Citat:
Konceptet började med ICA-reklamen som blev en framgång. Sen kom bland annat Felix (tror jag det är) som är en nästan direkt kopia på ICA-reklamen och sen då även Telenor. Familjära arbetssituationer helt enkelt. Vad reklambolaget heter kommer jag inte ihåg, men jag kan ta reda på det. Hemska människor, men reklamen fungerar ju uppenbarligen, eftersom det här är andra tråden om i stort sett samma sak.
Vad har det bolaget gjort mer för filmer kan man ju undra? Kan tänka mig att de ligger bakom ett antal tyskdubbade Riesen-reklamer eller nåt av Dogges alla magplask inom reklamvärlden...
Men hur menar du att de funkar i och med att såna här trådar dyker upp, jag väljer nu aktivt bort telesnor pga deras reklamer, kommer inte befatta mig med ett företag som kastar bort alla sina pengar på nåt så jävla idiotiskt. Ett sånt företag KAN tamejfan inte vara bra, och då vill jag inte ha nåt med dom att göra. Så comviq ska väl vara tacksamma, konkurrenternas reklam gör att dom behåller åtminstone en kund.
Citat:
Jag skickade ett meddelande till dem ang. deras värdelösa reklam:
Citat:
Ursprungligen postat av mail
Hej.
Jag skulle bara vilja säga att eran reklam som går på tv just nu är den absolut sämsta reklamen som någonsin tillverkats för Svensk tv. Jag undrar vad det är för några humorlösa personer som har tillverkat smörjan.
Jag hoppas innerligt att ni, för eran skull och kundernas skull, slutar sända den snarast möjligt.
Med vänliga hälsningar,
Rickard.
Har du fått nåt svar?
Citat:
kanske de försöker nå en annan målgrupp än telia och comviq t.ex. typ 50åringar som tror att reklamen är rolig egentligen? trots allt har de lagt ner asmycket pengar på den och så dumma i huvudet kan det väl inte vara...?
ehh, joo, tydligen. Vilka är det som byter telefeon oftast, och förmodligen är lättast att övertyga till att byta abonnemang, ungdomar såklart. Folk över 40 har redan valt parti, varumärke och bilmärke för resten av livet. Deras åsikter ändrar man inte på i första taget.
Men även om så vore fallet, jag tror du underskattar de äldre en smula. Varför skulle de tycka att nåt så fruktansvärt talanglöst är roligare än nån yngre person? Jag tror dom stör sig ännu mer på dessa helvetessnuttar som bryter av varenda program i tv:n.
Hjärntvättade Jamba-kids är nog dom som bryr sig minst, där går nog det mesta hem.