli arkebuserad (avrättning med gevär) istället för giftspruta.
Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Funderade precis på exakt samma sak. Fick upp en inre bild av nån som sitter och injicerar fentanyl i varenda räka, haha!
Skämt åsido så stod det i nån artikel att de druckit varsin drink? Men jag har också läst räkmacka? Har jag missförstått nåt?
Räkmackan ingick i ett tidigare förgiftningsförsök. Hon hade krossat fentanyltabletterna och lagt på en massa extra majonäs på räkmackan, den omtänksamma hustrun hade lagt räkmackan i matlådan till sin hårt arbetande make att ta med till jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Men alltså..
Varför stannar man kvar i ett förhållande om man misstänker att ens partner förgiftat en..?
Undrar om det kan vara samma ”vän” som försåg frugan med fentanylet.
Eric Richins planerade en skilsmässa från Kouri innan det sista förgiftningsförsöket eftersom han hade kommit på henne med att stjäla pengar från hans företag. Tyvärr var han sen med att reagera på Kouris bedrägliga beteende. Eric Richins beskrivs som en godtrogen och hårt arbetande familjeman, inte lätt att ta beslut om skilsmässa då.
Vännen "CL" hade ordnat olagliga fentanyltabletter till Kouri, de hade träffats på en bensinmack i Francis, Utah. I USA har man lite mer liberala narkotikalagar jämfört med Sverige, så
att det var nog inte allt för svårt att hitta en langare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kirev
haha, ja det later markligt, smyga in en rakmacka i bilen. varfor inte bara tala om att lunchen star i kylen, sa man i alla fall far intrycket att maten ar frasch.
en svettig rakmacka i bilen”hur lange har den legat dar?” skulle jag ha tankt.
Tror nog att Kouri hade lagt räkmackan i Erics pickup som matlåda att ta med till jobbet.