• 1
  • 2
2006-07-28, 00:07
Medlem
Vad är det för en diaboliskt ond människa som ligger bakom dessa avskyvärda reklamer? Hur kan de få fortsätta sprida sin sataniska dynga ut över passiva åskådare vecka efter vecka efter vecka, i tv, i radio, i tidningar, på stan.
De är, och det vill inte säga lite, möjligtvis de mest irriterande jävla reklamfilmer som har gjorts NÅGONSIN.

Som sagt, vad är det för ett totalt talanglöst jävla praohelvete som har spytt ur sig dessa fiaskoförsök till familjära reklamsnuttar a´la Ica och Telia? Och inte minst: hur i helvete gick det till på det mötet när förslaget presenterades? Inte nog med att praktikanten inte fick sparken för sitt idiotiska jävla förslag, han fick tamigfan löneförhöjning på direkten och treårskontrakt.

"Nämen, det här var nog det roligaste jag skådat sedan Stefan och Krister var på Stadshotellet förra veckan. Detta vill vi ha, så sant som att jag heter xxx xxx och är VD på det här jävla skitföretaget Telesnor. Detta mina vänner, det kommer locka kunder må ni tro. Nu jävlar kommer kulorna rulla in!"
Citera
2006-07-28, 00:10
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flasher
Vad är det för en diaboliskt ond människa som ligger bakom dessa avskyvärda reklamer? Hur kan de få fortsätta sprida sin sataniska dynga ut över passiva åskådare vecka efter vecka efter vecka, i tv, i radio, i tidningar, på stan.
De är, och det vill inte säga lite, möjligtvis de mest irriterande jävla reklamfilmer som har gjorts NÅGONSIN.

Som sagt, vad är det för ett totalt talanglöst jävla praohelvete som har spytt ur sig dessa fiaskoförsök till familjära reklamsnuttar a´la Ica och Telia? Och inte minst: hur i helvete gick det till på det mötet när förslaget presenterades? Inte nog med att praktikanten inte fick sparken för sitt idiotiska jävla förslag, han fick tamigfan löneförhöjning på direkten och treårskontrakt.

"Nämen, det här var nog det roligaste jag skådat sedan Stefan och Krister var på Stadshotellet förra veckan. Detta vill vi ha, så sant som att jag heter xxx xxx och är VD på det här jävla skitföretaget Telesnor. Detta mina vänner, det kommer locka kunder må ni tro. Nu jävlar kommer kulorna rulla in!"

Och som om deras skitreklam vore nog! Dom skall sätta upp säljstånd på varenda jävla matbutik och ha några blåsta bimbobrudar i urringat eller nån liten fjant i skjorta och slips som skriker efter en. Och frågar vilken teleoperatör man har. Jag brukar vara otrevlig mot dom. Såna där jävla gamfasoner får mig att spy.
Citera
2006-07-28, 00:33
Medlem
plastdunks avatar
Ja fy fan hatar skiten.
Citera
2006-07-28, 04:55
Medlem
För det är ju dessa ungdomars fel att Telenor är dryga...
Alla kan inte ha förmånen att ha (tid med) ett heltidsjobb

helt rätt att vara dryga mot dem.
Citera
2006-07-28, 06:51
Medlem
grens avatar
Konceptet började med ICA-reklamen som blev en framgång. Sen kom bland annat Felix (tror jag det är) som är en nästan direkt kopia på ICA-reklamen och sen då även Telenor. Familjära arbetssituationer helt enkelt. Vad reklambolaget heter kommer jag inte ihåg, men jag kan ta reda på det. Hemska människor, men reklamen fungerar ju uppenbarligen, eftersom det här är andra tråden om i stort sett samma sak.
Citera
2006-07-28, 07:03
Medlem
B b b b b b bajs är vad det är.
Jag känner mig personligen sårad av reklamerna , fattar inte ens hur det går till! Reklamidérna måste väl endå godkännas av diverse folk och jag undrar i mitt stilla sinne vars man isåfall fiskat upp en skara så humorbefriade individer?!!
Hur kan man möjligtvis skapa reklamer mer störiga än Jamba och Jysk kombinerat? Är det ens fysiskt möjligt?
Citera
2006-07-28, 08:09
Medlem
Fruktansvärt usel reklam. Ingen vill ha något att göra med Telenor efter de sett reklamfilmerna. Personligen blir jag illamående och deprimerad när jag ser skiten.
Citera
2006-07-28, 08:32
Medlem
Flärps avatar
Jag skickade ett meddelande till dem ang. deras värdelösa reklam:

Citat:
Ursprungligen postat av mail
Hej.

Jag skulle bara vilja säga att eran reklam som går på tv just nu är den absolut sämsta reklamen som någonsin tillverkats för Svensk tv. Jag undrar vad det är för några humorlösa personer som har tillverkat smörjan.

Jag hoppas innerligt att ni, för eran skull och kundernas skull, slutar sända den snarast möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Rickard.
Citera
2006-07-28, 14:35
Medlem
kanske de försöker nå en annan målgrupp än telia och comviq t.ex. typ 50åringar som tror att reklamen är rolig egentligen? trots allt har de lagt ner asmycket pengar på den och så dumma i huvudet kan det väl inte vara...?
Citera
2006-07-29, 20:21
Medlem
...

Citat:
Konceptet började med ICA-reklamen som blev en framgång. Sen kom bland annat Felix (tror jag det är) som är en nästan direkt kopia på ICA-reklamen och sen då även Telenor. Familjära arbetssituationer helt enkelt. Vad reklambolaget heter kommer jag inte ihåg, men jag kan ta reda på det. Hemska människor, men reklamen fungerar ju uppenbarligen, eftersom det här är andra tråden om i stort sett samma sak.

Vad har det bolaget gjort mer för filmer kan man ju undra? Kan tänka mig att de ligger bakom ett antal tyskdubbade Riesen-reklamer eller nåt av Dogges alla magplask inom reklamvärlden...

Men hur menar du att de funkar i och med att såna här trådar dyker upp, jag väljer nu aktivt bort telesnor pga deras reklamer, kommer inte befatta mig med ett företag som kastar bort alla sina pengar på nåt så jävla idiotiskt. Ett sånt företag KAN tamejfan inte vara bra, och då vill jag inte ha nåt med dom att göra. Så comviq ska väl vara tacksamma, konkurrenternas reklam gör att dom behåller åtminstone en kund.

Citat:

Jag skickade ett meddelande till dem ang. deras värdelösa reklam:

Citat:
Ursprungligen postat av mail
Hej.

Jag skulle bara vilja säga att eran reklam som går på tv just nu är den absolut sämsta reklamen som någonsin tillverkats för Svensk tv. Jag undrar vad det är för några humorlösa personer som har tillverkat smörjan.

Jag hoppas innerligt att ni, för eran skull och kundernas skull, slutar sända den snarast möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Rickard.

Har du fått nåt svar?

Citat:
kanske de försöker nå en annan målgrupp än telia och comviq t.ex. typ 50åringar som tror att reklamen är rolig egentligen? trots allt har de lagt ner asmycket pengar på den och så dumma i huvudet kan det väl inte vara...?

ehh, joo, tydligen. Vilka är det som byter telefeon oftast, och förmodligen är lättast att övertyga till att byta abonnemang, ungdomar såklart. Folk över 40 har redan valt parti, varumärke och bilmärke för resten av livet. Deras åsikter ändrar man inte på i första taget.

Men även om så vore fallet, jag tror du underskattar de äldre en smula. Varför skulle de tycka att nåt så fruktansvärt talanglöst är roligare än nån yngre person? Jag tror dom stör sig ännu mer på dessa helvetessnuttar som bryter av varenda program i tv:n.
Hjärntvättade Jamba-kids är nog dom som bryr sig minst, där går nog det mesta hem.
Citera
2006-07-29, 20:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Och som om deras skitreklam vore nog! Dom skall sätta upp säljstånd på varenda jävla matbutik och ha några blåsta bimbobrudar i urringat eller nån liten fjant i skjorta och slips som skriker efter en. Och frågar vilken teleoperatör man har. Jag brukar vara otrevlig mot dom. Såna där jävla gamfasoner får mig att spy.

Fast där fick jag mej en gratis mobil. Visserligen en uråldrig rackare, men tack vare att jag kunde uppgradera mitt ex mobil och sänka samtalskostnaden till 69 öre minuten så fick jag en gammal Sony-Ericsson. Går ju att sätta in ett kontatkort i.

Å andra sidan så när de ringde mej så sänkte de min samtalskostnad till 59 öre minuten, så jag inte skulle byta till annan operatör - efter att mina obligatoriska månader gått ut och jag inte ville byta mobil.

Detta ville figuren som stod och hukade i Coop Forums entré inte tro på.

Reklamen. Tja, hjärndöd möjligen - men den engagerar ju bevisligen - så den verkar ju fungera.
Citera
2006-07-29, 20:40
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Fast där fick jag mej en gratis mobil. Visserligen en uråldrig rackare, men tack vare att jag kunde uppgradera mitt ex mobil och sänka samtalskostnaden till 69 öre minuten så fick jag en gammal Sony-Ericsson. Går ju att sätta in ett kontatkort i.

Å andra sidan så när de ringde mej så sänkte de min samtalskostnad till 59 öre minuten, så jag inte skulle byta till annan operatör - efter att mina obligatoriska månader gått ut och jag inte ville byta mobil.

Detta ville figuren som stod och hukade i Coop Forums entré inte tro på.

Reklamen. Tja, hjärndöd möjligen - men den engagerar ju bevisligen - så den verkar ju fungera.

Engagera är inte samma sak som att fungera. Handlade det bara om att synas så skulle man i princip kunna visa en kuk och skriva "Byt till Telenor du också" under.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in